Qunaki skrev:
Någon skriver använd 1,5 dosor. Men de är bara till för att kunna fälla in 2-vägs vägguttag djupare (som 1-vägs fungerar). Att på plats med en Aeon- eller Fibaro-puck då blir nog väldigt svårt.
Jag tror nog inte att jag får plats med en puck i en dosa med 1-vägs uttag, vilket även borde gälla 1,5 dosor och mindre utskjutande vägguttag.
Man måste ju naturligtvis köra ett vanligt uttag (inte ett djupt) om man skall få det extra utrymmet bakom.
 
ok.. fick installerat MyVera.. äntligen..
Men så fort jag ska göra något så ber den migom lösenord. Jag anger lösenordet, men den fortsätter be mig om det.

Anger jag fel? Vilket ska man ange? Kan man ta bort det?
 
jolerius skrev:
ok.. fick installerat MyVera.. äntligen..
Men så fort jag ska göra något så ber den migom lösenord. Jag anger lösenordet, men den fortsätter be mig om det.

Anger jag fel? Vilket ska man ange? Kan man ta bort det?
Är det möjligen lösenordet till mios (portalen) som den frågar efter? Veran har inget lösen som standard.
Har du lyckats lägga till din Vera under ditt mios-konto?
Surfar du direkt till din Vera eller går du via mios (portalen)?

/J
 
Ja det verkar som den är inlagd under mios.
Och det är det lösenordet jag försöker ansluta med. Men oavsett vad jag gör så kommer denna ruta upp
my vera konstig.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag kan knappa in user och lösen i evigheter men den fortsätter komma upp. trykcer jag på avbryt så får jag error 122 istället.

Jag går direkt till min veras ip som du ser på bilden. Men ändå vill den ha någon form av lösenord.
vad är det för lösenord jag saknar? Vad har jag lyckats göra?
 
Det där är en "Basic Authentication". Det brukar vara ganska lätt att slå av om det är skrivet i PHP.
Det ligger inte en .htaccess-fil och skräpar i myvera-katalogen?

Eller föresten .... du har möjligtvis inte slagit på "Do you want to secure this Vera?" under Unit settings på din Vera? Denna skall vara avslagen då myvera gör ajax-anrop mot vera-servern.
 
jag bockade ur "do tou want to secure this vera"
men jag hittar ingen .htaccess-fil nånstan i katalogen.

Dock har jag fortfarande samma problem
 
erikssonjorgen skrev:
Jag går inte till port 8090 som du har i din skärmbild.
Går till ip och browsern landar på ip och lägger till /cmh

[länk]
Jag har precis samma fenomen - Den vill ha lösenord på 8080 som min ligger på men via /cmh/ så kommer jag in utan lösenord.
Haft detta sedan start - Letat som en galning och även läst ut lösenord från Vera via ssh utan att få rätsida på just det - funkar som det är men det är klart att det retar gallfeber på mig stundtals....
 
Varför har du lagt den på 8080?
Observerar dessutom att jolerius har 8090...
/J
 
erikssonjorgen skrev:
Jag går inte till port 8090 som du har i din skärmbild.
Går till ip och browsern landar på ip och lägger till /cmh

[länk]
där landar man på det vanliga gränssnittet som ligger i veran. Anledningen till att jag skriver 8090 i slutet är för att skickas vidare till gränssnittet som heter MyVera.


För övrigt så verkar det ha börjat funka nu efter tipsen som hek gav mig. Behövde rensa cookies typ..

En annan fråga: Är det någon som vet vart man ska lägga planlösningen? Och hur man får fram den sen igen?
 
erikssonjorgen skrev:
Varför har du lagt den på 8080?
Observerar dessutom att jolerius har 8090...
/J
Många portar här! Kör Veran - Med MyVera - RaZberry. Erkänner att man förväxlar en del nu och då...
Jag refererade till MyVera som jag kör på 8090, 8080 är minsann min NAS.
 
Och jag missade att ni pratade om MyVera.... Tänkte bara Vera :surprised:
 
Till er som har håll på ett tag...

Är det någon som har kollat på detta med att sätta
dit en DS18B20 på sin Dörr/Fönster Sensor


Å funkar det bara Me DS18B20 eller Funkar det även med DS1820


För jag har bara DS1820 liggandes å dessa får jag inte upp på nått sätt alls.
Eller åste man göra nått speciellt i Veran för att dom Tempsensorn skall visas??

Sen e jag nyfiken på var ni hittar Sonos pluginsen.. Eller är det så att det inte finns någon
att ladda ner direkt i Veran som man gör med dom andra som dom tillhandahåller??
 
Själv har jag DS18B20+ och det fungerar lysande. Sensorn måste vara monterad innan parning med Veran. Sen ska det komma upp tre devices, en förälder (Motion sensor), en motion sensor till och en "Generic IO". På generic IO ska du byta "Device file" i Advanced till "D_temperatureSensor1.xml".

Första frågan, hur många devices och vilka typer får du upp?
 
Efter mycke trix har jag nu fått upp 2 Devices, en som heter
Motion sensor som verkar funka, en Temperatur sensor, Men där kommer det inget upp..
(Tar tillbaka det, Nu kom temperaturen upp, Tog bara lång tid)

Men hur får man till den sista sensorn e ju frågan nu då?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.