Funkar 2.01 för 796E.1?

Någon som har nåt om när 2.04 eller vad den nu kan heta kommer?
 
henq skrev:
Funkar 2.01 för 796E.1?

Någon som har nåt om när 2.04 eller vad den nu kan heta kommer?
Det vet man inte, har för mig att dem sa inom ett par veckor. Och det var för en månad sedan. Vi har lyft frågan i tråden tidigare men dem ger inga raka besked från supporten.

Man får titta på hemsidan med jämna mellanrum.
 
Vad är nytt i 2.01?

Kom på det här med att den klipper längs tråden varje gång. Det började den med när jag uppdaterade den till 1.9x, tidigare version kunde den köra kantklippning men gjorde det då endast på vägen tillbaka till laddaren.

Hade varit bra om man kunnat ställa in att den endast ska klippa kanterna vissa dagar.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan laddstationen stå enligt bilden? Något längre in mot hörnet kanske. Ska bygga ett hus till den intill väggen tänkte jag. Är det problem att den får gå över stenplattor?

Tacksam för svar!
 
Redigerat:
Inga problem att gå över stenplattor. Däremot kanske dörrmattan kommer att ansas en del om klipphöjden är för lågt ställd..
 
Ganntrader skrev:
Inga problem att gå över stenplattor. Däremot kanske dörrmattan kommer att ansas en del om klipphöjden är för lågt ställd..
Tack för svar 😊
 
Har just skaffat en Worx 790E.1, testkört litet och den verkar funka. Skulle dock vilja flytta laddstationen så det blir som på denna skiss, det skulle bli mycket snyggare. Frågan är om det funkar trots att det kanske inte är helt enligt instruktionsboken.
WP_20160715_12_36_54_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
henq skrev:
Funkar 2.01 för 796E.1?

Någon som har nåt om när 2.04 eller vad den nu kan heta kommer?
Jag har en 796E.1 med 2.01 och bortsett från att den gått runt en ö vid hemgång 2 ggr så funkar den oklanderligt
 
Robin Skantze skrev:
Ja det fungerar
Vad fungerar? Det var två frågor på gång inom sex minuter så det är inte lätt att veta.
 
Harald Blåtumme skrev:
Vad fungerar? Det var två frågor på gång inom sex minuter så det är inte lätt att veta.
Ursäkta det gällde placeringen av laddstationen. Behövs inget utrymme bakom.
 
Robin Skantze skrev:
Ursäkta det gällde placeringen av laddstationen. Behövs inget utrymme bakom.
Perfekt, ska testa detta i morgon! Gjorde en preliminärtest idag med provisorisk slinga och roboten verkar fatta galoppen även om den tycktes litet överraskad först (ville följa slingan runt precis som vid den absolut första turen efter driftsättning). Ska låta den fullfölja detta varv så kanske den beter sig normalt därefter.
 
jag har byggt ett garage till min 791.1 och det fungerar att den backar ut. Egentligen skulle jag vilja att den backade lite längre så den slipper krocka hela tiden men men...

Däremot får jag inte zonerna att fungera. Den verkar heller inte mäta antal meter enligt instruktionsboken ( tryck STOP och 2 och kollar på displayen, allt är noll) Det står heller aldrig "Söker arbetsområde".

v2.01
 
erito skrev:
jag har byggt ett garage till min 791.1 och det fungerar att den backar ut. Egentligen skulle jag vilja att den backade lite längre så den slipper krocka hela tiden men men...

Däremot får jag inte zonerna att fungera. Den verkar heller inte mäta antal meter enligt instruktionsboken ( tryck STOP och 2 och kollar på displayen, allt är noll) Det står heller aldrig "Söker arbetsområde".

v2.01
Zonklippning fungerar inte, än, men supporten jobbar på det, se svar och diskussioner tidigare i tråden.

Angående mäta meter med roboten så stämmer inte bruksanvisningen men det finns även där en lösning tidigare i tråden, du får själv kolla upp svaret för jag vet inte vilken sida det står på.
 
Harald Blåtumme skrev:
Perfekt, ska testa detta i morgon! Gjorde en preliminärtest idag med provisorisk slinga och roboten verkar fatta galoppen även om den tycktes litet överraskad först (ville följa slingan runt precis som vid den absolut första turen efter driftsättning). Ska låta den fullfölja detta varv så kanske den beter sig normalt därefter.
Satte allt på plats idag, laddstationen fastsatt med plugg i betongplattor så det är hur stadigt som helst.

Precis som jag anat så kör roboten en försiktig sväng runt slingan om den upplevs annorlunda mot innan eller helt ny. Den blir såklart överraskad att möta begränsningsslingan så tidigt som på min skiss ovan, inte förvånad att den blir förvånad om man säger så.

Efter ett försiktigt utforskande varv med denna dragning av begränsningsslingan så bara dockade den in litet snabbt och körde sedan vanlig klippning, studsade ut hur fint som helst från den litet tidigt lagda begränsningsslingan jfr vad manualen säger att man ska göra.

Trevligt att klipparen beter sig vettigt och som man väntar sig.

Ska bifoga en bild sen hur installationen ser ut om någon känner för att göra liknande. Finessen är att jag får roboten att husera i ett undanskymt hörn av trädgården, helt obemärkt nästan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.