D
David: Låter ganska enkelt, men hur lågt blir U-värdet? Hur många glas har ni? mvh David
9 svar · 5,3k läst
L
Lill: Ingen koll på priser tyvärr...men jag vet att det brukar vara erbjudanden dessa tider...gratis montering osv :) Vi har mekaniska och jag har ingen aning om ifall elektriska är bra ( men det sparar ju tid antar jag och det är aldrig fel)
3 svar · 5,8k läst
H
HBK: 15 enheter. 5st. 11x12 Vridfönster, spröjs 2.1+spaltventiler 2st. 6x12 Vridfönster, spröjs 2.1+spaltventiler+råglas 2st. 5x16 Vridfönster, spröjs 3.0 2st. 11x9 Vridfönster, spröjs 1.2+spaltventiler 1st. 9x12 Vridfönster, spröjs 2.1 2st. 11x16 Fast Karm, spröjs 3.1+spaltventiler 1st. 9x21/16 Fönsterdörr, spröjs 3.1 55.800:- inkl. moms
3 svar · 2,9k läst
A
annawb: Äh, ni behöver inte svara...skulle kosta ca 35000 för spröjs och fönster i engelsk röd...
1 svar · 4,4k läst
Sweli
Sweli: Vi har byggt ett fönsterburspråk i vår matrum med samma isolering som en vanlig trävägg. Du kan se hur det ser ut på vår hemsida under länken montering.
4 svar · 5,7k läst
B
ByggarBob: En kompis till oss monterade en Swedoor skjutdörr och jag tyckte den var av bra kvalitet men jag har inte så mycket att jämföra med. Vad är priset på skjutdörrar? Det ska vi ha nästan överallt på bottenvåning, vilken hit !!! :o
2 svar · 4,7k läst
KarlXII
KarlXII: Mmm...jag var också inne på plastfönster i planeringsskedet. Plastfönster är jättevanligt utomlands, speciellt neråt syd- och mellaneuropa. Prislappen är onekligen verkligt frestande, men det föll senare på det ekologiska stuket vi försökt hålla på huset. Sen är det ju en monumental skändning att sätta plastfönster på ett timmerhus ;) Jag är också lite skeptisk till
2 svar · 3,3k läst
W
wcc423v: Bor alldeles i närheten av deras kontor i Mockfjärd, där ägarna bor, och min pappa jobbar på Mf, så jag ska väl inte säga så mycket... ;) Nejdå, men jag kännerflera som har sådana fönster, och har enbart positivt att säga om dom.
3 svar · 6,3k läst
J
Jenny72: Har läst om detta både angående fönster och väggar(?). Vad är det egentligen, har noll koll. Bör det vara så lågt eller så högt som möjligt? ???
0 svar · 6,1k läst
KarlXII
KarlXII: Jag har kört lite olika U-värden i mitt eminenta värmeberäkningsark... 8) Det här är det beräknade värmebehovet för mitt hus, med ca 36 kvm fönsterglas...: U Värmebehov i kwh 3,0 23164 1,7 17219 1,5 16304 1,3 15390 1,2 14933 1,1 14475 0,5 11732 Som synes blir det en del... Det finns mycket pengar att tjäna i driftskostnad - elen blir inte billigare! Sen är det ju en komfortfråga
10 svar · 10,8k läst
L
Leif: [citat] Känner till detta men det verkar vara väldigt ovanligt, och frågan är om det är värt merkostnaden då ett fönster med 3-glas isolerruta fortfarande har sämre u-värde och ljudreduktion jmf med ett kopplat 2+1 fönster.
8 svar · 3,7k läst
F
frasse: Det finns en tillverkare som heter Fakro, ingår i Elitfönsters sortiment. Utseende som Velux, vet ej hur det är kvalitetsmässigt. Kolla på www.fakro.com
4 svar · 4,8k läst
B
BoByggarn: Håller med dig Stefan, att vi ska definitivt inte underskatta möjligheterna att köpa in material från utlandet. Möjligheterna till stora bsparingar är uppenbara, samtidigt som det sätter press på de inhemska återförsäljarna och distributörerna. Se bara vad som håller på att hända med de svenska alkoholskatterna. Men man bör vara medveten om avigsidan med detta; - Det kan vara
6 svar · 10,9k läst
A
Annas: Hemsidor i all ära - ring och prata med dem eller den leverantör ni väljer. Kanske kan de lösa ditt "dilemma" om du hör med dem. 10 veckor känns ju annars som en rimlig tid eftersom det från bygglov till färdiga väggar tar ett tag. Då bygglov är beviljat skall väl ett byggsamråd till samt en anmälan om att ni börjar bygga - två veckor innan byggstart. Chansning att bara det tar
7 svar · 10,4k läst
B
BoByggarn: Är det inte bätte att lägga några hundralappar under en sten på farstutrappan. Då tar bovarna detta och bryr sig inte om att bryta sig in... Skämt åsido. Många tjuvar är så desperata att de till varje pris som helst SKA in, så det kan bli ännu större skador om det är "för" svårt att ta sig in. För att inte tala om hur mycket de då kan vandalisera inomhus, bara för att de är
15 svar · 21,7k läst
A
ahlqvist: Jonte: Kungsäters "Symfoni" ser slät ut. Finns i många träslag oxå :P Kolla igen....
8 svar · 4,3k läst
M
marge: Råglas är sånt man brukar ha i badrummet, dvs man ser inte igenom det. :D
0 svar · 5,4k läst
M
marge: http://www.elitfonster.se/villa_produkter.html klicka på ex. Elit Orginal så finner du en länk till prislistan där.
4 svar · 5,1k läst
G
General_Failure: [citat] Det tror och hoppas jag också. Men man vet aldrig...
2 svar · 3,7k läst
C
CC: Som det ser ut nu kommer vi nog placera dörren vid väggen som vetter mot burspråket och låta burspråket bestå av endast 1.80 fönster - inga dörrar.
4 svar · 5,0k läst
D
Daniel_T: [citat] Har bekanta som har fönster som öppnas inåt. Hur kul är det att plocka bort blommor, lampor m.m. för att kunna öppna fönstret lite mer? Vändbara H-fönster (a´la Elitfönster m.fl.) är den klart bästa modellen.
4 svar · 5,1k läst
C
C: Jo, såg såklart direkt efter jag skrivit detta att jag fått mailet. Sorry! Och har svarat dig via mail...
14 svar · 4,9k läst
Sweli
Sweli: Ser att det är flera än jag som kommer att springa och köpa höga stegar ;D
7 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.