power650 skrev:
Är det någon fördel med halvö istället för en vanlig ö?
Ja om det är trångt. Du vill inte att klipparen träffar trädet när den svänger om vid kanttråden, för den är rejält stark då. Min am220ac har plockat kraftiga buskar, slagit omkull mindre stolpar (som använts som krockskydd) till buskar och träd mm i dessa lägen. Det finns ingen krocksensor vid vridning, den läser bara av strömmen på hjulmotorerna...

Och blir det för trångt så är det bättre att dela av än att den skall fastna. Min larmar då "instängd".

pacman42 skrev:
Ja om det är trångt. Du vill inte att klipparen träffar trädet när den svänger om vid kanttråden, för den är rejält stark då. Min am220ac har plockat kraftiga buskar, slagit omkull mindre stolpar (som använts som krockskydd) till buskar och träd mm i dessa lägen. Det finns ingen krocksensor vid vridning, den läser bara av strömmen på hjulmotorerna...

Och blir det för trångt så är det bättre att dela av än att den skall fastna. Min larmar då "instängd".
Men om man ligger 35 ifrån så kan den väl inte veva till trädet och förstöra något, eller har jag missuppfattat något? Om min guidekabel räcker lägger jag den så att den gå genom denna passage, tänker jag.

trädgård 5.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dagens projekt var friggeboden. Börjar kännas i ryggen nu.. :)

• Gilla
Tajkon
  • Laddar…
Richie76 skrev:
Men om man ligger 35 ifrån så kan den väl inte veva till trädet och förstöra något, eller har jag missuppfattat något? Om min guidekabel räcker lägger jag den så att den gå genom denna passage, tänker jag.
Det trädet blir ju en ö, och det funkar inte så bra med att låta guidekabeln passera kabeln som går ut till ön.

Som det ser ut på bilden hade jag börjat med att hantera det som en vanlig ö (om du inte kör med att låta den krocka), den bör klippa passagen ändå.

Jag har iofs lite komplexitet på min tomt, men jo jag har varit med om att den vevat till saker...
...men det boror nog mer på den kraftiga sluttningen där detta hänt. Håller du 35cm så borde du klara dig.

Ok, visste inte att guiden inte får köra över ö-kabeln.. Håller på att ta mig igenom manualen som kvällslektyr. Då tror hag att jag chansar på att den tar sig igenom och gör öar. Ingen som låtit den gå lite på grus och vet om det funkar? Om man packar det alltså?

Fint jobbat. Vad är det för fabrikat på stenarna du lägger? Gillar den fyrkantiga du har runt huset. Dom du lagt runt träden är koniska eller ser jag fel?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.