J
johan_inline: Här finns lite specs för FG508: http://www.cnfact.com/html/robot%20mower.html
8 svar · 2,7k läst
Daydreamer
Daydreamer: Tack, supeduperNonkan ! det blir till att kontakta ÅF nästa vecka allstå.
4 svar · 3,2k läst
·
O
Otjena: Hej Min har MSW 3.02.00, Sub 3.00.00, MMI 3.00.00. Så det bör bara vara att åka in och uppdatera.
1 svar · 2,1k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Om hur det är att installera, äga och underhålla en robotgräsklippare: http://www.byggahus.se/tomt/robotgrasklippare-sa-aga-installera
0 svar · 1,4k läst
A
AndersBe: Det är bra när nån kan! Tack Nonkan!
7 svar · 3,3k läst
·
6
666kalle: [citat] Är det en uppdatering som passar min Wiper One?
11 svar · 6,0k läst
N
Nonkan: Jag menade att de flesta åf lär ha kabel som metervara i sina butiker, så det är nog bara att knalla in till närmaste och fråga. Förra året lade vi ner mer än 25 km kabel i närområdet, och det gick inte jämnt upp med rullarna varje gång :)
5 svar · 5,2k läst
A
A Hanz: Någon som vet något om de ny robotklipparna från Husqvarna, om man ska våga köpa årets mod och kanske bli försökskanin el satsa på förra års mod som är lite mer beprövad variant??!! Har hört att HQ bara släpper runt 800st nya mod, så man undrar om de bara vill ha lite test förare 1:a året?:confused:
0 svar · 3,0k läst
M
magnuskarlstad: Jag har en wiper av runner modell. Bästa sättet att slippa kantklippning är att lägga en stenplatta från hus (20 bredd och uppåt)lägg begränsningskabel jämna med platta eller under om bredare platta på det sättet åker roboten med ena hjulet på plattan och andra i gräset och lämnar ett perfekt resultat. Har du inte möjlighet med plattor så när fram på maskin under och fram till
6 svar · 4,7k läst
M
magnuskarlstad: Universal lösningen till det mesta nedan som att hitta hem, signal problem och genvägs läsning kan oftast hjälpas med uppdatering av program vara. Årets (2013) uppdatering kom för 3veckor sedan och är omfattande till alla modellerna. Tror den heter något på 139##
3 svar · 9,8k läst
thomas33
thomas33: Jag gillar batteripaketet. Bara att åka till butiken o köpa ett storpack c-batterier. :thumbup:
2 svar · 2,2k läst
N
Nonkan: Laddkabeln sitter i en genomföring som går in i chassit på undersidan, med kontakten till huvudkablaget precis innanför genomföringen. Har du lossat genomföringen från chassit så ska den fettas in. Eller har du lossat laddkablarna uppe vid laddblecken på karossen?
4 svar · 10,2k läst
·
S
Svampen78: Jag gav 14995:- för en HQ220. Det tycker jag är ok även om det är en utgående modell.
3 svar · 2,6k läst
Bezt
Bezt: Vet faktiskt inte om det fungerar på någon klippare idag men som jag skrev så tycker jag att en robot borde kunna utnyttja regnsensorn smartare än att bara gå och gömma sig vid regn.
12 svar · 8,5k läst
M J
M J: ...det var fel att köpa i höstas. Nu sänkte Cheapy priset på Indegon till 12.599:- ... http://www.cheapy.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product_10651_10551_115302_46
6 svar · 5,1k läst
M
MBygga: Jag tror många är rädda för just pajkastning och därmed inte vågar skriva kanske, då det lätt blir så att man talar om varför en annan klippare inte är bra i stället för att tala om fördelarna med sitt eget val. Själv är min erfarenhet att man inte heller skall skriva alltför gott om sitt eget val för då kan man också råka ut för diverse tillmälen. Jag är i alla fall nöjd
6 svar · 2,4k läst
Dalbotant
Dalbotant: Tack för att ni som skrivit i tråden den senaste tiden har hållit er tämligen sakliga, stänger denna tråden så får vi ta nya tag med en ny för år 2013 istället, då blir det förhoppningsvis lättare att läsa igenom för de som inte varit med från början.
