MBygga skrev:
Då hade du nog tur för Jem&Fix matchar inte nätrabatter vilket den sista CO rabatten på 10% väl var.
Nja, det var väl 15% en dag för alla Club Clas medlemmar, även i affärerna. Dock skulle prisgarantin kunna falla på att det bara var en rabatt för medlemmar.

MBygga skrev:
Då hade du nog tur för Jem&Fix matchar inte nätrabatter vilket den sista CO rabatten på 10% väl var.
Club rabatten på ytterligare 15% gällde nätshopping såväl som butik....

Hej, vad har ni för procent på justering drifttid?

D
Köpte en igår på Classe!

Har en ny (med orange hjul) och får inte kantklippningen att funka, trycker jag hem så fäljer den slingan men klippningen är inte igång?

Antar att ny trycker hem när den står still, om den klipper händer absolut ingenting när man trycker på den?

1398888819974.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte dessa på Gekås Ullared. 9 blad dock bara2sidor men för 39 kr. Bästa pris i landet?

Nicke Nyfiken
djac skrev:
Köpte en igår på Classe!

Har en ny (med orange hjul) och får inte kantklippningen att funka, trycker jag hem så fäljer den slingan men klippningen är inte igång?

Antar att ny trycker hem när den står still, om den klipper händer absolut ingenting när man trycker på den?
Om batteriladdningen är för låg när man trycker på hem knappen går den hem utan att klippa. Prova när den är fulladdad.

Den jag har står i kartongen här hemma har datum 1320. De nya hjulen (gråa "spetsiga") men vad var det mer som skiljer mot den senaste modellen? Regnsensorerna flyttade? Några knappar under en lucka?
Fick besked att det skall komma nya maskiner till CO:s centrallager den 2/5 sen skall det ut i butikerna....
Funderar på att byta när de kommer in....

MeanMike skrev:
[bild]
Köpte dessa på Gekås Ullared. 9 blad dock bara2sidor men för 39 kr. Bästa pris i landet?
Samma längd?

Blev en klippare inhandlad på Jem o Fix igår. Efter en stunds dividerande fick jag igenom prisgarantin mot CO = betalade 5096kr :). Utläggning av slinga imorgon. Någon som lyckats lossa strömkabeln som går in i laddstationen? Lossade de 4 synliga skruvarna, men toppstycket släppte inte. Antar det är limmat. Anledningen till att jag vill lossa kabeln är att jag måste borra ett hål i väggen in till altanen och känner inte för att borra 22mm hål.

• Gilla
Henke2
  • Laddar…
Hej på er. Har efter idogt fluktande på detta forum äntligen slagit till på en Worx via CO. Stort tack till alla forumrävar som delger mycket matnyttig info!
Har en fråga innan jag drar igång med installationen och det är om jag skall gå på alt 1 eller 2 på bifogad skiss. Har en återvändsgränd som bara är c:a 1m bred och 4m djup. Kan jag dra in klipparna där eller är det bara att bita i det sura äpplet och kör trimmer de kvadraten?
Visa bilaga Skiss.pdf

CAH skrev:
Den jag har står i kartongen här hemma har datum 1320. De nya hjulen (gråa "spetsiga") men vad var det mer som skiljer mot den senaste modellen? Regnsensorerna flyttade? Några knappar under en lucka?
Fick besked att det skall komma nya maskiner till CO:s centrallager den 2/5 sen skall det ut i butikerna....
Funderar på att byta när de kommer in....
Det viktiga är mjukvaran och däcken i vissa fall. Knappar under luckan är egentligen ingen fördel, tror det mer handlar om ett ratio för att spara kostnad för knappar och håltagning.

milu02 skrev:
Blev en klippare inhandlad på Jem o Fix igår. Efter en stunds dividerande fick jag igenom prisgarantin mot CO = betalade 5096kr :). Utläggning av slinga imorgon. Någon som lyckats lossa strömkabeln som går in i laddstationen? Lossade de 4 synliga skruvarna, men toppstycket släppte inte. Antar det är limmat. Anledningen till att jag vill lossa kabeln är att jag måste borra ett hål i väggen in till altanen och känner inte för att borra 22mm hål.
Samma här, just tillbaka från butiken med nytt kvitto på 5096kr. Det är lite mögligt av dem att inte backa upp sin prisgaranti utan en timmes härjande och ringande till chefer, men till slut gick det och tonen kunde lugnas ned en smula.Det braiga är ju att man har rätt, erbjudandet från CO är inte ställt till en person och ALLA kan ta del av det utan att varit med i club clas sedan innan. Så samma dribblande från jemfix utan grund. skam den som ger sig.

• Gilla
Mickebus
  • Laddar…
sakora skrev:
Hej, vad har ni för procent på justering drifttid?
Normalt ingen justering. Kör du på autotid och inte tycker den hinner med, den måste dock ha gått ett par veckor innan bedömning, kan du justera uppåt efter hand. Själv ställer jag in tiderna manuellt.

Mitt problem löste sig. Nu har jag lagom många landroids (1) till ett lagom bra pris (6375).

MBygga skrev:
Normalt ingen justering. Kör du på autotid och inte tycker den hinner med, den måste dock ha gått ett par veckor innan bedömning, kan du justera uppåt efter hand. Själv ställer jag in tiderna manuellt.
Hej, varför skall den gå några veckor innan bedömning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.