I
ironpower: Jag har en 230 som är inne på fjärde säsongen den ha gått lite drygt 3000 timmar (jag har nog 3000m2 gräs). Jag fick byta batterier förra året men det var nog bara otur att det inte höll längre då det var en cell i ena batteripacken som det blivit kortis i. Mvh
3 svar · 3,4k läst
S
Sakrun: [citat] Har sjekket det. Takk
2 svar · 1,9k läst
legion
legion: Detta fungerar även på andra automowers, testade precis på min 330. Man får upp avancerade alternativ samt olika test för maskinens motorer mm. Viss försiktighet är nog att rekommendera i dessa menyer så man inte ställer till det:o
2 svar · 8,9k läst
B
Bosemannen: Smal: 0 cm Mellan: 30-50 cm Bred: 30-100 cm
1 svar · 3,4k läst
E
eleson: [citat] Nu finns det en tråd som heter Honda börjar närma sig lansering. Och där skriver man nu om hur den fungerar. Tråden borde kanske dött när den lanserats, men 'bristen' på under forum, eller forum tradition, gör att man nu skriver om hur den fungerar i samma tråd. Resultatet blir en tråd där 1.a halvan blir rätt ointressant, och det i sin tur gör att många ger upp innan de
15 svar · 2,7k läst
M
MBygga: Vad har du för klippare? Ställ frågan i rätt tråd för din klippare så får du säkrare svar.
1 svar · 1,9k läst
Peter2400
Peter2400: 920:- hos Gplshop
1 svar · 4,1k läst
M
MBygga: [citat] Jo, jag håller med liksom att jag rekommenderade no_brakes en AM330X för sitt behov. Min devis är och har alltid varit både i och utanför detta forum "don efter uppgift" och har man en svår uppgift (tomt) skall man ha en bra maskin som klarar detta. Men har man enklare förhållanden kan man ju mycket väl komma billigare undan med en enklare maskin.
4 svar · 2,9k läst
M
MBygga: [citat] De flesta frågorna finns ju besvarade i trådarna så du gör det lite lätt för dig men i alla fall. 1. JA, tror det ä beskrivet på minst 100 ställen att 3,5 m är minimum för årets LD versioner till HQ slinga, till Bosch t.o.m. längre. Förra året gällde 4,5 m. 2. Större klippbredd och längre klipptid per laddning samt tystare. Ja, 57 db stämmer bra, den är väldigt tyst.
1 svar · 1,3k läst
pacman42
pacman42: En bild vore väldigt bra. Sedan är det mycket roligt att göra sådant här själv, en av de större poängerna med att ha en robot... ;-) Har snart terasserat upp och fyllt ut hela min tomt. Det är inte många kvm gräsmatta som jag inte planerat om, även om den största delen är nyanlagd av mig från att ha varit: - äng (planering + terassering) - surhål (täckdikning + terassering) -
15 svar · 14,8k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Nej, då missförstod du mig. Jag utnyttjar bara det att när det är brant så åker klipparen över två trådar och hamnar innanför området igen om den inte orkar tillbaka. Normalt sett så kipper den ju över tråden med en dryg decimeter och då blir det ingen grässträng däremellan...
22 svar · 21,4k läst
·
B
BMW fahrer: Råder dig att prata med seriös ÅF. Min rekommendation är att du svänger av E18 i Stäket o knallar in hos www.evp.nu o pratar med dem. De har god erfarenhet av alla gräsklippare och de problem som kan uppstå med robot-klipparna.
1 svar · 1,4k läst
·
M J
M J: Lyssna själv på dem i verkligheten är det enda rådet om ljudet är viktigt. Min tycker jag inte låter för högt, men alla har vi olika krav och referensramar.
4 svar · 1,4k läst
·
T
Tipo874: Svågern ringde just, och klipparen hade trasslat in sig i diverse grenar som blåst ned. Han såg att ett blad hade gått av, och när han kollade i närheten av laddstationen hittade han stålkrattorna som vi glömt ställa undan efter helgens arbete. :p
3 svar · 1,8k läst
S
Stig A: Japp det går kanonfint jag är hel nöjd en sån fantastisk lite gynnare. Har dock fått justera tomten lite efter 4st fastkörningar och även skarvat om områdeskabeln i kväll:confused: Men vafan något måste man ju pyssla med nu när man inte klipper gräset längre.:cool:
7 svar · 2,0k läst
·
B
Bosemannen: Jorå den pinnar på. Passagen (9x1 meter gräs) går bra, det kan ta mellan 5-15 min att hitta ut igen. Har för närvarande inget gräs i passagen då jag har jämnat till och sått nytt som inte kommit upp än. Så jag kan egentligen inte säga hur klippresultatet är just i passagen. En del av passagen är en krokig sträcka med plattor som jag använder fjärrstart till att guida klipparen
10 svar · 18,5k läst
·
S
swemax: Har inte läst på hur det faktiskt går till Bara kryssat för det i menyn
14 svar · 2,7k läst
·
E
eleson: Mitt tips är att lämna in den. Du kan få byta hur mycket som helst, utan att komma närmare gåtans lösning. /E
2 svar · 3,0k läst
M J
M J: Tar tag i ena änden och drar upp den. ;) (Kan du inte ta bort den som man tar bort ett inlägg, genom att editera?)
1 svar · 798 läst
R
ryding: Jag har en Automower 230 som klippt 2000 timmar och är inne på sin fjärde säsong. Jag har för mig att den klippte ca 90 minuter och laddade 45 när den var ny. Sedan två år klipper den 45 och laddar 45. Frågan är om man ska byta batterier? Är det på något sätt dumt eller skadligt att den går på dåliga batterier. Den blir förvisso mindre effektiv. Jag läste vidare att man gärna
0 svar · 1,6k läst
K
knotobert: Hur går det? Sitter själv och velar mellan en Indego eller en HQ308.
4 svar · 1,2k läst
legion
legion: Farsans Wiper arbetar i två separata områden förbundna med en lång bro över en gårdsplan där begränsningskablarna ligger med ca 20-30 cm mellan (vet ej exakt) så som beskrivs i robomow-länken. Den följer en av kablarna både in och ut men kan inte komma ut under normal drift då trådarna ligger för tätt.
10 svar · 1,4k läst
V
vedex83: Klarar landriod av flera klippområden?
13 svar · 14,4k läst
·
W
Woland: Ok tack! Helst vill jag slippa dra begränsningskabeln längs bryggsidorna, eftersom det är lite knepigt med en stenläggning, men jag antar att det går att lösa om jag måste.
4 svar · 1,1k läst
M
magnusos: Tack! Hade fått med en extra strömsladd fr servicen som jag av ngn anledning bytt till - nu sitter originalet där igen och det funkar - topp - tack igen!
3 svar · 1,2k läst
N
Nonkan: Sätt följ slinga ut, riktning guide till 100%.
1 svar · 1,2k läst
D
duhlin: Det är så att jag har en wiper xp, grannen har nu skaffat sig en stiga 127 problemet är att när min maskin är ute så vill grannens stiga bara över till min tomt. Installatören har provat att byta kretskort i min wiper som fick till följd att min maskin ej hittade hem till laddstationen, de har även provat att dra ner signalstyrkan på min slinga utan framgång. Problemet finns utmed en
0 svar · 1,3k läst
M J
M J: När klipparen väl är igång så håller den ju rent över avgränsningskabeln och minst en decimeter utanför (beroende på robot) så du behöver ju inte vara just över avgränsningskabeln med röjsågen, det ska klipparen ta hand om. Men nära blir det ju ändå.
1 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.