2,1k svar · 815,0k läst
·
Dalbotant
Dalbotant: Tack för att ni som skrivit i tråden den senaste tiden har hållit er tämligen sakliga, stänger denna tråden så får vi ta nya tag med en ny för år 2013 istället, då blir det förhoppningsvis lättare att läsa igenom för de som inte varit med från början.
2,5k svar · 701,3k läst
·
Eriksgatan
Eriksgatan: [citat] Jag talade igår med Boschs nordiska HQ i Danmark om Indegos batteri och minusgrader eftersom vi haft några sådana nätter nu och klipparens display ett par gånger själv har sagt att batteriet är för kallt för att den skall starta. Det deberättade menade man var allmänt för Li-Ion och det var att man gärna skall ladda upp dem helt - vilket ju är praktiskt eftersom det är
9 svar · 8,4k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Inte ett smack. Dessa metalldetektorer och fältmätarappar är rena bondfångeriet. :D
11 svar · 11,4k läst
S
slajsen: Jag är i tankarna på att bli med robotklippare och funderar då på vad som skulle vara bäst, en kraftigare modell som klarar hela tomten eller två mindre som skulle få dela på jobbet. Tomten är på totalt 1750 kvm, men bara ca 800 kvm är gräsmatta som ska klippas. Huset, rabatter och diverse annat delar av tomten så det blir två ungefär lika stora delar gräsmatta med två smala (1-2
0 svar · 2,6k läst
vojma
vojma: Sånt där måste sparas för eftervärlden!
2 svar · 2,8k läst
·
M
Micro: Enklast måste väl vara att tala om för mäklaren och alla som är intresserade av huset att gräsklipparen ej ingår i köpet. När jag sålde mitt förra hus så berättade jag för köparen att parabolen och satelitmottagaren ej medföljde i husköpet och det var absolut inga problem med det.
54 svar · 28,8k läst
Automover
Automover: [citat] Sorry, det hade inte dåre ett förstått..:o
25 svar · 7,0k läst
·
M
MBygga: [citat] Samma har, klipparen hanterar frukten bra men man blir bättre på att plocka upp den snabbt. Särskilt plommonen var lite jobbiga då de kläggade fast runt hjulen om de inte plockades upp.
5 svar · 10,4k läst
M
MBygga: [citat] Håller i sak med om det mesta du skriver bara med det tillägget att en stor del konsumenter förmodligen värderar sitt behov innan köp av vad det än är man tänker köpa, detta behov ställt mot den budget man har brukar utmynna i beslut om köp. Då är det ju bra att det finns ett spann även inom robotgräsklippargenren liksom det finns inom de flesta produktområden för det är
113 svar · 16,0k läst
pacman42
pacman42: Hade detta problem tidigare i somras efter omläggning av guideslingan. I mitt fall så var problemet att slingan inte var rak både bakom och framför klipparen där den stannade efter att ha backat ut (rtfm, var vad jag sade till mig själv när jag hittat problemet). Har också haft andra problem som kommit med tiden, som också berott på att jag fått det att fungera utanför
2 svar · 1,1k läst
M
Mabcus: Jaha då tog man en till denna sommar.. det blir min 5 döda mullvad med slägga
15 svar · 8,5k läst
M
mortimer: Verkar vara nedgrävd sprinklerlösning som får bli nästa större sommarprojekt :D
5 svar · 4,6k läst
pacman42
pacman42: [citat] Detta förutsätter iofs att den klarar av att klippa allt när den kör sina mönster. Min AM är ju rätt känslig för gräs på hjulen, dagg, lutning och annat när det gäller att köra i en rak linje (samt vid fyrkantklippning). Det vore kalas om det dyker upp en som klarar av detta under lite svårare förhållanden, men tillåt mig tvivla fram till dess att jag sett det med egna
18 svar · 13,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.