pacman42
pacman42: Guidekabel är ett måste om man har en komplex trädgård! Komplex innefattar: - smala passager (jag har tre stycken, snart fyra, mellan olika delar på tomten) - branta sluttningar längs begränsningen (har det på två ställen, här klarar inte klipparen av att följa kantbegränsningen) - begränsning på naket berg (nedskuren med diamantklinga, har det på två ställen på tomten, på
50 svar · 8,2k läst
·
pacman42
pacman42: När min 220 viker av så beror det på att hjulen inte får grepp i marken. Har läst här om andra som satt skoterdubb/skruvar i däcken för att minska detta problemet. Jag har valt att inte adressera detta med mer än att jag bytte från 220s däck till 230s som hade bättre mönster för att hålla spåret.
7 svar · 4,1k läst
pacman42
pacman42: Har löst problemet, det visade sig att ibland (rätt ofta) så kärvar koppar/mässingsanslutningen när den skall backa ut och då svänger klipparen av när den skall backa ut. Eftersom den hos mig backar ut två meter så blir en liten slirning på ena hjulet lätt en stor miss av slingan. Lite 5-56 på bägge kontaktytorna och det verkar nu fungera bra igen. Och varför hade jag inga problem
1 svar · 3,7k läst
A
arsson: När jag hämtade min 527:a från vinterservicen så rekommenderade åf att ställa om till kurvbana för den hade blivit mycket bättre. Blev mycket glad över detta då den under en sommar gjort hemska spår längs slingan. Men jag var tvungen att göra en infångare innan garaget. 5 cm bred 1,5 lång 2 m från garaget. Gjorde detta men vid testkörning så missade den infångaren ett flertal
7 svar · 1,9k läst
·
H
Hebbe103: Hej Har en Automower 330x som jag idag skulle höja klipphöjden lite för gräset var lite högt men får bara felmeddelande att klipphöjden är blockerad så det går inte att ändra, hittar inget som kan blockera klipphöjds justeringen vad kan det vara för fel??? Någon som haft detta problem innan?? Ha det bra!
0 svar · 3,2k läst
K
Kromo: Ja det blir så. Så får lindarn lösa vad som är fel. Jipppiiiieee för dom
12 svar · 11,4k läst
·
pacman42
pacman42: Hittade till slut en lösning på problemet. Guiden som passerar förbi lafdstationen gör detta på ca 2m avstånd och går då ut till begränsningen, detta gör att klipparen tappar guiden och går rätt in i laddaren. Sedan följer den begränsningen hela vägen ned till den andra delen av tomten, varifrån den sedan går upp till laddstationen och in i denna. För att nu denna inte skall gå
4 svar · 2,8k läst
M
MattisH: Den tuggar i sig ogräs också. Honda miimo är bra, både på ojämnheter och branta backar!
1 svar · 1,3k läst
B
Buffelko: Ah, charge + - var det, och den får inte stå i laddaren för då åker den iväg.
1 svar · 6,1k läst
M
mortimer: Bor du i nyare villa ?
7 svar · 1,8k läst
·
M
7 svar · 1,8k läst
·
J
janne67: Hej! Jag har en kinesmaskin som jag funderar på att byta ut mot en ny bättre maskin,min tomt är ca 600 kvm gräs som ska klippas. Har haft ganska mycket bekymmer med den och har tröttnat på att hålla på att passa denna hela tiden när den ska göra sitt jobb. Kommer nog när den blir funktionell förflyttas till sommarstugan eller säljas. På framsidan så har jag en slänt som lutar ca
0 svar · 2,7k läst
K
Kalle LKPG: Hej! Jag har fått i uppdrag av min far att sondera robotmarknaden då han är trött på att klippa samt att jag funderar på att skaffa en till själv då jag klipper manuellt vid hus 2. Hemma har jag jag efter att ha kastat bort en sommar på Landroidskräpet en AM 320. De går inte jämföra. Husqvarnan funkar perfekt och Landroiden bara strulade. Jag hade även en sådan vid hus 2 men gav
0 svar · 869 läst
M
matknu: [citat] Jag tror att HQ är mycket tystare men har tomt där det ramlar ner en hel del björkkvistar, tallkotter och under säsong äpplen. Inbillar mig att HQ'n inte gillar det. Här är Kungsbacka :) M
5 svar · 3,6k läst
M
MikkoK: Fast då har du ju bara "guide 1" att välja på i menyn, precis som jag - eller hur? Såklart man då inte kan köra med två... Kruxet är ju att jag inte har någon kontakt att ansluta guide 1 till, men KANSKE har det på kretskortet, ska kika imorgon :)
4 svar · 1,3k läst
peternicklas
peternicklas: När du har så smal passage och liten tomt för övrigt så skulle jag rekomendera en Landroid 2.0, den klarar passagen utan problem.
