M mili1983 skrev:
Jo då den är rätt. Det har väl inte så mycket att göra med just detta?
Vill minnas att hela mekanismen gick trögt om den platta pinnen var för lång men hade kanske fel..
 
M
Har någon, någonsin sett att förreglingen blivit såhär på ett yale lås??
Gick plötsligt inte att låsa dörren, förstår ju varför nu!
Försöker googla om man bara kan byta ut den, ser ju ut att gått rakt av!?
 
  • Beskadigad förregling på ett Yale-lås där metallbiten syns brutet och hängande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gammalt är låset?
 
M
Inköpt förra året i maj, är ju trevligt att kunna låsa dörren, så får väl skapa ett ärende, köpa nytt låshus, och hoppas på att få ersättning efteråt
 
M Musikvante skrev:
Har någon, någonsin sett att förreglingen blivit såhär på ett yale lås??
Gick plötsligt inte att låsa dörren, förstår ju varför nu!
Försöker googla om man bara kan byta ut den, ser ju ut att gått rakt av!?
M Musikvante skrev:
Har någon, någonsin sett att förreglingen blivit såhär på ett yale lås??
Gick plötsligt inte att låsa dörren, förstår ju varför nu!
Försöker googla om man bara kan byta ut den, ser ju ut att gått rakt av!?
Om du plockar loss låshuset så går det att ta loss fallet genom att hålla det intryckt och lossa en skruv, se nedan klipp från instruktionsvideo. Detta är ju för att kunna byta riktning på fallet, men kanske att den delen finns att köpa separat om det hjälper?
 
M
Ja jag tänker också att just den delen borde gå att köpa separat:)
 
Installerade Connect-dosan och anslöt låset till Yale Access-appen igår. Blev lite förvånad över att jag kan styra låset även när jag inte är uppkopplad på mitt eget wifi.

Har någon satt sig in i hur denna kommunikation är uppsatt? Är jag beroende av någon tjänst från Yale? Hur sker kommunikationen genom brandväggen?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Installerade Connect-dosan och anslöt låset till Yale Access-appen igår. Blev lite förvånad över att jag kan styra låset även när jag inte är uppkopplad på mitt eget wifi.

Har någon satt sig in i hur denna kommunikation är uppsatt? Är jag beroende av någon tjänst från Yale? Hur sker kommunikationen genom brandväggen?
Du är inte beroende av annat än appen och internet.

Jag förstod det som att Connecten skakar hand med appen vid konfig och där med är en säker och krypterad anslutning upprättad
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Du är inte beroende av annat än appen och internet.

Jag förstod det som att Connecten skakar hand med appen vid konfig och där med är en säker och krypterad anslutning upprättad
För att vara lite mer specifik, hur kan ett kommando initieras från appen? Det borde inte fungera om inte kommunikationen är uppe konstant. Min fw borde blocka allt som kommer från utsidan.
 
MathiasS MathiasS skrev:
För att vara lite mer specifik, hur kan ett kommando initieras från appen? Det borde inte fungera om inte kommunikationen är uppe konstant. Min fw borde blocka allt som kommer från utsidan.
Jag tolkade det som att anslutningen alltid är aktiv och är initierad från Connecten och därmed är tunneln uppe.

Men vill minnas att det stod lite hur det funkade om mat googlade
 
Smilfinken Smilfinken skrev:
Ok..för när jag anslöt conecten så kan jag inte längre komma in i dörren med masterkoden. Måste jag enbart använda appen nu?
Ja
 
C CNystrom skrev:
Ja
Visst går det att använda masterkoden fortfarande, men, när man ansluter appen till låset så nollställs den kod man haft tidigare, så man får lägga in den igen via appen, och då kan du använda masterkoden på dörren.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Visst går det att använda masterkoden fortfarande, men, när man ansluter appen till låset så nollställs den kod man haft tidigare, så man får lägga in den igen via appen, och då kan du använda masterkoden på dörren.
Du menar att du lägger in en upplåsnings kod med appen?...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.