1 305 503 läst · 5 347 svar
1306k läst
5,3k svar
Z-wave in da haus - Hemautomation
Såg nu att det inte var 433mhz utan 315mhz styrning på duken, så den får jag byta ut då 315mhz är ej för privat bruk i Sverige enligt PTS, stackars Netonnet de har nog sålt ett par tusen.Andper skrev:
Redigerat:
Nu antar jag att automatiseringsnojjan gått lite för långt här hemma....
Igår kväll när vi skulle laga lite mat, så skulle liten fru koka pasta. Så hon startar vattenkokaren, och när den är klar så häller hon det varma vattnet i en kastrull på spisen och sedan står hon bara där och väntar på att spisplattan skall slå på sig själv.......
Igår kväll när vi skulle laga lite mat, så skulle liten fru koka pasta. Så hon startar vattenkokaren, och när den är klar så häller hon det varma vattnet i en kastrull på spisen och sedan står hon bara där och väntar på att spisplattan skall slå på sig själv.......
Fick du någon klarhet i det där? Jag har två Neatos som är schemalagda men där det hade varit bra om man kunde få dom att starta automatiskt när man kör det vanliga Allt av!-schemat. Det hade varit smidigt med lite extrastädning om man ändå ska in och handla eller liknande...Bamsefar skrev:Appropåingenting: Någon som känner till en robotdammsugare som man kan kontrollera på något vis via WiFi och/eller Z-Wave. Jag tänker mest på att styra till/från, dvs idag är det vardag och nu dammsugning enligt schema - men när det blir helgdag på en vardag typ, så vill jag ju slippa se robotdammsugaren fara runt och väsnas... Så jag vill egentligen bara kontrollera just detta, tillåtet eller inte tillåtet att dammsuga automagiskt?
Tror att någon hade fått det att fungera med Roomba?
Kan man köpa Duwei brytare o dimmers med Z-wave.me FW i Sverige?
Sydia Teknik har utrustning för att läsa koder och kan säkert hjälpa Dig att läsa av RF-koder till Din duk.Andper skrev:
Har en god vän som påtalade för NoN att 315 MHz inte är godkänt, han fick en ny duk innan han hann blinka....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installerade en rgbw-list idag med fibaros rgbw-controller. Trevlig sak, nu ser man lättare hur skitit det är under tv-bänken
I HC:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Linjelyssnare ... det låter intressant. Har du några tips på mjukvara? Matar man bara in den IP adress man vill lyssna på internt?Bamsefar skrev:
Har genom loggar på routern försökt se vad Verisure säger till internet när man tex larmar på/av för att ev kunna använda det i HC2.
Förslag mottages gärna.
Haha det var vad jag med fick samt en peng som en kompensation.ControlFreak skrev:
Då jag inte hitta nått sätt att styra den på 315mhz så gottade jag och trilla in på PTS, ringde dom och de sa typ ajaj NON dom ska vi jaga ;-)
Du menar att när temperaturen ökar i sänghalmen så skall ljuset övergå till rött för rätt känslascurb skrev:
Kanske även ljudsensor och automatisk stängning till barnens rum?