N
Nonkan: Är plattan förankrad med plastskruvar eller stora metallspikar? Vilket artikelnummer var det på kretskortet du köpte?
1 svar · 1,8k läst
zno
zno: [citat] En lösning liknande den jag är ute efter. Fast jag skulle helst vilja slippa switcha manuellt och istället schemalägga det hela. http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/217402-tips-pa-fjarrstyrt-rela-att-styra-tva-separata-klippslingor.html
2 svar · 4,6k läst
H
Husqvarna220Ac: Hej igen Har inte direkt lusläst den 80 sidiga manualen, men ganska luddigt och beskriva en trädgård, ser ingen direkt skillnad i rörelsemönster mellan dessa lägen. Nån som bytt till större batteri?
4 svar · 2,1k läst
A
and1: Allt detta (utom batterifrågan) står ju i manualen :)
1 svar · 1,2k läst
M
mortimer: [citat] Övertygad om att du kommer göra ett bra val oavsett vad. Sålänge du inte väljer Indegon bara.
10 svar · 2,2k läst
·
F
flying_c: Ok. Det blir till att exkludera den krångligare biten av gräsmattan i såna fall. Tackar och bockar.
2 svar · 1,0k läst
Immeln
Immeln: ajdå, den hamnade visst lite fel. :) Skapar en ny tråd på rätt ställe. Kan dock nämna att jag just köpt en Husqvarna 330 ACX som nu klipper stugtomten. Fungerar finfint än så länge. Ramlade ner i en bäck (som nu var uttorkad) då slingan låg lite för nära, men efter justering så gör den vad den ska. :) //Thomas
2 svar · 3,5k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] De har ständig flat-top-frisyr. :D [bild]
5 svar · 3,0k läst
peternicklas
peternicklas: [citat] Jula använder ett gammalt kort i sin annons. Den modellen med laddkontakterna ovan på kåpan tror inta jag har varit Sverige. Jag köpte en av de första som Jula sålde och den hade laddningen framtill. Förra årets model hette bara Landroid och inget annat. Fanns bara en klippare då. L och M är 2013 års model. Den Jula säljer är 2012 års model.
10 svar · 2,3k läst
R
Robert-san01: Intressant sätt att resonera på, tydligen effektivt också!
6 svar · 7,9k läst
F
Funkybuddha: Åskan gick för fullt för några dagar sen. Plötsligt en dag hittade klipparen ingen signal. Jag kollade sladdar osv, drog ur signalgenerator och transformator och koppla samman igen. När den grå sladden till boet inte var ikopplad i generatorn så pep generatorn svagt med jämna mellanrum. När jag sen satte i den grå sladden så pep det högre. Klipparen fungerade dock. Men när jag gick
0 svar · 1,4k läst
A
aivo: Hej Någon som kan det här med smarta pilar/snabb återgång på sina fem fingrar? Har problem med att få det att fungera och handboken har ju inte mycket att bjuda på. Så alla tips ni har är välkomna, och jag har letat i forumet så gott jag kunnat. Den fråga som jag har direkt är: kan man sätta en pil på en större ö? Diameter ca 3 m, mer oval än rund. Eller måste pilen föregås
0 svar · 1,1k läst
P
Ptja76: Hej! Klipparen (330X) är ju förbered för massa tillbehör. Som belysning med mera. Men när kommer dessa till handlen så man kan köpa, någon som vet? MVH Jonas
0 svar · 2,7k läst
P
Ptja76: Klipper ca 3500m2 med min gissar att jag har runt 800m2 tråd ute. kör mellan 06-23 måndag-Fredag och den hinner me detta utan problem.
2 svar · 2,0k läst
peternicklas
peternicklas: [citat] Ja och förre blir de som säljer dem. Cheapy har slutet och Hornbach ska tydligen också sluta sälja Indego.
5 svar · 1,2k läst
pacman42
pacman42: Inget. Manuellt läge innebär att den backar ut när den är klar. Du lyfter den dit du vill ha den och startar den via menyn.
1 svar · 1,4k läst
6
666kalle: [citat] Om Du läst tråden som ovanstående inlägg länkade till så är du modig som köper en Indego efter allt strul som är med den modellen.
