Elkludde skrev:
Man kan utan tvekan korsa ökapel o dyligt,men den som kommer från slingan skall alltid gå i högervarv runt ön
annars blir det problem
jag ser det som så med en tvinnad ökabel kan inte dela sig o ställa till det vid lång dubbelkabel
jag har tejpat mina so dom blir på plats,och mycket spik

Rörde jag till det ?
Öhhh, ja? 😉
 
Är nästan klar (behöver fler pinnar) och räknar med att bli klar imorgon, men jag har nog lyckats hålla högervarv på de öar jag har. Kommer bli riktigt kul att sätta igång Blixten McFlin (3-åringens namn på roboten)
 
Aldrig korsa kabel! Tänk er att ni gör en smalpassage ut till ett annat området. Då hade ni inte korsat kablarna eller hur? Sen stänger man passagen genom att lägga ihop kablarna.
 
  • Gilla
Krokus1 och 2 till
  • Laddar…
Min har börjat köra hela slingan runt var gång den stått på laddning! Skitstörigt!
 
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
MacMelmac skrev:
Min har börjat köra hela slingan runt var gång den stått på laddning! Skitstörigt!
Prova att stånga av kantklippning, det löste problemet för mig. Förutom att den inre klippte kanterna längre....
 
Hej

Jag tittar lite på en Worx WG792E.1, har sedan tidigare en Gardena R160 som troligen gett upp och en granne med en worx (800m2) från 2015. Någon som kan assistera mig till om jag gör ett bra val ?

Har denna några kända fel eller funktioner som inte fungerar eller problem med denna modellen överhuvudtaget ?
Fungerar den ihop med min grannes worx ?
Min begr. kabel ligger på 35cm mot hinder, 30cm mot rabatter. Smalaste passage är 1m mellan begr. trådarna. Fungerar detta eller måste jag räkna med att behöva dra om all kabel ?
Kan jag uppdatera roboten på egen hand ?

Skulle säkert kunna hitta en del svar genom att läsa hela trådens alla nästan 35 sidor
 
Skulle vara intressant att höra om dina erfarenheter efter det bytet!

Worx har som du säkert vet ingen guidekabel, så du blir mycket mer beroende av att begränsningskabeln är noggrannt lagd. Det är nog risk att du får justera lite i början, ifall du har skarpa hörn etc. Men annars ska de inte vara några problem att använda samma kabel.
 
Nja, tankarna är lite blandade. Men min R160 visar tecken på att ha tagit in regnvatten återigen. Får verkstaden itne ordning på den så blir det att överge den och satsa på en som iaf håller tätt.
 
En fundering som jag har: När man bygger ett tak som många har gjort till sin klippare, då funkar ju inte regnsensorn!
 
MacMelmac skrev:
En fundering som jag har: När man bygger ett tak som många har gjort till sin klippare, då funkar ju inte regnsensorn!
Den enda skillnaden är ju att den går ut och börjar klippa sen regnar det tillräckligt mycket så går den tillbaka igen?

Oavsett om en maskin tål att klippa i regn så förlängs livslängden på klipparen, service och underhåll. Allt mår bättre av att inte stå utsatt för regn 24/7.
 
b0dd3 skrev:
Oavsett om en maskin tål att klippa i regn så förlängs livslängden på klipparen, service och underhåll. Allt mår bättre av att inte stå utsatt för regn 24/7.
Visst men man får väl ändå anta att de är konstruerade för 24/7 annars är de ju felkonstruerad.
 
MacMelmac skrev:
En fundering som jag har: När man bygger ett tak som många har gjort till sin klippare, då funkar ju inte regnsensorn!
En liten tratt på taket +slang till kännaren på roboten
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
Nu har min gått några dagar och haft lite hyss för sig. Den är otroligt stark, har klättrat och puttat undan rejäla saker! Nu märker jag dock att den drar ganska mycket åt vänster. Gör era det med? Går det att justera?
 
Krokus1 skrev:
Nu har min gått några dagar och haft lite hyss för sig. Den är otroligt stark, har klättrat och puttat undan rejäla saker! Nu märker jag dock att den drar ganska mycket åt vänster. Gör era det med? Går det att justera?
Det är för att motorn inte orkar kompensera för knivbladen. När den klipper roterar skivan åt vänster, vilket får klipparen att gå vänster om den klipper mycket gräs.

Det kan du höra om den gör. Testa i så fall att höja knivdisken och sänk den Max 5mm i veckan.
 
Tack för svaret. Den är inställd på 4 mm nu tror jag. Fuktigt men kort gräs. Ska testa att ändra höjden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.