Marre666 skrev:
Har gjort ett snabbtest hemma, bra längd på både kabel och slang, alla tillbehör följer med. Volymen är 20 liter vilket jag tycker är perfekt för mina ändamål som hemmasnickare dvs någon altan då och då samt ett kök.mm. Hade hemma jobbets Kärcher MV5 förra året, tung, klumpig å ett jädrans väsen för den men är en bra maskin. Gillar min nya Nilfisk Alto Aero bättre pga, suger riktigt bra och testade med kap/gersågen ( verktygsautomatiken) funkade kanon.

+ Låter inte mer än en vanlig dammsugare
+ verktygsautomatik
+ väger relativt lite 7.5 kilo
+ suger riktigt bra
+ snabbrengöring av filtret med knapp
+ blåsfunktion
+ låg tyngdpunkt, välter inte
+ stabil, stora hjul bak

- Inga än så länge
(y)
Den enda produkten som är positivt att den suger är ju dammsugaren.

• Gilla
Marre666
  • Laddar…
bulleribock skrev:
@heos
Det ser ut som sänksågen klarar aluminium också.....

Jag lyckades dela pianogångjärn i sågbocken med min sänksåg :eek:
De va la inget! Jag sågade ett 5 mm djupt jack i en Festooltving med min TS55a utan att märka det. En uppenbar kombination av bra såg och vanlig klantighet men fort och enkelt gick det...

//Ronnie

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Bandsågsblad och papperslapp med "Tuffsaws" logotyp på ett träbord med spån och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utdelning i PostNord-lotteriet, vinst varannan gång och jag hade tur idag.

• Gilla
Harald Boye och 6 till
  • Laddar…
Ha ha, jag hade också ett vinstgivande postnummer idag.
Hålbildsjigg för MFT och höj/sänkbara hjul till mitt nya arbetsbord.

Svart höj- och sänkbart hjul för arbetsbord på ett verkstadsbord, flankerat av verktyg och skruvar.
Skapa konto

Arbetsbord med hålbildsjigg och verktygsdelar inklusive en borr, muttrar och en UJK TCT Boring Bit.
Skapa konto

• Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Björn Melander skrev:
Ha ha, jag hade också ett vinstgivande postnummer idag.
Hålbildsjigg för MFT och höj/sänkbara hjul till mitt nya arbetsbord.

[bild]

[bild]
Recensera gärna hjulen!

@ robert
Hade först tänkt att göra en egen konstruktion men så hittade jag dessa och testbeställde. Var lite orolig att de skulle vara smäckigt skräp men de var riktigt stabila till min stora glädje.
Lägger upp bild när bordet är klart.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Jag var inne i Tyskland och passade på att trilla in på OBI idag, och där hade de den här trevliga vinkelmätaren/smygvinkeln.

Bosch vinkelmätare och smygvinkel med förvaringsväska på en vit bädd.
Skapa konto

• Gilla
Härryda2015 och 4 till
  • Laddar…
Björn Melander skrev:
@ robert
Hade först tänkt att göra en egen konstruktion men så hittade jag dessa och testbeställde. Var lite orolig att de skulle vara smäckigt skräp men de var riktigt stabila till min stora glädje.
Lägger upp bild när bordet är klart.
Tack för info!

Har sneglat lite på ett set. Får kanske slå till då de inte är så blodigt dyra.

- Nu har ni pladdrat bra länge om dom där hjulen,
- Var finns de att handla och vad kostar de ?

Ha ha, Axminster :)
Tror de kostar en trehundring eller något sånt för 4 st. Jag köpte även till bandsågen och hyveln.
Jag vill få bort det där lilla flexet som blir med låsbara hjul.

Redigerat:
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Skulle du kunna lägga upp en länk till hjulen? Den där parf-guiden har jag också sneglat på och den verkar ju onekligen bra, men en svensk recension hade ju inte skadat :)

Tackar! Ja priset kan man ju inte klaga på, speciellt nu när pundet är så billigt :)

Jaha till skillnad från billigt pund så har jag handlat för dyrt euro (10,37!). En ny blandare. Flex mxe 1200. Priset med frakt blev faktiskt samma som i Sverige, men det ingick en extra visp till mer lågviskösa material i paketet så det blev Tysklandsbeställning istället. .
Detta efter att växelhuset på min Atika rasade häromdagen, en apparat som jag avråder från.
Röd och silverfärgad Flex MXE 1200 blandare med extra visp för lågviskösa material.
Skapa konto

Redigerat:
Kom precis hem med släpkärran lastad med en Ejca L18 och en Luna Avant 320 till ett oförskämt bra pris.
En L18 hat jag redan så det var bordsbreddaren jag var ute efter tillsammans med svarven.
Då min kompis har utryckt önskemål om en klyvsåg, typ en AEG TS 250 eller liknande i den prisklassen så blev han mer än nöjd när jag erbjöd en L18 till samma pris.
Ibland har man tur😊

• Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.