Tomas Andersson skrev:
Ja det trodde jag också att jag har gjort en gång i tiden men nu ser det ut såhär
[bild]
[bild]
Jag fattar ingen ting men om jag tar uuid från putty fungerar det men man är ju inte sugen på att sitta och fixa till detta om dom sedan får för sig att byta till det som står i api
ja ja man får väll tänka på att det fortfarande är en beta vi kör. :)
Du kan använda det här google spreadsheet också för att plocka ut dina uuid

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iaMnRGPozVS3QaXkUDiwacR-g_7CS4xLsEsy-ew65aA/edit#gid=0
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Tomas Andersson skrev:
Så här ser min ut. Send message = mail till prowl och prowl till berörda iphone som push

[bild]
Jag skulle behöva hjälp här.:) Hur får man till (variable) jag hittar bara variable och där kan jag inte välja min tvättmaskin för den listan är tom. Sen hittar jag ingen variable där det står "och" Se bifogad bild
12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag besvara min fråga lite, jag tror att jag fick det att funka. Skapade en ny variable med namnet tvättmaskin, räcker det?
Sen undrar jag vad siffrorna vid dessa pilar betyder, jag gissar att där det står 100 och 1 är watt men de andra? Här är min regel.
ny.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alldeles rätt 100 står för att när maskinen passerar 100w sätter man en variabel till tex 10 och sedan om variabeln är 10 och maskinen drar mindre än 1w sänder den meddelandet. Sedan måste variaben frångå tex 10 (jag satte 0) annars larmar den varje gång pucken som mäter tvättmaskinen skickar att den drar mindre än 1w.
Variabel är en typ stopp kan man säga att tex när variaben i denna regel inte är 10 kan den inte skicka meddelandet
Det är svårt att förklara variabel men när du förstår det har du mycket nytta av dom. Kanske kan någon annan förklara variabel bättre med ord.
Skärmavbild 2014-10-28 kl. 18.11.25.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du skapar ny variabel i högra hörnet av bilden sedan dyker dom upp
 
  • Gilla
tranceblast
  • Laddar…
Tomas Andersson skrev:
Alldeles rätt 100 står för att när maskinen passerar 100w sätter man en variabel till tex 10 och sedan om variabeln är 10 och maskinen drar mindre än 1w sänder den meddelandet. Sedan måste variaben frångå tex 10 (jag satte 0) annars larmar den varje gång pucken som mäter tvättmaskinen skickar att den drar mindre än 1w.
Variabel är en typ stopp kan man säga att tex när variaben i denna regel inte är 10 kan den inte skicka meddelandet
Det är svårt att förklara variabel men när du förstår det har du mycket nytta av dom. Kanske kan någon annan förklara variabel bättre med ord.
[bild]
Du skapar ny variabel i högra hörnet av bilden sedan dyker dom upp
Tack för hjälpen, jag har nog lite bättre koll nu :) Tur detta forumet finns :D
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
tranceblast skrev:
Tack för hjälpen, jag har nog lite bättre koll nu :) Tur detta forumet finns :D
Jag har själv forumet att tack för mycket som jag gjort😃. Vi fortsätter att göra smarta hem tillsammans.
 
Har ni problem med schemalagda aktiviteter sen vintertidsomställningen? För mig så släcker det inte till natten. På morgon och dagtid fungerar det men efter ca 20:00 på kvällarna fungerar inte en ända schemaläggning. Hade samma problem när det var omställning till vintertid. I våras gjorde jag om alla regler för att få det att fungera igen men skulle inte orka göra det igen.
 
matsv skrev:
Har ni problem med schemalagda aktiviteter sen vintertidsomställningen? För mig så släcker det inte till natten. På morgon och dagtid fungerar det men efter ca 20:00 på kvällarna fungerar inte en ända schemaläggning. Hade samma problem när det var omställning till vintertid. I våras gjorde jag om alla regler för att få det att fungera igen men skulle inte orka göra det igen.
Jag har bara en regel som går via schema och det är utebelysningen. Och ja den slutade fungera efter omställningen. Idag bytte jag ut schema och jag få se om det fungerar i morgon eftermiddag.
 
Tomas Andersson skrev:
Jag har bara en regel som går via schema och det är utebelysningen. Och ja den slutade fungera efter omställningen. Idag bytte jag ut schema och jag få se om det fungerar i morgon eftermiddag.
Hittade svaret på Zipatos forum. Bara att vänta på nya firmwaren då

https://community.zipato.com/responses/legal-hour-change-to-solar-problems
 
Jag stängde ner allt, modem, router, Zipa mm
Startade sedan upp baklänges. Dvs modemet sist. Det löste problemet.

Eller inte??? Det kom visst en uppdatering i samma veva
 
Redigerat:
Man undrar ju när 1.0 kommer jag trodde att det var den som skulle komma i dag. Men inte det :(
 
Tomas Andersson skrev:
Man undrar ju när 1.0 kommer jag trodde att det var den som skulle komma i dag. Men inte det :(
Nej det blev visst 0.9.999.2 och det finns ju möjlighet till fler 9:surprised:r och ännu fler nivåer om så önskas. Men å andra sidan är det väl bra om utvecklarna vill vara 100 säkra på sin produkt innan den kallas 1.0


:beer::beer::beer:
 
lilytwig skrev:
Nej det blev visst 0.9.999.2 och det finns ju möjlighet till fler 9:surprised:r och ännu fler nivåer om så önskas. Men å andra sidan är det väl bra om utvecklarna vill vara 100 säkra på sin produkt innan den kallas 1.0


:beer::beer::beer:
Håller med dig att dom måste vara säker men om vi tittar på historiken kanske man inte skulle prata om att den kommer snart och det var när jag började med zipato i februari. Jag vill ändå påpeka att jag är väldigt nöjd även nu så jag är mer spänd på dom nyheterna som dom lovar.
Hur fungerar nya appen (betan) som fins till androiden? Är det någon som har utvärdera den?
 
Fortfarande några buggar i betan. Betydligt mer funktioner som tex lägga till nya enhet ändra namn mm.
Dock medför det ibland något extra tryck, gamla appen känns mer lättanvänd.
Hoppas det går att skapa någon favorit sida när appen är färdig.
 
Jag skulle vilja lyfta in zipato in i irule men jag har för dåliga kunskaper dock lyckades jag på ett krångligt sätt att göra det med några viktiga funktioner i min media fjärr. Jag skapade virtuella http och kopplade dom till vad den skall göra.
IMG_0006.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0011.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
McCullogh och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.