pelpet
pelpet: En robotgräsklippare är ungefär lika komplex som en tvättmaskin tycker jag (lite motorer, sensorer och elektronik). Jag tror att robotklipparna varit dyra för att Husqvarna velat och kunnat hålla uppe priserna, men att Worx nu på allvar har ändrat på detta. Visserligen försvann Landroiderna från Jula men in kom Gardena R40Li för en tusenlapp mera. Jag tycker det luktar uppgörelse
40 svar · 19,0k läst
S
stalkers: [citat] En tanke bara till att ha den under trädäcker/"jorden" är att tänk på att dränera så att roboten inte "kan" hamna i en vattenpöl då man ev. grävt ner den lite under trädäcket. El och vatten har sällan gått bra ihop.
67 svar · 22,8k läst
·
H
hookan: Hej passar först och främst på att tacka er alla för denna tråden, den har hjälpt mig denna sommaren, verkligen tack!!!:thumbup: Jaha som nykommling placerade jag mitt inlägg en nivå för långt upp .... denna skulle varit placerad i länken nedan som heter "Worx Landroid" jag vet inte hur jag flyttar den..... nu till min nuvarande upptäckt. jag demonterade mina hjul och loctitade
0 svar · 876 läst
N
Nonkan: [citat] I den uppdateringen av programvaran (2.x.x) så kortade man ner laddtiden och laddar därmed batterierna snabbare. Snabbladdning ger varmare batterier så de behöver viloperioden för att svalna för att inte förkorta livslängden. Den totala klipptiden är lika lång som i program 1.x.x, men det finns mer utrymme för att planera in bevattning t.ex.
12 svar · 8,1k läst
M
MBygga: [citat] Sorry Bjutte, såg att du redan skrivit på Indegotråden också nu.
3 svar · 1,7k läst
A
ansback: Hej Lubbe 75 Jag ändrade på upphängninen av en stor mängd ej utnyttjad kabel. Därefter upphörde problemet. Tack för ditt inlägg! ansback
3 svar · 1,4k läst
prototypen
prototypen: Om du läser Worx och Automower trådarna så får du svar på alla frågor. Gränstråd ingår, räcker för många men de med komplicerade tomter behövs mer. Kör bort allt gräs med trimmer ända ner till rötterna och lägg tråden och fäst med märlorna (följer med) Tråden växer över på några veckor och är sedan svår att hitta. Tråden kan grävas ner några centimeter. Hinder bör
1 svar · 1,4k läst
G
Gimbal: Hur många programerbara områden kan en Gardena köra till?
9 svar · 10,5k läst
·
F
fri_tid: [citat] Har ditt arrangemang fungerat felfritt under sommaren? Vilket avstånd har du mellan regeln och slingan och ligger slingan innanför eller utanför regeln? Hur löser du det vid porten? Var har du laddstationen i förhållande till regelsidan? Skulle hjälpa med en skiss av din trädgård med slingan markerad och med laddstationen inlagd för att mer förstå din konstruktion. Jag
1,0k svar · 403,9k läst
·
MathiasS
MathiasS: ...dessa herrar har även spammat ett poolforum med sitt dravel..... Jag vet var jag INTE ska handla.
2 svar · 868 läst
M
Marbo: Jag har fått ett nytt batteri och det gjorde susen :rolleyes:Enligt min återförsäljare så sitter det ett litet motstånd på batteriet och om det är defekt så kan maskinen börja "arbetsvägra".
4 svar · 876 läst
W
Wormit: Köpte min Landroid i fredags och har nu lagt ner 350meter kabel med morakniv, fina blåsor i händerna :p Körde den första gången inatt och den hade då fastnat i ett hörn vilket jag nu på morgonen såg inte var så smart gjort, det får göras om under dagen. Men en anna sak som känns mindre kul är att den inte verkar "avbryta" letandet efter guideslingan om den kommer på en större
0 svar · 789 läst
·
A
Automower 35: Hus till min Husqvarna 220 ac nu äntligen klart! :) [bild]
0 svar · 9,6k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Låter som att du har fått lite svetsloppor på kontakterna mellan klippare och laddare. Har du provat att borsta av med stålborste? Min har inga liknande problem....
