Tomas Andersson skrev:
Jag skickar två bara för att få signalen i telefon att ljuda 2 gånger med 20 sek mellanrum.
Prowl fungerar så att man skapar ett konto som man sedan kan skapa olika push i och för varje push får man en mail adress som aktiverar ett push till telefonen som jag har appen prowl nerladdat och inloggad i. (Dessa adresser är naturligtvis inte dom rätta men dom ser ut ungefär så)
7748331927956aew0943451f859c957f30b01eaa7@api.prowlapp.com = ljud som pling pling 7748331927956aew0943451f859c957f30b01eaa7+1@api.prowlapp.com = högt ljud
7748331927956aew0943451f859c957f30b01eaa7+3@api.prowlapp.com = Larm ljud
7748331927956aew0943451f859c957f30b01eaa7-1@api.prowlapp.com = ljudlös push bara text
Detta fungerar till ios och mac men jag har det även på pc. vet ej hur det ser ut till android men det kan förmodligen någon annan här inne eller google.
Kanske lite rörigt skrivet och förklarat men utrycka mig i skrift är inte min starka sida.
Jag har lekt lite med detta och det fungerar kanon och appen till android heter "notify my android" Jag köpte appen för 30:- eftersom att i trial versionen kunde man bara få 5 notifieringar per dag.
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
tranceblast skrev:
Jag har lekt lite med detta och det fungerar kanon och appen till android heter "notify my android" Jag köpte appen för 30:- eftersom att i trial versionen kunde man bara få 5 notifieringar per dag.
kan man ha olika nivåer av push med detta program?
 
Tomas Andersson skrev:
kan man ha olika nivåer av push med detta program?
Yes. Kolla bilden.
Screenshot_2014-10-26-16-19-53.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tomas Andersson skrev:
100 står för att när maskinen drar mer än 100 watt sätter man variabel till tex 10 och om sedan variabel tvättmaskin är 10 och maskinen drar mindre än 1 watt skickar den meddelande via epost till prowl som sedan gör om det till en push.
Alla som håller på med smarta lösningar till ett hem borde titta på [länk] detta löser dyra sms tjänster och fungerar även bättre än sms eftersom man kan sätta olika nivåer på larmljudet.
Jag använder googles tjänst för att få sms. Mailar ut från zipaboxen till google som gör om det till SMS.
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
matsv skrev:
Jag använder googles tjänst för att få sms. Mailar ut från zipaboxen till google som gör om det till SMS.
Det lät intressant :) Har du någon guide för det? Har inte lyckats att hitta hur man gör :confused:
 
Förlåt att jag hoppar in här men kan man inte bara ha google notifier i sin telefon så slipper man koppla med sms och greja? Man skapar halt enkelt en ny google-adress och sätter upp ett konto i sin google-app som får pusha när det kommer ett mail till sin hemautomationsadress?
 
matsv skrev:
Jag använder googles tjänst för att få sms. Mailar ut från zipaboxen till google som gör om det till SMS.
Det här med forum är bra härligt att vi inte alla måste uppfinna hjulet utan att man kan ha bra vänner på distans som man aldrig har träffat.
Förklara gärna ungefär hur det fungerar med google tjänst fungerar. Kommer sms omedelbart eller är det fördröjning på det?
Kostar det något?
Jag ska kika på det lite senare så får jag se hur det ser ut.

tomas
 
Tomas Andersson skrev:
Det här med forum är bra härligt att vi inte alla måste uppfinna hjulet utan att man kan ha bra vänner på distans som man aldrig har träffat.
Förklara gärna ungefär hur det fungerar med google tjänst fungerar. Kommer sms omedelbart eller är det fördröjning på det?
Kostar det något?
Jag ska kika på det lite senare så får jag se hur det ser ut.

tomas
Javisst är det bra när vi kan hjälpa varandra :)

Det kostar inget. Nej jag upplever ingen fördröjning på det.

Jag har använt mig av den här guiden. http://tipsandtricksforum.com/thread-93.html

Man kan säkert använde googles push också på samma sätt men det har jag inte prövat.
 
Vad är fördelen med att få sms framför ett vanligt mail?
 
Paxman skrev:
Vad är fördelen med att få sms framför ett vanligt mail?
Jag har ingen signal eller vibration på när det kommer mail. Skulle bli galen då. Men när det kommer sms har jag signal på.
 
Ingen som provat att få Zipan att trigga någon VoIP tjänst ?
Vissa larm vill jag få som ringsignal..

Blir nog att damma av någon gammal telefon och lösa det på något sätt.
 
power650 skrev:
Ingen som provat att få Zipan att trigga någon VoIP tjänst ?
Vissa larm vill jag få som ringsignal..

Blir nog att damma av någon gammal telefon och lösa det på något sätt.
Jag använder en Nexa ringklocka till det. Det plingar i den vid vissa larm.
 
Dubbelpost
 
Redigerat:
matsv skrev:
Jag har ingen signal eller vibration på när det kommer mail. Skulle bli galen då. Men när det kommer sms har jag signal på.
Fast du kan ju sätta upp flera olika mailkonton och välja vilket av dem som får ge notifieringar. Jag har i dagsläget två gmailadresser som används regelbundet, en av dessa är "slask" så som notifiering att det kommit nytt svar i bl a den här tråden på BH. Denna mailadress får inte ge notifiering i min telefon vilket den andra dock får, som är en mer "officiell" adress. Jag har också en gmailadress som tillhör huset, där jag t ex samlar foton jag använder på olika husrelaterade forum. Min tanke är att den adressen skulle kunna användas för notifieringar av hemautomationen och ges tillåtelse att plinga till i mobilen.
 
matsv skrev:
Jag använder en Nexa ringklocka till det. Det plingar i den vid vissa larm.
Menade att boxen skall ringa upp vissa telefonnummer vid larm.
Visst kan man lösa det med zipatos egna tjänst samt någon gsm larmsändare, men alltid roligt att använda sånt som man har liggande här hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.