R Robbban77 skrev:
Behöver akut hjälp med nyinstallerad Yale V2N classic tror jag den heter.

Installerade allt efter instruktionerna, men i samma veva som jag skulle ta fram batterierna så tappade mitt stopp för dörren fästet och dörren gick igen..

Stoppade i batterierna och fick mata in en mastercode, så jag tryckte på P, fick springa runt och ut för slå in kod och sedan tillbaka och allt plinga om att det gick bra.

Men nu hann jag aldrig mata in någon öppningskod eller nånting och dörren är superlåst..

Vrider jag klockans håll (innefrån) så spelar den en liten trevlig melodi och blinkar grönt.
vrider jag mot klockans håll så låter den mindre nöjd och visar lite rött sken och jag är inlåst...
Försökt stå på utsidan och mata in mastercode, välja alternativet för välja en kod, men när den processen är klar så går de inte ens trycka på *stjärna* för låsa upp..
Så nu står dörren jätte låst och omöjligt att få upp och har inte ens hunnit kontrollera sakerna än..
Vet inte om "borta säkringen" ligger i eller ej om de gör någon skillnad i dagsläget..
Bortasäkert läge kräver att du drar ner knappen på låshusets stolpe samt låser med tagg, så om du inte gjort det så behöver du inte oroa dig om det.
Det du bör göra är att nödöppna dörren det fungerar mekaniskt från insidan så länge låset inte är i bortasäkert läge.
Om det är nytt så har du manualen som beskriver förfarandet men du vrider vredet lite längre så det är horisontalt och trycker ner handtaget medans vredet fortfarande är horisontalt.
 
Jag har trubbel med fyrkantspinnen till mitt L3. Jag var tvungen att byta trycke på insidan och får inte dit fyrkantspinnen riktigt. Låsringen tar i! Är låsringen kritisk för funktionen, eller kan jag fimpa den? Om den behövs, hur får jag pinnen på plats?
 
F Fluxor skrev:
Jag har trubbel med fyrkantspinnen till mitt L3. Jag var tvungen att byta trycke på insidan och får inte dit fyrkantspinnen riktigt. Låsringen tar i! Är låsringen kritisk för funktionen, eller kan jag fimpa den? Om den behövs, hur får jag pinnen på plats?
Du ska en pinne i varje handtag, låsringen i änden på pinnen ska vara inåt mot låshuset.
 
  • Instruktioner för montering av dörrhandtag och dörrvred på in- och utsidan av en dörr, flerspråkig text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
L Linus1868 skrev:
Du ska en pinne i varje handtag, låsringen i änden på pinnen ska vara inåt mot låshuset.
Hmmm, jag undrar om min manual verkligen visar två pinnar. Konstigt även att fyrkantspinnarna som inkluderats alla är av olika längd...
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Det kanske ska vara två pinnar ja, men min manual ser inte ut som ovan.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Hmmm, jag undrar om min manual verkligen visar två pinnar. Konstigt även att fyrkantspinnarna som inkluderats alla är av olika längd...
Att det följer med med 4 st pinnar i olika längd är ganska självklart när du ska en pinne från vardera hållet, dörrar har olika ABC-mått och då kan en pinne i fast längd (från vardera håll) antingen bli för lång eller för kort.

Har du en äldre manual till L3 så visar även den hur pinne och fjäder ska monteras, det framgår att brytspåret ska vändas inåt mot låshuset. Enda skillnaden är väl att de äldre manualen i bild inte visar att man ska göra likadant från insidan, men det framgår i textform. "Upprepa sedan samma sak på andra sidan".
 
  • Instruktionsbilder för montering av dörrhandtag, inkluderar verktyg och justeringssteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kort fråga: om man lägger in dygnskod, är det 24 timmar från programmering eller 24 timmar från första användning? Svårt att avgöra från manualen.
 
A anis16 skrev:
Kort fråga: om man lägger in dygnskod, är det 24 timmar från programmering eller 24 timmar från första användning? Svårt att avgöra från manualen.
24h från det du satt koden.
 
MagnusNorrman MagnusNorrman skrev:
Hej,
Känns lite tungt det här att få Yale Connect Wi-Fi Bridgen att ansluta till Unify AP nätverket. Jag har konfigurerat upp ett eget WLAN för 2.4GHZ men det är stört omöjligt att få Yale Connect Wi-Fi Bridgen att ansluta till nätverket.
Någon som har varit framgångsrik med ett Unify AP nätverk? Om ja - Hur har ni gått tillväga? Hur har ni konfigurerat systemet?
Hittade du någon lösning?
 
Pratar vi anslutning mot Ubiquiti Unifi?
 
R Robban8 skrev:
Hittade du någon lösning?
Jag har en connect-modul ansluten mot Unifi AP's . Först en AP Pro och nu en wifi 6 Ap. Inga problem att få den att koppla upp. Däremot tappar den kontakten ibland, men det ser jag inte som ett unifi-problem även om jag inte vet säkert vad det beror på.
 
  • Gilla
Robban8
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har en connect-modul ansluten mot Unifi AP's . Först en AP Pro och nu en wifi 6 Ap. Inga problem att få den att koppla upp. Däremot tappar den kontakten ibland, men det ser jag inte som ett unifi-problem även om jag inte vet säkert vad det beror på.
typ samma som mig att den med jämna mellanrum tappar kontakten, har funderat på att sätta upp ett rent 2.5ghz nät för gamla prylar men inte orkat eftersom allt funkar hyffsat
 
Precis blivit ägare till ett Yale Doorman LS3 (ny ytterdörr).
Installerat Home App och Yale Connect = Tycker allt fungerar bra 👍

Två frågor/påståenden:
* Stämmer det att man inte kan se batteristatusen i appen?
* Allt i låset styrs via appen (ingen masterkod), det går då inte att inaktivera ringklockan eller höga/sänka ljudet för ringklockan?
 
Vissa inställningar kan görs direkt i låset. Exempelvis språk. Har du tittat så volymen på ringklockan inte går att justera där?
 
BruketFans BruketFans skrev:
Precis blivit ägare till ett Yale Doorman LS3 (ny ytterdörr).
Installerat Home App och Yale Connect = Tycker allt fungerar bra 👍

Två frågor/påståenden:
* Stämmer det att man inte kan se batteristatusen i appen?
* Allt i låset styrs via appen (ingen masterkod), det går då inte att inaktivera ringklockan eller höga/sänka ljudet för ringklockan?
Stämmer bra.
Batterinivå kan du dock få fram i SmartThings appen samt lägga en rutin som varnar med en notis om den understiger ett visst värde som du bestämmer själv.
Ringklockan har tyvärr inga inställningar gällande aktivering eller volym vad jag har sett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.