MBygga skrev:
Har du provat om de passar din Landy med rätt längd och håldiameter?
Inte än. men i helgen ska jag till fritidshuset och då ska jag kolla.
lovar återkomma med svar
 
Henke2 skrev:
Svårsökt forum så jag frågar. När maskinen känner sig trött så går den in i laddaren, displayen säger ca 32% och den börjar ladda. Sen slocknar displayen. Är det meningen att det ska funka så? Jag lyckas bara väcka den med on knappen och får då slå pinkoden.

Nu är min maskin helt ny och jag har inte direkt hunnit testa speciellt mycket. Ute på runda no 2 just nu efter en lyckad laddning.
Jag upplever att min också gör så. Har haft den i 1 vecka nu och displayen slocknar om det stått tillräckligt länge. Min startar 08.00 varje morgon och när jag tittat till den innan dess är den släckt men startar autmatiskt när tiden är inne. Men ska man tvinga ut den innan så är det som du skriver -> On -> PIN -> Start.

Är riktigt nöjd än så länge med denna klippare. Har en ganska ojämn och allmänt "jävlig" tomt men den har bara fastnat 1 gång sedan installationen.:)
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
dojjan_kga skrev:
Jag upplever att min också gör så. Har haft den i 1 vecka nu och displayen slocknar om det stått tillräckligt länge. Min startar 08.00 varje morgon och när jag tittat till den innan dess är den släckt men startar autmatiskt när tiden är inne. Men ska man tvinga ut den innan så är det som du skriver -> On -> PIN -> Start.

Är riktigt nöjd än så länge med denna klippare. Har en ganska ojämn och allmänt "jävlig" tomt men den har bara fastnat 1 gång sedan installationen.:)

Topp, då sover han bara och har inte stängt av sig. Tack för svar :)
 
  • Gilla
Thian
  • Laddar…
Jag undrar hur djupt man kan lägga avgränsningsslingan? Har en stenlagd gång mellan mina gräsmattor och den är utav handhuggen sten med varierande tjocklek. Mellan 5-15cm ligger stenarna på i tjocklek. Tror ni det funkar att lyfta dom och lägga kabeln under? Går inte att lägga den i fogarna då fogarna inte möter varandra mellan stenarna.
 
peter_sm skrev:
Tack för svaren, passagen vid tujorna var 1.1meter, och 1.5 meter bakom bärbuskarna och 1.8 meter bakom vedboden, 80cm passagen (vid bärbuskarna) kan jag öka till c:a 1,5 meter.

Lutar nog åt en HQ ... ?

//Peter
HQ och ardena är samma maskiner (305=R40il, 308=R70il, 220=R160il) men Gardena något billigare så det är ingen vinst i att betala extra om det är någon av dessa modeller du funderar på.:rolleyes:
 
Nu när jag tittat mer, så har jag fastnat för Husqvarna Automower 320
Mest förr all teknisk lull lull ;-) gör inget att kasta ut några tusen mer, tror jag kan få den för 18500:- :) hoppas jag.
Den kommer ju att ha överkapacitet, men det ser jag som positivt!

Kanske jag kan be grannen investera i samma maskin? ,2 tomter bör den klara av, någon annan som gått ihop med en granne ?

 
peter_sm skrev:
Nu när jag tittat mer, så har jag fastnat för Husqvarna Automower 320
Mest förr all teknisk lull lull ;-) gör inget att kasta ut några tusen mer, tror jag kan få den för 18500:- :) hoppas jag.
Den kommer ju att ha överkapacitet, men det ser jag som positivt!

Kanske jag kan be grannen investera i samma maskin? ,2 tomter bör den klara av, någon annan som gått ihop med en granne ?




lite fel tråd nu kanske ;) men du vet om att du får 3 ld för det priset va?
 
3 ? var hittar du det priset ?

Sen vet jag inte om den är så pålitlig, köper jag en så kanske jag måste köpa en ny nästa år?!

Eller är det ett bra köp ? ni som har en svarar givetvis JA ;;-)


Man får vad man betalar för, heter det ju.. vill ju att det skall fungera. .

//Peter
 
R
Precis hämtat min från service efter den tappat minnet, godkände inte min pinkod
Nytt kretskort och nu fungerar den igen

Kan inte annat än o säga att servicen är de inget fel på
 
D
peter_sm skrev:
Tack för svaren, passagen vid tujorna var 1.1meter, och 1.5 meter bakom bärbuskarna och 1.8 meter bakom vedboden, 80cm passagen (vid bärbuskarna) kan jag öka till c:a 1,5 meter.

Lutar nog åt en HQ ... ?

//Peter
Jag har en passage med 1m mellan kablarna, ca 3m korridor, det funkar!
 
Nu har klipparen jobbat ett tag efter uppstarten efter påsk.
Vilken skillnad det blev när den inte bågar när den går uppför.

Men mycket vill ha mera :)

Min kompenserar inte för lutning om nosen pekar det minsta nedåt, så medans uppför är stor skillnad så blir nedför fortfarande bågar.

Jag får inte ut allt av batteritiden, den verkar vara så smart att den känner av hur mycket motorerna drar, och bestämmer sig för att ladda om det inte räcke max kabellängd. Eller något sådant.
Hursomhelst, med ca 30% kvar i uppförsbacke brukar den avbryta och börja vandringen hemåt.
Det känns som om det finns massor med klipptid kvar när detta sker.
 
  • Gilla
Arviking
  • Laddar…
Jag/vi har haft HQ och är inte imponerad av varken pris, funktion, kvalitet eller service. På en säsong bytte vi 2 drivhjulsmotorer, inget som dom tog pågaranti även om det var på samma hjul för dom menade att vi sköljt den med vatten :thumbdown:... Droppen var kretskortet som gav upp under vintern 2013/2014 som visade sig när vi tig fram den för denna säsongen och skulle starta upp den, återigen blinkade den blockerad drivmotor-hackade fram o tillbaka för att sen lägga av. HQ skulla ha bra många tusenlappar för kretskort plus tusenlappar för drivmotorn...

Jag säger såhär, WL har 3års garanti, kostar under 7000:- på kampanjer och funkar lika bra (eller bättre).
 
Nu kanske ni har övertygat mig, strax under 8000:- på prisjakt, nån som vet som säljer med den senaste mjukvaran?Det har ju varit lite diskussioner om funktioner som rättas till i mjukvaran, vem är mest seriös som säljer dessa på nätet, men har ju bara 20 minuter till NetOnNet ;-)

//Peter
 
peternicklas
peter_sm skrev:
Nu kanske ni har övertygat mig, strax under 8000:- på prisjakt, nån som vet som säljer med den senaste mjukvaran?Det har ju varit lite diskussioner om funktioner som rättas till i mjukvaran, vem är mest seriös som säljer dessa på nätet, men har ju bara 20 minuter till NetOnNet ;-)

//Peter
ALLA Landroid M 2.0 säljs med den nya mjukvaran. Det som kan skilja är hjulen och översta kåpan.
 
peter_sm skrev:
Nu kanske ni har övertygat mig, strax under 8000:- på prisjakt,
Billigast just nu är troligen EKO och Jem&Fix. Båda säljer den för 6995. Tror det gäller till den 4:e Maj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.