4 svar · 4,1k läst
·
M
MattisH: Lås den här tråden och fortsätt i 2014.
411 svar · 97,6k läst
·
buspojken
buspojken: Tack för svaren, ska kolla upp den lite närmare
3 svar · 2,2k läst
Tokslut
Tokslut: ja, de skriver att man endast behöver bära sin klippare ett par ggr. och år när de skriver att Biltemas kloss väger 22kg. Nog fan bär jag min Stiga 325 oftare än så :D (av alla möjliga anledningar)
2 svar · 7,1k läst
S
Sören: Jag har försökt hitta i menyn Tiltkalibrering på min HQ320 men hittar det ingenstans, nån som vet om det finns eller det är borta för det fanns ju på 220 modellen ?
0 svar · 1,5k läst
B
BigBear: Tack för snabbt svar :-) Det blir nog en RS612 då för min del. /Björn
2 svar · 3,8k läst
P
perkalainen: [citat] Tackar! Ta mig tusan, den verkar ha gått av precis där den rundar mitt Åkerö. Hur sjutton det nu har gått till. Kan mullvadar knipsa av en sån här tråd?
2 svar · 1,5k läst
G
Gimbal: [citat] ? Jag hänger inte med på beskrivningen "går via stationen och sedan till klipparen". Förtydliga gärna.
18 svar · 5,0k läst
J
Jonas L: Gräsklipparsäsongen är igång. Därmed dax att få tummen ur och fixa detta. Detta blev kvällens resultat av ett trasigt originalbatteri som rensades på innehåll och därmed är det en i princip osynlig GPS-tracker. Tack bjoma för kopplingsschemat! [bild] [bild]
12 svar · 3,1k läst
·
M
MrSmith: I min bekantskapskrets finns ägare till robotgräsklippare av fabrikaten Husqvarna, Worx, Ambrogio och Robomow och det verkar som de som är nöjdast är de som har Husqvarna. Och även jag med min Husqvarna tillhör de nöjdas skara. Kanske inte så opartiskt men sant!
2 svar · 2,2k läst
S
Steinwall: Ok , om den nu ska klippa ca 10 Tim hur hade ni lagt upp det ? Brukar ni köra dem på nätterna tex? 2 pass kanske ?
2 svar · 1,4k läst
H
Hanquist: fel plats
0 svar · 737 läst
H
0 svar · 737 läst
M
matsuken: Jag skruvade i skoterdubb i däcken på min AM 330X: [bild] Mindre slir och bättre framdrift. Jag upplever också att utför är mer problematiskt än uppför. När hjulen låser sig utför vill min robot vända mitt i slänten istället för att fortsätta nerför.
2 svar · 2,2k läst
·
S
SvPa: Min Landroid grävde djupa spår i varje hörn när den var på hemväg till laddstationen. Köpte Hq som istället följer guidekabeln hem
8 svar · 5,9k läst
M
MattisH: Exakt min tanke! De som säljer robotar idag är sällan särskilt säljintresserade. De flesta gillar att laga saker med slägga ;)
5 svar · 1,3k läst
·
T
Turbin: Jag hade ett roligt samtal med bosch service i dag. De påstår att indego 1000 har programversion 5.8 medan indego 1300 har version 5.9. I indego 1300 kan man hantera 3 olika trädgårdar vilket hängde ihop med versionen
36 svar · 8,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.