704 992 läst · 2 539 svar
705k läst
2,5k svar
Worx Landroid
Går det ens att uppgradera mjukvaran till maskinen? Skulle inte förvåna mig iaf ifall det inte gick utan att byta moderkortet.MBygga skrev:
I den smalaste passagen i min trädgård har jag bara 40-50 cm mellan trådarna och det funkar fint.hk1971j skrev:
Har inte tittat själv men någon skrev att det finns ett uttag under batterilocket någonstans. Om det är möjligt att använda till uppgraderingar vet man ju dock inte.TrollMann skrev:
Sen är väl den svenska supporten på landroid ett kontrakterat företag som ska sköta garanti o service, kan inte tänka mig att dom har någon större koll på vad worx planerar. Men deras senaste info är ju säkert att de inte planeras något. Med tanke på att dom har gjort en så här stor satsning i europa så borde man lyssna på sina kunder.MBygga skrev:
Hej på er alla,
Jag har haft min klippare i snart två veckor. Jag tänkte dela med mig om min erfarenhet med klipparen. Min tomt + kabeldragning ser ut som nedan.
Visa bilaga 61564
Jag har en studsmatta men två olika zoner som jag kopplar om på min frigge. Jag har dessutom en switch jag kan stänga av framsidan på huset med (det växer dåligt där).
Batterierna i klipparen verkar vara lika som Biltema Art:80409 4.5Ah 139:-/st
Visa bilaga 61565
För er som är extra intresserade så ser strömmen i slingan ut så här:
Visa bilaga 61566
2 pulser i ca. 100Hz max 7.5A (mätt på en nergrävd slinga)
Jag har haft min klippare i snart två veckor. Jag tänkte dela med mig om min erfarenhet med klipparen. Min tomt + kabeldragning ser ut som nedan.
Visa bilaga 61564
Jag har en studsmatta men två olika zoner som jag kopplar om på min frigge. Jag har dessutom en switch jag kan stänga av framsidan på huset med (det växer dåligt där).
Visa bilaga 61565
Visa bilaga 61566
Angående batteri... bra om det stämmer med Biltema batteri och 139:- !Duke skrev:Hej på er alla,
[media]
[media]
[media]
Jula gav mig ett ca: pris på 1500-2000:- i butik!
Det verkar vara nåt knas med bildlänkarna (åtminstone för mig).Duke skrev:Hej på er alla,
[media]
[media]
[media]
"Du angav ett ogiltigt Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta administratören."
Detta är säkert en prisvärd produkt men att kalla den likvärdig med HQ Automower är väl ändå att ta i.MBygga skrev:
Jag har startar min tredje säsong nu men en 220AC kompletterad med SMS och GPS.
MVH Stickan
Hej, Jag har forskat lite vad det är för kabel. Om man kollar upp beteckningarna på kabeln ser man att det är en vanlig kopplingstråd i PVC på 0.8mm2 (18 AWG) med temperaturområde -30 till +105 grader C utan mekanisk last på kabeln. Datablad finns här: http://www.kenex.de/pdf/PVC-Kabel/S156-158_UL_Style_1015.pdf
Elfa (www.elfa.se) har en kabel som stämmer in och innehåller med råge det temperaturområde som originalkabeln har https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=55-230-06&toc=20158 den borde funka utan problem.
Elfa (www.elfa.se) har en kabel som stämmer in och innehåller med råge det temperaturområde som originalkabeln har https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=55-230-06&toc=20158 den borde funka utan problem.