3 338 086 läst · 16 504 svar
3338k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Marre666 skrev:Har gjort ett snabbtest hemma, bra längd på både kabel och slang, alla tillbehör följer med. Volymen är 20 liter vilket jag tycker är perfekt för mina ändamål som hemmasnickare dvs någon altan då och då samt ett kök.mm. Hade hemma jobbets Kärcher MV5 förra året, tung, klumpig å ett jädrans väsen för den men är en bra maskin. Gillar min nya Nilfisk Alto Aero bättre pga, suger riktigt bra och testade med kap/gersågen ( verktygsautomatiken) funkade kanon.
+ Låter inte mer än en vanlig dammsugare
+ verktygsautomatik
+ väger relativt lite 7.5 kilo
+ suger riktigt bra
+ snabbrengöring av filtret med knapp
+ blåsfunktion
+ låg tyngdpunkt, välter inte
+ stabil, stora hjul bak
- Inga än så länge
Den enda produkten som är positivt att den suger är ju dammsugaren.
De va la inget! Jag sågade ett 5 mm djupt jack i en Festooltving med min TS55a utan att märka det. En uppenbar kombination av bra såg och vanlig klantighet men fort och enkelt gick det...bulleribock skrev:
//Ronnie
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Ha ha, jag hade också ett vinstgivande postnummer idag.
Hålbildsjigg för MFT och höj/sänkbara hjul till mitt nya arbetsbord.
Hålbildsjigg för MFT och höj/sänkbara hjul till mitt nya arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
@ robert
Hade först tänkt att göra en egen konstruktion men så hittade jag dessa och testbeställde. Var lite orolig att de skulle vara smäckigt skräp men de var riktigt stabila till min stora glädje.
Lägger upp bild när bordet är klart.
Hade först tänkt att göra en egen konstruktion men så hittade jag dessa och testbeställde. Var lite orolig att de skulle vara smäckigt skräp men de var riktigt stabila till min stora glädje.
Lägger upp bild när bordet är klart.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Tack för info!Björn Melander skrev:
Har sneglat lite på ett set. Får kanske slå till då de inte är så blodigt dyra.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Ha ha, Axminster
Tror de kostar en trehundring eller något sånt för 4 st. Jag köpte även till bandsågen och hyveln.
Jag vill få bort det där lilla flexet som blir med låsbara hjul.
Tror de kostar en trehundring eller något sånt för 4 st. Jag köpte även till bandsågen och hyveln.
Jag vill få bort det där lilla flexet som blir med låsbara hjul.
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 132 inlägg
http://www.axminster.co.uk/axminster-workbench-castors-507151
Själv köpte jag fem set för mobilisering av snickeriutrustningen!
Själv köpte jag fem set för mobilisering av snickeriutrustningen!
Jaha till skillnad från billigt pund så har jag handlat för dyrt euro (10,37!). En ny blandare. Flex mxe 1200. Priset med frakt blev faktiskt samma som i Sverige, men det ingick en extra visp till mer lågviskösa material i paketet så det blev Tysklandsbeställning istället. .
Detta efter att växelhuset på min Atika rasade häromdagen, en apparat som jag avråder från.
Detta efter att växelhuset på min Atika rasade häromdagen, en apparat som jag avråder från.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Kom precis hem med släpkärran lastad med en Ejca L18 och en Luna Avant 320 till ett oförskämt bra pris.
En L18 hat jag redan så det var bordsbreddaren jag var ute efter tillsammans med svarven.
Då min kompis har utryckt önskemål om en klyvsåg, typ en AEG TS 250 eller liknande i den prisklassen så blev han mer än nöjd när jag erbjöd en L18 till samma pris.
Ibland har man tur😊
En L18 hat jag redan så det var bordsbreddaren jag var ute efter tillsammans med svarven.
Då min kompis har utryckt önskemål om en klyvsåg, typ en AEG TS 250 eller liknande i den prisklassen så blev han mer än nöjd när jag erbjöd en L18 till samma pris.
Ibland har man tur😊