R
rybbe: Citygross i växjö har också haft har jag sett.
2 svar · 1,7k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: En god vän här på forumet har förbarmat sig över en dylik klippare, som en granne hade för avsikt att slänga av någon anledning. Har sett den "in action" och blev inte särskilt imponerad, mest rädd. Mest för att den mal ner den mesta inkl. laddstationen när den förvirrat hamnar utanför arbetsområdet. Små barn skall hållas inomhus. Kalla kårar längs ryggen infinner sig när jag
4 svar · 8,0k läst
·
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Jag tycker inte det var så fel. Nu när det finns ett eget underfora för bara robotklippare känns det dumt att bara hålla sig i en tråd... Ja, det går bra att lägga guiden som ett U.
1 svar · 1,4k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Hoj! Toppen med ett eget underfora för robotklipparna, nu kan vi ha olika trådar för olika modeller istället för allt i två gigantiska trådar! Har hjälpt grannen med programmering av hans Viking iMow MI 555.0C. Några reflektioner: - Manualen och klipparen är inte direkt lättbegripliga och programmeringen omständlig. Även fast jag är van att läsa teknisk dokumentation och har
0 svar · 6,6k läst
K
krille2: När min 220 var ny för 3 år sen så klippte den 45 min. och laddade ungefär lika länge, nu i vår hade jag klipptider på knappt 30 min. och lika lång laddtid (30min), antog att batteriet började ta slut och satte i ett nytt men tiderna är ungefär desamma, kan det vara på det viset att tiden för att söka till laddstationen för att laddda loggas och klipparen anpassar klipptiden till
0 svar · 1,7k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Här är en carport till klipparen http://www.byggahus.se/forum/tradgardsmaskiner/170897-helt-underbart-garage-till-min-automower.html
3 svar · 16,4k läst
M
Mats: Då lär det behövas en automatisk lödstation som löder ihop elektroniken efteråt :)
9 svar · 3,2k läst
R
Rypos: Jag skulle nog inte få panik utan bara sätta maskinen på underhållsladdning motsvarande vad man behöver göra under vinterförvaringen. För min del hade jag fått transportskador orsakade av Postens ovarsamma hantering med reklamation och retur till ÅF som följd. Jag rekommenderar inte att köpa robotgräsklippare på postorder. Fattar inte vad jag tänkte på...
4 svar · 2,6k läst
P
probeb: Helt tomt här.. in och skriv av er på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=827116
3 svar · 2,3k läst
Automover
Automover: d^_^b http://www.girard-machines.ch/photos/news/592495142.jpg :wow:
6 svar · 14,3k läst
·
B
BennyA: Det har kommit en ny programvara till 305:an, men jag har inte varit och fått den. Jag har ju som många andra problem med att den ibland även startar om under klippningen, så jag tänker uppgradera på garantin. Jag är ju nyfiken på om den även har möjlighet att stänga av pipen?
5 svar · 5,8k läst
N
Nonkan: [citat] Det är ju en tredjepartsapp som dessutom kostar pengar, och att be ett företag länka till en app för att berika en privatperson känns väl lite övermaga. Husqvarnas egen app till iPhone är ju inhouse och gratis. Det är väl bättre att fråga varför de inte gör en Androidversion av den app de redan har om du ändå ska maila.
6 svar · 2,1k läst
D
dali: Jag har också en 220 med samma fel, också köpt våren 2010. Den ska in på garantibyte av batteriet i slutet av denna vecka. Så ja, det är ett garantiärende.
2 svar · 5,7k läst
T
thor17: Hade laddnings-stationen inne för reparation, och fick kortet bytt. Nu funkar den alldeles utmärkt! :-) Tack än en gång Nonkan!
8 svar · 14,1k läst
B
BennyA: [citat] 20 kvm per timme är inklusive laddtid ;) Ju komplexare trädgården är, ju mer tid krävs för klippningen. Har man 500 kvm och gräs runt hela tomten, så är det bättre att gå upp i en storlek.
21 svar · 19,7k läst
M
Micke_Schonning: Har nu prövat med 170°-180° samt 260°-280° men ingen skillnad. Klipparen går ut rätt antal meter men vrider sig sedan 90° vänster istället för höger som jag vill :-(
6 svar · 5,4k läst
N
Nonkan: Skumt. Enklast är nog att ka till ÅF så kan de kolla i Autocheck. Orkar du inte kan du prova med att ringa AM helpdesk, numret står i manualen.
