3 338 112 läst · 16 504 svar
3338k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gissa vad verktyget gör
Hade hoppas att detta verktyg var så bra som det ser ut som att det är i alla filmer på YT. Jag har väl för besvärdliga ATVfälgar
Svaret:
https://www.youtube.com/watch?v=wS8xGEmedik
Medlem
· gävleborg
· 3 623 inlägg
nja, du har inte bytt nått ATVdäck hör jag, den kan sitta som fan och en stor däckmaskin vill jag inte ha stående. Så fixa en reva eller punktering på däck hemma med smidiga verktyg är ett +.camaro1969 skrev:
De vanliga varianterna suger getpung tycker jag, typ Biltemas http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Dackverktyg-2000022238/
Medlem
· gävleborg
· 3 623 inlägg
det har jag faktiskt inte, men jag förstår inte skillnaden jämfört med bil, traktor etc. ?
vad gör ett atvdäck svårare?
vill gärna veta så jag är förberedd den dagen det blir aktuellt på 4hjulingen
vad gör ett atvdäck svårare?
vill gärna veta så jag är förberedd den dagen det blir aktuellt på 4hjulingen
Medlem
· Värmland
· 292 inlägg
Om du breddar kanten som trycker på stommen så kanske det fungerar som det är tänkt? Behöver man ta omtag och flytta på den så känns det som att risken är stor att stommen bara glider upp tillbaka igen. MvhTokslut skrev:
alla hjul som är tänkta att åka med långt tryck 0.1-0.5 bar (bildäck ligger runt 2 bars tryck) har en kraftigare kant som håller däcket på plats. (finns säkert undantag, men detta är min erfarenhet iaf. Har inte doktorerat i ämnet)camaro1969 skrev:
Småhjul är ett riktigt skitjobb, fråga vilken däckfirma som helst
Redigerat:
Även stora däckmaskiner får ta omtag ibland fast de har längre pressrörelser, har nog lagt om ett hundratal däck med riktig maskin. Så lite erfarenhet där iaf.Christoffer85 skrev:
plats har jag väl, men med däckmaskiner ökar däckjobben och skaffar man en däckmaskin så skaffar man en balanseringsmaskin också. Och eftersom min bil har 20" originalfälgar kan man inte handla vilken maskin som helst och vips så har man låst upp 50-100.000kr efter kvalité är trevligt. Och det är jag inte sugen påschmakita skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
När det gäller grovdammsugare ska slang och kabel vara långa och volymen 25-30 liter tycker jag
Har gjort ett snabbtest hemma, bra längd på både kabel och slang, alla tillbehör följer med. Volymen är 20 liter vilket jag tycker är perfekt för mina ändamål som hemmasnickare dvs någon altan då och då samt ett kök.mm. Hade hemma jobbets Kärcher MV5 förra året, tung, klumpig å ett jädrans väsen för den men är en bra maskin. Gillar min nya Nilfisk Alto Aero bättre pga, suger riktigt bra och testade med kap/gersågen ( verktygsautomatiken) funkade kanon.
+ Låter inte mer än en vanlig dammsugare
+ verktygsautomatik
+ väger relativt lite 7.5 kilo
+ suger riktigt bra
+ snabbrengöring av filtret med knapp
+ blåsfunktion
+ låg tyngdpunkt, välter inte
+ stabil, stora hjul bak
- Inga än så länge
+ Låter inte mer än en vanlig dammsugare
+ verktygsautomatik
+ väger relativt lite 7.5 kilo