2 svar · 9,6k läst
·
T
turboraketti: Ok, vi får se hur jag gör. Hyggligt att du tog dig tid att svara i en sådan här gammal tråd -- Tack!
14 svar · 14,7k läst
·
peternicklas
peternicklas: [citat] http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/193833-worx-landroid-94.html#post1554442
14 svar · 2,7k läst
M
Marie Bö: I den tekniska manualen som finns i separat tråd här: http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/196765-technical-manual-husqvarna-automower.html står det mesta. Tex under kapitel 2.6 Special menu functions hur man får fram Tools menu där man kan kontrollera det mesta i klipparen som en serviceverkstad kan göra med mjukvaran Autocheck. Expert mode In the settings menu: Press Home + 4, +
3 svar · 20,0k läst
N
Noseone: Nä, de har ändrat, det är 15 minuter nu. Sent from my GT-P7500 using Byggahus
4 svar · 5,6k läst
G
Gramen: Hallå gott folk I min automover (230ACX inköpt 2012) finns ett menyval som heter "kontrollera slinga". Väljer man den kommer det fram diverse siffror och andra uppgifter. Står val Guide 1 230, guide 2 159, samt kvalité 100% och "antal omstarter". Siffrorna varierar fram och tillbaka, och om man tex drar ut en av guidekablarna blir värdet G1 (om man drar ut guide 1) negativt. Någon som vet
0 svar · 2,6k läst
P
Pepparkaka: Nu vet jag inte om det varit så varmt och soligt på senare tid, men värme påverkar batteritiden negativt.
2 svar · 1,9k läst
mycke_nu
mycke_nu: Tänk om den är full med gräs nästa dag.. :eek:
11 svar · 3,3k läst
M
MBygga: [citat] Du har visserligen lyckats hamna på en egen tråd nu men ja du får samma problem med Gardena som ju ägs av HQ, det är egentligen en AM305'a som fått Gardena färger. Dessutom är det så att du får samma problem oavsett vilken robot grannen skaffar, även en LR stör andra LR lika väl inom 4,5 m.
2 svar · 7,5k läst
G
Gilgo: Det hade varit intressant att se hur en Bosch Indego står sig mot Landroid och HQ. Men det är väl ingen som fått hem en sådan än.
19 svar · 4,0k läst
N
Nonkan: Inte så lätt att ha koll på om man inte kommer åt de bakomliggande systemen. Det är lite därför vi inte lägger ut sprängskisser på vår hemsida, utan hänvisar till Husqvarna direkt. Om någon beställer fel p.g.a en felaktig skiss, så blir det såklart krångel.
10 svar · 10,9k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Efter att ha haft de nya däcken ett tag så måste jag säga att de innebär en markant förbättring. De har bara grävt ner sig en enda gång. Där skall jag justera marken lite, så att detta inte händer igen.
13 svar · 8,7k läst
pacman42
pacman42: Hjälper klippning på vägen hem? Hjulen har bredare bas än klippytan... Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
2 svar · 2,2k läst
R
Riggen: Jag har också en tall och funderar på Landroid. Å andra sidan så gillar inte min gräsklippare kottarna heller så man borde väl plocka bort dom oavsett...
2 svar · 1,4k läst
prototypen
prototypen: 3 Knivarna håller till första kontakten med sten eller betong. ( för mig har det bara gått av en kniv i taget) 2 Om du inte gör något så kommer den nog att klippa båda delarna men ställ in två utgångsvinklar och propotionen efter ytan. 1 Jag gjorde inget när jag utökade och den hittar till de nya markerna. Det finns inget "minne" utan klipparen är helt blind, studsar omkring som en
1 svar · 906 läst
G
Gimbal: Slog på "kurvbana" funktionen för att se hur den betedde sig, och det var inga små bågar den lade sig till med. Det blev en väldigt märklig väg tillbaka till laddaren eftersom trädgården är full av öar runt träd och buskar som den råkade landa på och hoppa vidare från. Sen hoppade den förbi laddaren också eftersom jag inte lagt ut någon fångstslinga, men det var väntat. En
5 svar · 4,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.