7 svar · 3,5k läst
L
Loden: Den hoppa igång av sig själv efter någon dag igen. Jag starta om den med klipparen i laddningsstationen. Då funkade det att slå in pin-koden. Var iväg med den till en expert idag oxå, var inge fel på den alls. Han befara att det kan vara fukt i den, därav att den var konstig. Men men, nu funkar den igen :) Men den var visst nollad i programmeringen. Så den åker visst lite som den vill
2 svar · 14,7k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Slår blixten ned nära kan det gå strömmar i marken vidare in i slingan och så laddstationen. Ta med laddplattan till din ÅF och be dem kolla den.
4 svar · 12,7k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Min AM 220AC har funkat fantastiskt bra under de tre år jag haft den. Som komplement till kanterna har jag en Bosch ART-26LI sladdlös trimmer och för vissa partier en handdriven cylinderklippare. Det finns en del mycket backiga (30-50%) partier som Automowern inte klarar. De är dessutom väldigt små och oregelbundna ytor. Små rännilar med gräs mellan ytorna av berg. Vi har valt att så
0 svar · 3,1k läst
R
robro: Det var minsann ett snabbt svar! Tack, då vet jag.
2 svar · 2,5k läst
N
Nonkan: Om felet inte följer med till andra sidan så kan styrkortet vara skadat. Har du servat den regelbundet? Har du inte gjort det så är fuktproblem troligast, då fettet mellan chassihalvorna förmodligen försvunnit/torkat ur. Be din ÅF köra en Autocheck. För övrigt så finns det en utmärkt tråd för Automower där det står mycket, onödigt att skapa ny tråd för enskilda frågor.
4 svar · 6,6k läst
P
Pepparkaka: [citat] Tror jag är helt fel! För det första håller en nyinköpt klippare några år, vilket gör att det tar tid innan maskinparken byts ut. Det kan även vara menat som om att hälften av alla NYA motorklippare som säljs kommer att vara robotklippare, men även här är jag säker på att prognosen är alltför optimistisk. Såvida det inte blir en rejäl sänkning (läs minst halvering)
4 svar · 3,0k läst
T
Tittie: Nonkan! Jag läste alla svaren igen i morse och gick ut och kollade skarvdonet, i handen en tång. Där var felet. Jag klämde i för kung och fosterland och fick till slut ner den blå hatten. Nu återstår bara att ladda och komma underfund med menyerna. Tack ännu en gång alla som hjälpt till!
5 svar · 2,7k läst
6
666kalle: [citat] Han skriver : "Vill du få en green så skall du använda en cylinderklippare med vält och uppsamlare, som jag gjort i över 40 år. Att jag släpper ut en Wiper på min matta beror på att jag har fått ont i mina ben och vissa dagar har svårt att gå efter mina cylinderklippare. Jag har nu konstaterat att min rotorklippare är ett bra komplement. När jag kan så kommer jag även i
6 svar · 8,5k läst
J
jokomoko: Hej Tobbe Då har vi ungefär samma klippschema och "tänk" :) jokomoko
5 svar · 17,4k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Smågrenar från björk är inget problem med mina Husqvarna 230, fast jag plockar ändå undan dem när jag går runt på gräsmattan. Värre med tallkottar men det verkar inte påverka klipparen negativt utan ger mest en "bumpy ride". Däremot släpper eken ifrån sig rätt mycket lite grövre grenar, där försöker jag hålla efter bättre.
4 svar · 4,1k läst
A
amow: Stämmer med *72#, laddningen tar mellan 7-10 tim, men först, plocka bort batteriet och kontrollera alla kontaktstycken rengör alla kontakter med 5-56 eller liknande.,brukar vara dom som är problemet..Lycka till..
3 svar · 4,5k läst
D
DaManne: [citat] ska försöka:D
7 svar · 30,4k läst
·
zigge65
zigge65: Fastän jag har en gräsmatta som är ojämn som en potatisåker klarar Gösta det fint. http://img.ihack.se/images/1413046946430.jpg
5 svar · 6,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.