Fungerar klockrent för mig också. Ibland kan det vara en fördröjning på kanske en minut innan notisen kommer, men det är sällsynt.
 
Hur upplever ni ljudnivån från låset?

Då menar jag det mekaniska ljudet när man öppnar dörren. Vårt låter helt galet högt, man hoppar högt i soffan 15 meter bort från ytterdörren när någon öppnar den (Nästan inte överdrivet ;) ). Jag skulle vilja öppna kistan och vaddera alla metalldelar för att få det lite tystare.

Det är inte den stora regeln som låter tror jag, utan de mindre under som alltid slår in/ut vid öppning.

En guldstjärna i kanten och fjäder i hatten till den som vet om det finns någon lösning på det här.
 
  • Gilla
MrPlow
  • Laddar…
Håller med, det låter sjukt högt, själva lås/låsa upp är hyffsat tyst men när man öppnar/stänger så låter det mycket. Om man slänger igen dörren studsar den ut också istället för att stängas
 
Lägg på lite fett på de nedre fallen så går låset kanske lite lättare och tystare.
 
L Linus1868 skrev:
Lägg på lite fett på de nedre fallen så går låset kanske lite lättare och tystare.
Kul med en ny idé på hur vi kan minska ljudnivån på låset! Jag har nu provat att lägga fett, och jag la på ordentligt med fett, på de nedre fallen och tyvärr blev det ingen skillnad.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Håller med, det låter sjukt högt, själva lås/låsa upp är hyffsat tyst men när man öppnar/stänger så låter det mycket. Om man slänger igen dörren studsar den ut också istället för att stängas
Jag kan slänga igen min dörr hur hårt som helst utan att den åker ut igen. Måste vara nått fel på låskistan eller något injustering om den inte håller dörren stängd.
 
R RobertML skrev:
Kul med en ny idé på hur vi kan minska ljudnivån på låset! Jag har nu provat att lägga fett, och jag la på ordentligt med fett, på de nedre fallen och tyvärr blev det ingen skillnad.
Nej det blir ingen skillnad, ljudet kommer ifrån hakregeln som åker ut när det nedre fallen åker ut i slutblecket och den översta klacken fortfarande är intryckt.
 
D danne.sk skrev:
Nej det blir ingen skillnad, ljudet kommer ifrån hakregeln som åker ut när det nedre fallen åker ut i slutblecket och den översta klacken fortfarande är intryckt.
Då pratar vi om olika ljud. Jag stör mig på ljudet ifrån de nedre fallen. Även om jag har handtaget nedtryckt när jag stänger dörren eller öppnar dörren så låter det alldeles för mycket.
 
R RobertML skrev:
Då pratar vi om olika ljud. Jag stör mig på ljudet ifrån de nedre fallen. Även om jag har handtaget nedtryckt när jag stänger dörren eller öppnar dörren så låter det alldeles för mycket.
Instämmer. Det är de nedre som låter, de går heller inte att "hålla inne" genom att hålla ned handtaget och försöka stänga tyst.
 
Bra! Fast dom kunde gjort ännu mer med designen, det ser lite plastigt ut
 
Det var ju inte en dag för tidigt. Den såg ju tyvärr inte mycket roligare ut tyvärr, och lär ju landa på 5.500-6.000kr.
Medans den vanliga kanske sjunker en femhundring eller dylikt. :/
 
Smutt med ringklockan men känns ganska överflödig. Det tar nog ganska många år innan Svensson/leverantörer hittar knappen om dom nu någonsin gör det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.