Tack så mycket för all info Jorves! Jag har skickat in en offert till Tanumsfönster nu :)
Det ska bli intressant att se om vi får en bra offert oxå. Har du lust får du gärna delge vad ni ska betala.
Vi bygger i Gävle.

Hej igen JJonsson,

Det kostar inget att fråga!

Vi skall betala ca 110 000:- Jag är inte riktigt säker då jag i sista stund lade till två källarfönster. Listan är som följer;
10 st 13x18 (fast kors)
2 st 18x18 (fast kors, trelufts)
4 st 7x9 (lösa spröjs)
6 st 13x6(fast mittstople)
2 st 13x5 överhängda källarfönster
1 st balkongdörr 15x21 (Dubbeldörr med lösa spröjs)

Hoppas att det går bra!

/Jörgen

Tusen tack för hjälpen Jorwes! Det var ett kanonpris ni fick! Lycka till och hoppas att ni blir nöjda!

Jag har monterat 2+1-fönster i mitt hus från 1932. U-värdet på dessa är enligt Elitfönster lägre än U-värdet på 3-glas isolerfönster.

En annan fördel med 2+1 är att du kan ha persienner monterat mellan fönsterna, vilket man inte kan med 2-glas isolerfönster.

Jag köpte mina fönster på en utförsäljning på en bygghandel. Nackdelen med det var att jag fick gå upp en storlek både på bredden och höjden, så det blev lite kapande i tegelväggen :-[

Priset är jag dock helnöjd med. 1200:-/st för 11x13 och 1500:-/st för 13x15 och 1000:- för altandörr 7x21. Alla fönster och dörrar klädda i vit aluminium på utsidan och med persienner monterade i fönstren. Totalt gick det på 18400:- för 12 fönster och en altandörr! Nypriset för ETT fönster enligt Elitfönsters prislista är drygt 8000:-! Helt klart mitt bästa köp (hittills) ;D

Dessutom vann vi ett resepresentkort på 5000:- under samma helg. Alla som handlade för mer än 1000:- var med i en utlottning. Ibland har man tur ::)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.