H HenrikHuslöse skrev:
Undrar vad Easee gör nu? Delar upp bolaget i "Gamla jobbiga garantiärenden AB" och som tar över service och garanti på befintliga boxar och lägger inkråmet i "Nyförsäljning med nytt varumärke AB" och släpper en ny, säkert redan färdigutvecklad modell, som är testad på alla möjliga och omöjliga sätt?
Förmodligen konkurs... det kostar för mycket att åtgärda alla dessa boxar.
580000 enheter totalt har man sålt över hela världen.

P paralun skrev:
plus att varumärket blir mer eller mindre förstört. Så ledningen jobbar nog nu mest på att säkra sina egna insatser.

Dyr lärpenning för de som köpt en box som kräver Internet i så fall.

Jag köper inte gärna en pryl som inte klarar sig utan inblandning av företagen centralt. Ibland går det inte att undvika, men...

• Gilla
ARJU
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Om så skulle bli fallet ska det bli intressant att se vad som händer med de installerade enheterna och deras kopplingar till tex Tibbers prisstyrning, speciellt om de också är sålda från exempelvis nämnda Tibber.

Försäljningen av deras produkter lär inte öka...
Det här beslutet är ingen bra reklam för Easse...
Och tar det lång tid att lösa problemet så är det inte bra.

MultiMan
berisen berisen skrev:
[länk]

Fortsättning följer..
Easee uppmanar alltså alla kunder att fortsätta använda produkten utan någon åtgärd, trots att den är säljstoppad och befintliga anläggningar behöver åtgärdas enligt ESV.

Är verkligen Easee så pass omdömeslösa i sina uttalanden, så undrar man över deras agerande när de läst reglementen och andra papper som omgärdar deras verksamhet. Det ökar inte direkt mitt förtroende för företaget.

J
Nissens Nissens skrev:
Roligt att poletten trillat ner nu.

Min största farhåga är att Easee går i konken. Då funkar inte laddboxen längre eftersom den är beroende av Easees servrar…
Låter bekant :cool:
Hade inte du satsat på fler proprietära produkter?

• Haha
ARJU och 4 till
  • Laddar…
berisen berisen skrev:
[länk]

Fortsättning följer..
Intressant att dom själva inte bara tycker att boxen är tillräckligt säker, utan "our chargers are the safest on the market".
Upp till bevis!

D djac skrev:
Om så skulle bli fallet ska det bli intressant att se vad som händer med de installerade enheterna och deras kopplingar till tex Tibbers prisstyrning, speciellt om de också är sålda från exempelvis nämnda Tibber.
Nej det är förmodligen kört och det är märkligt hur det här ärendet hanterats.

Sen får jag intrycket att Easee är ett gäng med yngre välutbildade människor med nytänkande som nu slåss mot gamla "väderkvarnar".

https://www.dn.no/teknologi/easee/e...r-salget-av-easee-ladere/2-1-1419589?abtest=a

• Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
S
Börja med att läsa ESVs beslut! Det är väl underbyggt och helt i linje med min bedömning tidigare. Ett enkelt mail till ESV registrator och beslutet kom en timme senare.
Angående övriga EU-länder står det:

Svensk text om skyldigheter för tillverkare vid bristfällig radioutrustning inom EU/EES. Regelverkscitat, åtgärdskrav beskrivs.

D
useless useless skrev:
Intressant att dom själva inte bara tycker att boxen är tillräckligt säker, utan "our chargers are the safest on the market".
Upp till bevis!
Ingen aning men jag antar att de kan vara så, om standarden kräver något mindre säkert så verkar det logiskt och inte första gången något förbättrats snabbare än en standard.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Låter bekant :cool:
Hade inte du satsat på fler proprietära produkter?
Du tänker på Iphone, Windows, min XC60 etc. ?

Jo, det stämmer.

Plejd fungerar också utmärkt utan molntjänster så länge man inte skall bygga om/ut systemet.

Just de prylarna som är helt beroende av molntjänster är helt kass. Jag har aldrig begripit varför man bygger en enkel laddbox på det viset.

Nissens
useless useless skrev:
Upp till bevis!
Kärnfrågan är om de uppfyller kraven för standarden eller inte, även om Esv nu säger att de är potentiellt farliga.

Nissens
D Daniel 109 skrev:
Reglerna säger inte att boxen ska uppfylla standarden. Det är tillverkaren som felaktigt sagt att den gör det. I alla fall enligt ESV.
Ja, så är det. Men som jag förstått det är den enklaste vägen att uppfylla en befintlig standard. Alternativet är betydligt mer besvärligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.