jasondainter jasondainter skrev:
Tack Linus men jag förstår inte, hur kan man "larma på larmet"?
Antingen gör du det i appen eller så håller du in * lite längre i samband med låsning (ca 3 sek) så kommer knappsatsen lysa upp och det piper till. Tryck då in någon av de användarkoder som du skapat i appen och tryck sedan * igen så har du larmat på. Se från ca 12 min och framåt.


 
L Linus1868 skrev:
Antingen gör du det i appen eller så håller du in * lite längre i samband med låsning (ca 3 sek) så kommer knappsatsen lysa upp och det piper till. Tryck då in någon av de användarkoder som du skapat i appen och tryck sedan * igen så har du larmat på. Se från ca 12 min och framåt.


[media]
TUSEN TACK!

Following those steps cured it, now it locks right away and there is no 3 second delay! Brilliant! :)
 
Prissättningen hos låssmederna är.... intressant. Ringde två idag, en mindre firma och en större. Den lilla firman var öppen med att han köpte låset på Bauhaus, då "inget slår deras priser". Sedan skulle han ha 2.000 för att sätta in låset. Ville jag ha Verisure-koppling kunde han leverera det, men jag fick koppla in det själv. Han tog ansvar för montage av låset. Han ville ha 6.300 (efter rot) för lås, montering av lås, samt vbox och v modul (som jag alltså får koppla in själv). Paketet kostar väl 4300:- på Bauhaus, så 2.000 för jobbet då.

Den större firman skulle ha knappa 6.000 (efter rot) för bara låset. Ville jag ha Verisure-koppling tillkom 2.000, dvs 8.000 totalt :surprised:

Ska ringa en firma till i morgon, annars lutar det åt att jag låter lilla firman göra jobbet. 2.000 för att få det monterat kan det faktiskt vara värt
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
P pfb skrev:
2.000 för att få det monterat kan det faktiskt vara värt
Då antar jag att du tjänar rätt bra när du jobbar?
Tar max 2h att göra om man inte gjort det förut, bra timpeng tycker jag.
 
Det är garanti för felmontage också, skönt att ha någon att vända sig till om det strular
 
  • Gilla
elector och 2 till
  • Laddar…
Jag hade lätt tagit det för 2000kr för installation. Skulle säkert fixa det själv men då ska jag återigen ge mig på något jag aldrig gjort. Hyfsat stor risk att något enkelt krånglar som jag måste googla runt på, löser sig säkert men tiden går. Ibland är det skönt att bara få det fixat
 
  • Gilla
elector och 2 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det är garanti för felmontage också, skönt att ha någon att vända sig till om det strular
O olofh skrev:
Jag hade lätt tagit det för 2000kr för installation. Skulle säkert fixa det själv men då ska jag återigen ge mig på något jag aldrig gjort. Hyfsat stor risk att något enkelt krånglar som jag måste googla runt på, löser sig säkert men tiden går. Ibland är det skönt att bara få det fixat
Precis min tanke. Jag gör det mesta själv, men i just det här fallet slipper jag gärna
 
Det är rätt enkelt att montera, jag gjorde det själv. Finns videos på hur man gör. Är inte så svårt. Ta bort gamla låset, se om yale passar annars får man anpassa dörren lite. Sen är det bara koppla ihop och montera enligt anvisningarna. Hade inte gett 2000 för det :)

Första gången dessutom som jag monterar ett lås överhuvudtaget.
 
  • Gilla
Gornor Ulragh
  • Laddar…
Jag monterade mitt första lås på max 1timme och då fick jag raspa upp upp dörrbladet lite. Sist tog det kanske 20min att montera på en ny dörr, har väl monterat 7st lås totalt så personligen skulle jag inte betalt 2000kr. Bekantar man sig lite med beskrivningen innan och går igenom montagedetaljerna i kartongen tar det inte speciellt lång tid.
 
Som många andra monterade jag också låset själv. Är inte den händigaste men det gick bra ändå. Det var lite strul med passformen men det löste sig. Prova själv och skulle det gå rent åt skogen så kan man ringa en låssmed med jour. Förhoppningsvis slipper man det och sparar in några tusenlappar. Finns bra videos på nätet om man kör fast, alternativ titta på innan.

Lycka till !!
 
Läsa manual måste väl ingå i installationstiden?
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Läsa manual måste väl ingå i installationstiden?
läsa vad för något? :crysmile:;)
 
Funkar notifieringar för er hela tiden?

Vårt lås började låte, det gjorde tre toner då och då. Hög-Mellan-Låg. En kombo som inte finns i någon manual och Yale tyckte att det måste vara något elektroniskt fel i låset. Jag reklamerade till Bauhaus och medan jag väntade på respons upptäckte jag att jag fick notiser på allt utom misslyckad låsning. Det har jag inställt att jag får mail för också, men det kom inga mail.
Jag kontrollerade loggen i appen, men där fanns inget loggat.
Då ringde jag Verisure kundtjänst och med dem i luren låste jag upp, provocerade en misslyckad låsning och de hörde ljuden av båda i telefonen, men kunde konstatera att misslyckad låsning inte loggades av deras system. När jag låste och låste upp kunde de alltså se. De sa reklamera till återförsäljaren som är ansvarig för hela paketet eftersom jag köpte det bundlat, vilket jag redan gjort.
Bauhaus fick svar från Yale att de trodde på elektroniskt fel och jag fick ett nytt kretskort utskickat, som jag bytte efter ett tag, när jag kunde sätta av en lite längre stund för att krångla med ev problem.

Efter bytet och återaktivering av Verisure-integreringen loggade den inte första misslyckade låsningen jag provocerade fram, men efter det verkar alla loggats.
Däremot har jag inte alltid fått notiser för alla events som det är inställt sedan dess.
Ibland laggar det och notiser kommer efter 10-15 minuter.

Får ni notiser i (nära) realtid?
Får ni alltid notiser om alla event?
 
J johfo skrev:
Funkar notifieringar för er hela tiden?

Vårt lås började låte, det gjorde tre toner då och då. Hög-Mellan-Låg. En kombo som inte finns i någon manual och Yale tyckte att det måste vara något elektroniskt fel i låset. Jag reklamerade till Bauhaus och medan jag väntade på respons upptäckte jag att jag fick notiser på allt utom misslyckad låsning. Det har jag inställt att jag får mail för också, men det kom inga mail.
Jag kontrollerade loggen i appen, men där fanns inget loggat.
Då ringde jag Verisure kundtjänst och med dem i luren låste jag upp, provocerade en misslyckad låsning och de hörde ljuden av båda i telefonen, men kunde konstatera att misslyckad låsning inte loggades av deras system. När jag låste och låste upp kunde de alltså se. De sa reklamera till återförsäljaren som är ansvarig för hela paketet eftersom jag köpte det bundlat, vilket jag redan gjort.
Bauhaus fick svar från Yale att de trodde på elektroniskt fel och jag fick ett nytt kretskort utskickat, som jag bytte efter ett tag, när jag kunde sätta av en lite längre stund för att krångla med ev problem.

Efter bytet och återaktivering av Verisure-integreringen loggade den inte första misslyckade låsningen jag provocerade fram, men efter det verkar alla loggats.
Däremot har jag inte alltid fått notiser för alla events som det är inställt sedan dess.
Ibland laggar det och notiser kommer efter 10-15 minuter.

Får ni notiser i (nära) realtid?
Får ni alltid notiser om alla event?
Jag har bara notis och Mail om misslyckad låsning och notisen laggar ofta, mailen laggar nästan konstant.
 
Verisurenotifieringen har funkat klockrent för mig sen jag skaffade det för 5 år sedan. Får meddelade omgående vid fellåsning osv.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.