1 356 174 läst · 2 804 svar
1356k läst
2,8k svar
Yale doorman
Jag beställde också via nätet (Bauhaus) o fick hämta i infodisken. Fick info där om att det var två paket, ett med låset o ett med skruvarna. Fick båda paketen vid infodisken. De måste missat detta för dig då?P pellz0r skrev:
Och där slutade Connect att ha kontakt med Wi-Fi. Vad är det för usel sak? Haft den rakt under unifi AP, lyser ändå rött. Återställt den 234689gånger, ingen lycka. Vad gör man? Reklamera den? Har även stängt av 5ghz bandet på wifi. Den får ipadress från routern, så den är ansluten till det trådlösa.
Redigerat:
Jag hade också stora problem med connect, fick rådet att fabriksåterställa låsenheten samtidigt som connect. Efter det har den fungerat i en dryg vecka nu.JLyck skrev:Och där slutade Connect att ha kontakt med Wi-Fi. Vad är det för usel sak? Haft den rakt under unifi AP, lyser ändå rött. Återställt den 234689gånger, ingen lycka. Vad gör man? Reklamera den? Har även stängt av 5ghz bandet på wifi. Den får ipadress från routern, så den är ansluten till det trådlösa.
Hade också stora problem med unifi om du kan så föreslår jag att testa följande funkat utan problem för mig. Den har nu kört i 4 veckor efter jag gjorde följande utan minsta problem.JLyck skrev:Och där slutade Connect att ha kontakt med Wi-Fi. Vad är det för usel sak? Haft den rakt under unifi AP, lyser ändå rött. Återställt den 234689gånger, ingen lycka. Vad gör man? Reklamera den? Har även stängt av 5ghz bandet på wifi. Den får ipadress från routern, så den är ansluten till det trådlösa.
Verkae som det bara är under själva installationen som det strular med unifi.
Jag kör med unifi med men har fått det att funka med en like workaround. Kör med Unifi AP:s och pfSense som brandvägg/router. Jag stängde ner mitt vanliga wifi och satte upp ett identiskt samma SSID och lösenord fast från en annan router som är äldre. Då fick jag allt och funka. Sen stängde jag ner den gamla routen och starta mitt vanliga då anslöt Connect till mitt vanliga wifi (Samma SSID och lösenord som gamla routen hade) och har funkat felfritt från dess. Har kört hela denna veckan utan problem.
Har gjort det. Fortfarande rött. Får bli ett samtal till yale support imorgon. Märkligt, för igår så fungerade det. Men idag, icke.P Perkylainen skrev:
Har ingen annan router. Fortfarande rött. Stackars den person på yale kundsupport som får mitt samtal imorgon. Det som retar mig mest är att den får IP-adress från routern. Så nog fan har den kopplat upp sig.J jockz0rz skrev:
Samma för mig, funkar bara någon timme på min Unifi AC Pro. Satte först upp den på en gammal router med samma SSID och lyfte över den. Blev mycket instabild men fungerade som längst 3-4 timmar. Försökte tweaka DTIM och andra parametrar i fredags men fick ge upp och lägga tillbaka den på gammel-routern.JLyck skrev:
Unifin exponerar 3 trådlösa nät/ssid hos oss; Ett gästnät (2.4 och 5Ghz), vårt normala (2.4 och 5 Ghz) samt specialen för connect bridge (2.4Ghz). Har ingen lust att separera våra andra ssid:en.
Var samma för mig den fick IP-adress och allt. Men vägrade slutföra installationen. Tills jag testade med annan router. Annan fråga du har allt under samma VLAN? För jag tror problemet för mig är att telefonen och Connect försöker kommunicera direkt med var andra under installationen och det är där den misslyckas. Eftersom den försöker komma åt Connect på IP-adressen den har när den är direkt ansluten. 192.168.10.x som inte är samma subnät som jag använder.JLyck skrev:
Är rätt sugen på en L3 jag med men blir lite mörkrädd när jag läser forumet. Känns kanske som man ska vänta något halvår innan buggarna är lösta.
Hur fungerar det liksom rent tekniskt att 5GHz skulle störa ut 2,4GHz? Verkar helknasigt...
Hur fungerar det liksom rent tekniskt att 5GHz skulle störa ut 2,4GHz? Verkar helknasigt...
Funkar specialerna för Connect?hek skrev:Samma för mig, funkar bara någon timme på min Unifi AC Pro. Satte först upp den på en gammal router med samma SSID och lyfte över den. Blev mycket instabild men fungerade som längst 3-4 timmar. Försökte tweaka DTIM och andra parametrar i fredags men fick ge upp och lägga tillbaka den på gammel-routern.
Unifin exponerar 3 trådlösa nät/ssid hos oss; Ett gästnät (2.4 och 5Ghz), vårt normala (2.4 och 5 Ghz) samt specialen för connect bridge (2.4Ghz). Har ingen lust att separera våra andra ssid:en.
Jag har min Connect på mitt IOT SSID som är både 2,4 & 5GHz har en Unifi AC PRO med. Men det var efter jag hade gjort min workaround med annan router vid installation. Har kört felfritt nu sedan den 1 Februari skulle jag tro det var.hek skrev:Samma för mig, funkar bara någon timme på min Unifi AC Pro. Satte först upp den på en gammal router med samma SSID och lyfte över den. Blev mycket instabild men fungerade som längst 3-4 timmar. Försökte tweaka DTIM och andra parametrar i fredags men fick ge upp och lägga tillbaka den på gammel-routern.
Unifin exponerar 3 trådlösa nät/ssid hos oss; Ett gästnät (2.4 och 5Ghz), vårt normala (2.4 och 5 Ghz) samt specialen för connect bridge (2.4Ghz). Har ingen lust att separera våra andra ssid:en.
Det är ju galet att det inte funkar hos mig då. Blir så trött. Uppdaterade firmware på unifin till det senaste i fredags också så men det hjälpte inte heller.J jockz0rz skrev: