Nissens Nissens skrev:
Nej, jag menar det jag skrev, men du tolkar det helt fel. Du har inte förstått vad det står uppenbarligen.

Jag har inte skrivit eller menat ”alla” någonstans. Om det tex hade varit ett uppenbart fel som orsakar brand eller personskador etc. så hade de sannolikt gjort mer drastiska åtgärder tidigt. I detta fallet har de uppenbarligen inte sett sådana fel.

Problemet är att du tolkar ”allvarliga fel” som att de måste vara farliga för omgivningen. Så är det inte. Allvarliga fel kan vara sådana fel som inte klarar kraven som standarden ställer. De måste inte vara farliga för omgivningen för det.

Så jag har skrivit rätt, men du tolkar det helt fel.
Och du har bevisligen inte förstått vad jag skrivit då.
Jag har skrivit rätt, men du tolkar det helt fel.

• Haha
Nissens
  • Laddar…
Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Och du har bevisligen inte förstått vad jag skrivit då.
Jag har skrivit rätt, men du tolkar det helt fel.
Jodå, eftersom jag aldrig påstått det du säger så är du ute och cyklar.

Oavsett vad du säger så förstår jag hur Esv övergripande resonerat i denna utredningen och snart får vi veta det slutgiltiga beskedet.
Det ser definitivt kärvt ut för Easee, och det är obegripligt att de har tagit sådana risker. Skönt att man inte har några aktier där. :)

Nissens
P paralun skrev:
Jag skulle nog vara mer intresserad av vad norska elsäkerhetsverket har för åsikt eftersom moderbolaget är från Norge, sedan Tysklands elsäkerhetsmyndighet eftersom produkten finns även där i stora volymer.
Men vi får ju facit nästa vecka... klart olyckligt ärende som skapat en massa onödig oro som man säkert skulle ha kunnat hanterat på ett bättre sätt.
Vad har Norge med svensk elsäkerhet att höra? :rolleyes:

De Norska myndigheterna är väl minst objektiva när det gäller Norska produkter och därmed också minst pålitliga.

Nissens
P paralun skrev:
Jo svenska ESV är en liten elsäkerhetsmyndighet i det stora.
Sen är det ju en av fördelarna med EU samt EES att det inte ska bli landsspecifika tolkningar utan ett gemensamt regelverk för en fungerande marknad, i det här fallet en då elbilsladdare.
Absolut verkar Svenska Esv i ett litet land, om de är större eller mindre än i andra EU länder vet jag inget om. Däremot behöver myndighetens storlek inte säga något om kunskapsnivån där.

Senast beskedet från ESV är att beslut/rapport kommer under nästa vecka.

R Robert-san01 skrev:
Senast beskedet från ESV är att beslut/rapport kommer under nästa vecka.
Korrekt. De meddelade det på min linkedin.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jodå, eftersom jag aldrig påstått det du säger så är du ute och cyklar.

Oavsett vad du säger så förstår jag hur Esv övergripande resonerat i denna utredningen och snart får vi veta det slutgiltiga beskedet.
Det ser definitivt kärvt ut för Easee, och det är obegripligt att de har tagit sådana risker. Skönt att man inte har några aktier där. :)
Jag sa att tillräckligt allvarliga fel så säljstoppar ESV innan utredning, du sa nej, det funkar inte så, det är fel. Det är liksom inte mer att diskutera. Att du antagit att jag menar en sak, och du därefter förutsätter vidare saker gör det inte mer rätt.
Vid tillräckligt allvarliga fel kommer ESV med (ev. tillfälligt) besked direkt, innan utredning precis som jag sa och du hävdade var fel.

Att du nu vill hävda att du menar annat än det du skriver, för att du säger att jag menar saker som jag inte skrivit, eller att jag förutsätter saker jag inte skrivit är bara korkat av dig.

Jag tänker inte lägga mer tid på att diskutera saken med dig när du uppenbart inte begriper vad andra säger eller ens knappt vad du själv svarar. Men det känns bra att veta att du inte har koll på läget, då kan jag och övriga ta allt du säger med en skopa salt och gå vidare till andra som både förstår, och står för vad de säger.

Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Jag sa att tillräckligt allvarliga fel så säljstoppar ESV innan utredning, du sa nej, det funkar inte så, det är fel. Det är liksom inte mer att diskutera. Att du antagit att jag menar en sak, och du därefter förutsätter vidare saker gör det inte mer rätt.
Vid tillräckligt allvarliga fel kommer ESV med (ev. tillfälligt) besked direkt, innan utredning precis som jag sa och du hävdade var fel.

Att du nu vill hävda att du menar annat än det du skriver, för att du säger att jag menar saker som jag inte skrivit, eller att jag förutsätter saker jag inte skrivit är bara korkat av dig.

Jag tänker inte lägga mer tid på att diskutera saken med dig när du uppenbart inte begriper vad andra säger eller ens knappt vad du själv svarar. Men det känns bra att veta att du inte har koll på läget, då kan jag och övriga ta allt du säger med en skopa salt och gå vidare till andra som både förstår, och står för vad de säger.
Du får nog läsa det jag skrivit tills du förstår det, för jag har aldrig påstått det du skriver.

Gud vad ni tjafsar. Vore bra om vi kunde hålla inläggen sakliga så kan ni gräla på sms eller k bastun istället.

ngn som vet säkert om ESV lämnar besked denna v? Står i begrepp att beställa, vill få klarhet så snart som möjligt.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
B berguv skrev:
Gud vad ni tjafsar. Vore bra om vi kunde hålla inläggen sakliga så kan ni gräla på sms eller k bastun istället.

ngn som vet säkert om ESV lämnar besked denna v? Står i begrepp att beställa, vill få klarhet så snart som möjligt.
ESV har själva sagt att de kommer att lämna besked under veckan som börjar i morgon.

B
Hej, kan inte deltagare i denna tråd avstå från personangrepp och irrelevanta inlägg. Den här tråden är
B berguv skrev:

Tänkte precis skriva samma. Ofattbart jobbig tråd som dock är av vikt för det faktiska eventuella problemet med Easee laddboxar.

För er som befinner er i klimakteriet, kan ni snälla hålla er till sakliga frågor och fakta istället för allt tjaffsande? Moderator?

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Uppföljningen kommer att bli lika intressant som spekulationerna innan. De har tydligen blivit ålagda att åtgärda redan installerade!

"Vad innebär förbudet?
Tillverkaren ska återta laddboxarna som fått försäljningsförbud från sina återförsäljare. Beslutet innebär också att tillverkaren är skyldig att åtgärda brister på redan installerade laddboxar. Vilken typ av åtgärder som kommer att tas är upp till tillverkaren att kommunicera ut och verkställa.

Hur ska du som privatperson tänka nu?
Nu är det upp till tillverkaren att återkoppla till sina kunder om ett åtgärdsförslag. Elsäkerhetsverket kan inte uttala sig om vidare rekommendation i ärendet utan det är tillverkarens ansvar att åtgärda bristerna."

R Robert-san01 skrev:
Uppföljningen kommer att bli lika intressant som spekulationerna innan. De har tydligen blivit ålagda att åtgärda redan installerade!

"Vad innebär förbudet?
Tillverkaren ska återta laddboxarna som fått försäljningsförbud från sina återförsäljare. Beslutet innebär också att tillverkaren är skyldig att åtgärda brister på redan installerade laddboxar. Vilken typ av åtgärder som kommer att tas är upp till tillverkaren att kommunicera ut och verkställa.

Hur ska du som privatperson tänka nu?
Nu är det upp till tillverkaren att återkoppla till sina kunder om ett åtgärdsförslag. Elsäkerhetsverket kan inte uttala sig om vidare rekommendation i ärendet utan det är tillverkarens ansvar att åtgärda bristerna."
Jo men under frågor/svar så "duckar" man om EU frågan.... fortsättning följer...

Skärmklipp med FAQ-sektion på svenska. Ämnen inkluderar produktgodkännande, laddboxanvändning och EU-säkerhetskrav.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Innebär detta att det är safe att köpa zaptec?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.