Handhållet gult verktyg, BeadBuster XB-455, för att lossa däck från fälg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gissa vad verktyget gör ;)

Hade hoppas att detta verktyg var så bra som det ser ut som att det är i alla filmer på YT. Jag har väl för besvärdliga ATVfälgar :confused:

Svaret:
https://www.youtube.com/watch?v=wS8xGEmedik

Tokslut skrev:
[bild]

Hade hoppas att detta verktyg var så bra som det ser ut som att det är i alla filmer på YT. Jag har väl för besvärdliga ATVfälgar :confused:

Svaret:
[länk]
såg ju totalt värdelöst ut på filmen tom =/

hoppas du inte betalt för mycket...

camaro1969 skrev:
såg ju totalt värdelöst ut på filmen tom =/

hoppas du inte betalt för mycket...
nja, du har inte bytt nått ATVdäck hör jag, den kan sitta som fan och en stor däckmaskin vill jag inte ha stående. Så fixa en reva eller punktering på däck hemma med smidiga verktyg är ett +.

De vanliga varianterna suger getpung tycker jag, typ Biltemas http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Dackverktyg-2000022238/

det har jag faktiskt inte, men jag förstår inte skillnaden jämfört med bil, traktor etc. ?

vad gör ett atvdäck svårare?

vill gärna veta så jag är förberedd den dagen det blir aktuellt på 4hjulingen :)

Tokslut skrev:

Svaret:
[länk]
Om du breddar kanten som trycker på stommen så kanske det fungerar som det är tänkt? Behöver man ta omtag och flytta på den så känns det som att risken är stor att stommen bara glider upp tillbaka igen. Mvh

camaro1969 skrev:
det har jag faktiskt inte, men jag förstår inte skillnaden jämfört med bil, traktor etc. ?

vad gör ett atvdäck svårare?

vill gärna veta så jag är förberedd den dagen det blir aktuellt på 4hjulingen :)
alla hjul som är tänkta att åka med långt tryck 0.1-0.5 bar (bildäck ligger runt 2 bars tryck) har en kraftigare kant som håller däcket på plats. (finns säkert undantag, men detta är min erfarenhet iaf. Har inte doktorerat i ämnet)

Småhjul är ett riktigt skitjobb, fråga vilken däckfirma som helst ;)

Redigerat:
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Christoffer85 skrev:
Om du breddar kanten som trycker på stommen så kanske det fungerar som det är tänkt? Behöver man ta omtag och flytta på den så känns det som att risken är stor att stommen bara glider upp tillbaka igen. Mvh
Även stora däckmaskiner får ta omtag ibland fast de har längre pressrörelser, har nog lagt om ett hundratal däck med riktig maskin. Så lite erfarenhet där iaf.

Den där beadbustern såg sjukt omständig ut...
Har man plats till ATV:n så borde man kunna ha plats med en däckmaskin också ;)

Blå och svart Nilfisk Alto Aero 21-21PC grovdammsugare med sladd och slang på hjul.
Skapa konto
Köpt mig en grovdammsugare med verktygsautomatik ( Nilfisk Alto Aero 21-21PC )

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nice! har du möjlighet att ge en liten recension? Grovis står på min inköpslista nämligen och den där är en stark kandidat! :)

schmakita skrev:
Den där beadbustern såg sjukt omständig ut...
Har man plats till ATV:n så borde man kunna ha plats med en däckmaskin också ;)
plats har jag väl, men med däckmaskiner ökar däckjobben ;) och skaffar man en däckmaskin så skaffar man en balanseringsmaskin också. Och eftersom min bil har 20" originalfälgar kan man inte handla vilken maskin som helst och vips så har man låst upp 50-100.000kr efter kvalité är trevligt. Och det är jag inte sugen på ;)

mexitegel skrev:
Nice! har du möjlighet att ge en liten recension? Grovis står på min inköpslista nämligen och den där är en stark kandidat! :)
Absolut, får den imorgon och skall köra lite i helgen återkommer med kort recension i veckan 😀

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
När det gäller grovdammsugare ska slang och kabel vara långa och volymen 25-30 liter tycker jag :)

Har gjort ett snabbtest hemma, bra längd på både kabel och slang, alla tillbehör följer med. Volymen är 20 liter vilket jag tycker är perfekt för mina ändamål som hemmasnickare dvs någon altan då och då samt ett kök.mm. Hade hemma jobbets Kärcher MV5 förra året, tung, klumpig å ett jädrans väsen för den men är en bra maskin. Gillar min nya Nilfisk Alto Aero bättre pga, suger riktigt bra och testade med kap/gersågen ( verktygsautomatiken) funkade kanon.

+ Låter inte mer än en vanlig dammsugare
+ verktygsautomatik
+ väger relativt lite 7.5 kilo
+ suger riktigt bra
+ snabbrengöring av filtret med knapp
+ blåsfunktion
+ låg tyngdpunkt, välter inte
+ stabil, stora hjul bak

- Inga än så länge

En Nilfisk Alto Aero 21 dammsugare på ett trägolv med slang och strömkabel, används för hemmasnickarprojekt.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Werakalendern har jag nu äntligen plockat upp. Blir spännande med jul! Tyvärr var den lite skadad när den kom, men det är ju alldeles för jobbigt att krångla med returer för ett skönhetsfel.

Skadad kartong med en reva vid leverans, placerad ovanpå en vit printer.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.