3 svar · 821 läst
P
petterg: Jeg fikk den ikke tett første gang jeg åpnet. Etter mange forsøk falt den helt av - da var den plutselig veldig enkel å få på plass igjen. Konklusjonen er altså ta den helt av for å få den helt på plass.
3 svar · 731 läst
G
Gramen: [citat] Aaah :-) tack jag är verkligen analfabet när det rör sig om elektronik.
8 svar · 2,4k läst
N
Ncap: Har den inställd på 21:00 - 06:00 alla dagar. Kommer att ta bort klippning helt på helgerna, får se hur det fungerar.
4 svar · 1,9k läst
·
A
aivo: Jag var nog inte tillräckligt tydlig. Jag avbryter ingenting, den väljer helt själv hur länge den ska ladda innan nästa klippning och då blir det ca 1 timme. Tycker själv att det är i kortaste laget. Men enligt boken så bör man dela upp på två arbetspass just för att den ska hinna ladda riktigt fullt. Det måste vara något i programvaran som styr över detta.
6 svar · 4,9k läst
·
P
Patrik N: Har själv haft en 325:a och har nu bytt till en 520. 325:an fastnade minst ett par gånger per dag. 5-serien har inte fastnat någon gång än så länge på 3 dagar. Jag har styrt den till alla problem områdena, men den har klarat av dom utan några som helst problem. 3-seriens problem var att drivhjulen satt i mitten och stödhjulen långt ifrån centrum. Vilket ledde till att den hängde på
2 svar · 2,5k läst
M
MagnusStrahl: Uppdatering på mina besvär. Jag ringde till Husqvarna och killen jag pratade med ringde till en annan affär som säljer Automowers, en affär i Staffanstorp, och en kille från affären att avbryta sin semester för att komma hem till oss och göra en fabriksåterställning på maskinen. Nu funkar allt som det skall tack vare en grym service på Husqvarna och den überproffsiga killen från
1 svar · 4,6k läst
J
jorgeli: Vet inte hur det är med 305:an men har själv en 220AC där jag fick problem att följa guiden efter 1,5 säsong. Det kan vara så att det blivit sämre kontakt i en skarv som ligger i marken så att signalen inte är lika stark . Provmät med ett mätinstrument om det är samma motstånd i guiden som begränsnings kabeln. "OBS tongenerator är ingen ide att mäta med så länge det inte är
1 svar · 784 läst
legion
legion: Bra val, då kommer du inte få några problem med de smala passagerna då den har automatisk passagehantering.
4 svar · 1,3k läst
pacman42
pacman42: En sektion på gräsmattan fick vila några dagar tidigare i sommar, direkt fick jag sorkgångar där. I helgen vilade klipparen en dag (ändrade från klippning varje dag till fem dagar per vecka) och direkt så kom sorken tillbaka. Jag har tidigare upplevt att sorken håller sig borta när jag klipper med roboten, men nu fick jag väldigt bra återmatning på att det verkligen är så... Någon
0 svar · 1,5k läst
G
Goodyear: Köpte min på robotgräsklippare.fi Tror inte på detta , för jag hade nåt fel på stopknappen på min och åkte till återförsäljaren här nära mig och han fixade den det på garanti det ända han ville se va kvittot när jag hade köpt den o sen tog han serienummret av den så han ville göra garanti jobbet å få pengar för det även fast inte ja var kund där förut.Så dom kan sätta
3 svar · 2,0k läst
M
miksil: [bild] r70 kräver dessutom 8 timmars vila och 308 kräver 6 timmar.
13 svar · 19,2k läst
·
A
aivo: Fint jobbat. Vad är det för fabrikat på stenarna du lägger? Gillar den fyrkantiga du har runt huset. Dom du lagt runt träden är koniska eller ser jag fel?
36 svar · 30,7k läst
·
prototypen
prototypen: Det är bara slump att den skulle göra ett "sämre" jobb på natten. Stubben är ju inte klipparens fel, den hade bara inte hunnit hitta den under dagtid. Pallar och studsmattor går att anfalla på många sätt och en del blir fel. Vår går bara dagtid och den fastnar emellanåt ändå. Låt det gå några veckor och se hur det fungerar. Håll ut och ha lite tålamod
3 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.