1 308 688 läst · 5 347 svar
1309k läst
5,3k svar
Z-wave in da haus - Hemautomation
Jag har en .php-fil som läser av kalendern. Skulle det vara dåligt?Bamsefar skrev:
Således, om man vill läsa en Google Calender i HC2 så måste man för närvarande hoppa via ytterligare en server där man kör ett PHP script som presenterar resultatet på en web sida om jag nu minns rätt - eller hur?
Medlem
· Västra Götaland
· 652 inlägg
Mycket intresserad av detta också. Återkom gärna med resultat (och bilder).MA007 skrev:@ jan_banan
Vet inte hur matningen ser ut men vill man få ut högfrekvent mätning från NorthQ så räcker inte två aa batterier långt och då kan denna batteripack nog vara en bra lösning. Jag har tänkt en annan lösning och det är att koppla en extern spänningsförsörjning på batterikontakterna. Men så kom jag på att jag gärna ville få till en batteribackup ifall strömmen går (jo jag vet att det inte finns något att mäta om strömmen går men vill ändå få till en backupfunktion) så lösningen blir att använda en batteriladdare med övervakning, installera batterierna i laddaren och koppla in på batterikontakterna i NorthQn, har beställt AAA till AA adaptrar för att lättare få till kopplingen i NortgQn. Om detta blir bra återstår att se för jag väntar på både NorthQn och batteriladdaren och adaptrarna.
Medlem
· Västra Götaland
· 652 inlägg
Har inget befintligt uttag i mitt skåp vilket är surt. Får en elektriker eftermontera eller "äger" nätbolaget skåpet? Alternativt får jag borra mig ut och dra sensorn genom garageväggen vilket iof. skulle göra gott för räckvidden.jan_banan skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 652 inlägg
Försökte också en hel del med att få till loggning till en subfolder på mitt Windows-NAS men fick ge upp och loggar nu direkt till ett share vilket å andra sidan funkar riktigt bra.jan_banan skrev:
Synd bara att kabeln är fast avläsningsplattan och i andra änden är kontakten vinklad (en blunder enligt mig). Blev ett onödigt stort hål här hemma pga det. Ville inte ha den ute i skåpet av flera anledningar.Freddan101 skrev:
Väntar nu på mina små spänningsregulatorer så jag kan strömsätta NorthQ (vilket är ännu en blunder från deras sida tycker jag).