Jag kör aeon labs multisensor ute.
Den sitter under balkongen så den blir aldrig blöt.
jag matar den med ström via USB kontakten för annars äter den batterier ...

Har funkat fint de senaste 2 vintrarna.
 
  • Gilla
matsv
  • Laddar…
Köpte en zipato keypad till min zipato duo, tidigare har jag lyckats få den till att larma på med min rfid-tag men aldrig lyckats larma av. larmen fungerar dock klockrent via telefonen.

Nu återställde jag keypaden och la till den på nytt och la till två rfid-taggar till den. Men jag lyckas inte larma till över huvud taget och lika lite larma från.
Untitled-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag går in i säkerhetsmenyn och skall lägga till enhet på användaren så kan jag inte lägga till något under larma borta och larma av, skall det verkligen vara så? Eller vad gör jag för fel borde ju inte vara så svårt?
Untitled-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nån som kör zipabox Security modulen? Lite sugen att testa innan jag byter larm (svårt att bestämma mig) har 5st trådande från mitt nuvarande larm samt integrera med lite nya. Hur funkar den? Borde man köra en keypad och taggar för att göra det enklare för resten sv familjen
 
Mattias_Jo1 skrev:
Nån som kör zipabox Security modulen? Lite sugen att testa innan jag byter larm (svårt att bestämma mig) har 5st trådande från mitt nuvarande larm samt integrera med lite nya. Hur funkar den? Borde man köra en keypad och taggar för att göra det enklare för resten sv familjen
Jag har inte hunnit testa ännu men köpte på mig till ett annat ställe med 18 trådade sensorer. Jag blev grundlurad av zipato då det står att man kan köra upp till 4 security moduler i serie. Så var ju inte fallet utan endast 1 per zipatobox (6 zoner)
 
Tomas Andersson skrev:
Jag har inte hunnit testa ännu men köpte på mig till ett annat ställe med 18 trådade sensorer. Jag blev grundlurad av zipato då det står att man kan köra upp till 4 security moduler i serie. Så var ju inte fallet utan endast 1 per zipatobox (6 zoner)
Ok..aj då. Har du 4st moduler då, 3 för många? En kille i Borås som säljer en modul sugen att testa nämligen.
 
Jag har en motionsensor för tändning av belysning i ett rum och som skälet efter en wait på 1 min. Vilket block ska jag använda för att få det att lysa så länge som rörelse detekteras?
 
Är det verkligen bara jag som får boxen att bli långsam efter ca 1 dygn? Man hinner ju snubbla i tvättstugan innan ljuset tänds. Detta löser man genom omstart. Men då blir man ju tokig när alla regler blir nollade. :( Jag skall slänga iväg ett mail till zipato.
 
Tomas, det är inte bara du, har själv motsvarande problem. Dock varierar det även om jag inte startar om boxen, så den verkar släppa trögheten av sig själv. Men, fruktansvärt irriterande att aldrig veta om den ska fungera eller ej.
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Sanjoh skrev:
Tomas, det är inte bara du, har själv motsvarande problem. Dock varierar det även om jag inte startar om boxen, så den verkar släppa trögheten av sig själv. Men, fruktansvärt irriterande att aldrig veta om den ska fungera eller ej.
Skönt att veta att man inte är den enda :) Har du stort system? Har du några teorier? När min box gick offline förut kunde den gå snabbt hur länge som helst men då fungerar ju inte HTTP sensorer och app. Som jag ser det är det bara mjukvaran som är felande. :(
 
Språk i skrift är inte min starka sida men jag skrev såhär till zipato.
hi

My problem is that the box slowing down after one day and the only way to fix it is to restart the box.
It is not so hard to do that but then all HTTP sensor rest an many rules be in wrong location.
Do you now that all virtual device becomes in 0. But in the GUI it is in the same position that it was before restart.
if you fix the sensor then i can restart the box every night.

Why do the box slow done? It can take 5 seconds for the light to turn on but in normal it take less then one seconds.

Tomas

If you need to go in to my box the loggin is for now
 
Tomas Andersson skrev:
Är det verkligen bara jag som får boxen att bli långsam efter ca 1 dygn? Man hinner ju snubbla i tvättstugan innan ljuset tänds. Detta löser man genom omstart. Men då blir man ju tokig när alla regler blir nollade. :( Jag skall slänga iväg ett mail till zipato.
När skall det komma en kontroller som verkligen matchar möjligheterna och tillförlitligheten som z-wave egentligen står för?
Dubbelkommunikation, skulle egentligen betyda noll fel. Det enda att leva med skulle endast var någon ms fördröjning jämfört med ex knx. Tyvärr är kontrollerna för dåliga/undermåliga och z-wave alldeles för slapp i sin standard. Tyvärr bara en nackdel för oss slutbrukare.
Min Vera har Micasa dömt ut. Kommer att få köpa en ny till ett bra pris (långt efter garantier är över), det kallar jag då jag att ta hand om sina kunder (sedan finns det mycket mer att önska i det lägret oxå). Ni är inte ensamna om ert strul.
 
Jag tror för zipatos del att dom vill bygga ut systemet till så många produkter så dom tror att dom skall erövra världen i teknik. Detta resulterar i att allt blir halvfärdigt.. Personligen tror jag på färre fungerande prylar än allt i en röra.
 
Har precis köpt ett par NodOn Soft Remote som jag inte får till. De inkluderas ok men oavsett hur jag gör lyckas jag inte styra någonting. Jag har försökt med att confa de olika knapparna för att köra en scen och att kontrollera en brytare, jag har försökt att associera direkt till en brytare, jag har ändrat profile för knapparna.
När jag loggar events syns ingenting när jag trycker på knapparna, Zipaboxen ser dock att det händer något genom att ta bort offline-markeringen.
Nån som har en Soft Remote som kan berätta vad jag gör fel?
 
Tomas Andersson skrev:
Jag tror för zipatos del att dom vill bygga ut systemet till så många produkter så dom tror att dom skall erövra världen i teknik. Detta resulterar i att allt blir halvfärdigt.. Personligen tror jag på färre fungerande prylar än allt i en röra.
Det gäller nog dem alla.
Men problemet ligger egentligen inte där, utan i Z-wave standarden i sig. Hade den varit lite striktare så hade det ju varit ett mindre problem. Vill någon ha med en smart extra feature (och driva utvecklingen framåt), så hade det ju gått bra om grundfunktionen hade funnits där (dvs en dimmer är fortfarande en dimmer etc.).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.