Henke2 skrev:
Gissa är ju inte min grej så jag var ute och mekade lite. Batteriet är på 1.9Ah och inget annat. Man kommer åt USB porten utan att lossa batteriet och varje cell är individuellt balanserad med skyddskrets inbyggd i batteriet.

Sony US18650VC3 1900mAh står det på cellerna.

[länk]

Undrar just var jag läst 1.5Ah.... hm. Undra vad Worx fått 28volt ifrån, makes no sense.
USB-port! Då kan det inte vara några problem att uppgradera mjukvaran själv!
Någon som vet om de tänker skicka ut uppdateringar?
 
nissenhj skrev:
Då har Celltech SRS osv fel i sina rekommendationer?
Ett som är säkert är att man inte skall utgå ifrån att dem har rätt heller. Jag gillar paralleller... du kommer ju från Skåne och har säkert rätt bra koll på om man kan lita på experter när det gäller tunnelbyggen genom åsar. Jag är rätt säker på att lokala förmågor redan förutspått problematiken men inte fick gehör. Vem hade rätt då? De stora experterna eller de lokala nissarna vars hemmaplan det gällde?
 
nissenhj skrev:
USB-port! Då kan det inte vara några problem att uppgradera mjukvaran själv!
Precis...
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Precis...
Jo men ni ska fortfarande få tag på den nya mjukvaran samt den speciella kabel som behövs för att koppla batteriet till klipparen under uppdateringen. Misslyckas man sedan så är garantin borta, värt risken...
Tror inte Worx kommer att släppa några uppdateringar för gör det själv.
 
peternicklas skrev:
Jo men ni ska fortfarande få tag på den nya mjukvaran samt den speciella kabel som behövs för att koppla batteriet till klipparen under uppdateringen. Misslyckas man sedan så är garantin borta, värt risken...
Tror inte Worx kommer att släppa några uppdateringar för gör det själv.
Tycker det ser ut som att batteriet får plats även om man skulle ha ett usb-minne där?
Henke2, du som har nyligen haft luckan av, hur ser det ut med platsen?
 
nissenhj skrev:
Tycker det ser ut som att batteriet får plats även om man skulle ha ett usb-minne där?
Henke2, du som har nyligen haft luckan av, hur ser det ut med platsen?
Det skrev jag i inlägget med bilderna. Där emot kanske adaptern har en annan funktion, vilken vet jag inte. Det skulle kunna vara så att den byglar någonting som gör bootloadern mottaglig för uppdateringar, eller helt enkelt bara ser till att batteriet inte trillar ut när man vänder tillbaka klipparen utan batteriluckan monterad... who knows...
 
Henke2 skrev:
Ingen robot hemma i morse... "Fångad" vid omstart så säger den "Upp och ner" X och Y har bra värden men den där mystiska Z säger 38. Nolla sensorerna avhjälpte problemet.

Här borde den inte fastna eller bli fångad och en sådan grej som man inte kan förutse, men som påverkar antalet klippningar per natt. Nu vet jag inte om den kört direkt hit och fastnat eller om den åkt nääästan 3st fulla klippningar och fastnat precis innan den skulle hem efter tredje

[bild]
Såg att Clipper 1200 lagrar de fyra senaste felmeddelandena med klockslag, hade varit bra i en sån situation
 
Henke2 skrev:
Ett som är säkert är att man inte skall utgå ifrån att dem har rätt heller. Jag gillar paralleller... du kommer ju från Skåne och har säkert rätt bra koll på om man kan lita på experter när det gäller tunnelbyggen genom åsar. Jag är rätt säker på att lokala förmågor redan förutspått problematiken men inte fick gehör. Vem hade rätt då? De stora experterna eller de lokala nissarna vars hemmaplan det gällde?
Min personliga åsikt är att tunnlarna hade varit färdiga för rätt så länge sedan om inte miljönissarna hade lagt sig i med deras petitesser.
Sen är det helt riktigt att experter har även fel rätt ofta, men nu är det liksom mer än en batterileverantör som påstår samma saker.
Nu har jag nästan glömt vad som startade denna diskussionen med batteriet, men det var väl vinterförvaringen och djupurladdning? :)
Är vi överens om att vinterförvara batteriet ej anslutet till maskin?
Och att Li-Ion inte får djup-urladdas men Worxens batterier har en skyddskrets mot detta?
 
peternicklas
nissenhj skrev:
Tycker det ser ut som att batteriet får plats även om man skulle ha ett usb-minne där?
Henke2, du som har nyligen haft luckan av, hur ser det ut med platsen?
Sedan är detta det minsta problemet, ingen mjukvara så kvittar det vilken plats som finns eller inte finns. Den senaste uppdateringen som någon har sett/fått innehåller inget som påverkar våra klippare. Vet detta från säker källa. Skulle det komma en uppdatering som vi har nytta utav så får vi nog reda på det när den kommer. Jag tycker även det är lyckligt att dokument om hur man kan göra en uppdatering sprids på nätet, skapar bara onödig spekulation. Det skapar även en massa onödiga samtal till supporten som behöver lägga sin tid på viktigare saker.
En sådan sak är t.ex. klonket från motorerna, detta är skickat till utvecklingsavdelningen. Som stöd för att åtgärda felet så har jag skickat en film till dem där det tydligt framgår vad som är fel. Vi får svar när de har en lösning till problemet.
 
  • Gilla
Nicke Nyfiken
  • Laddar…
Övervaka laddningen av Worx landroid .Jag använder E-on 100-koll som man fick för 2 år sedan,kanske någon har den liggandes i en låda och samlar damm .Då kan man hålla koll på laddningen inne från huset.Här är en bild på den. 20140620_134140.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Sedan är detta det minsta problemet, ingen mjukvara så kvittar det vilken plats som finns eller inte finns. Den senaste uppdateringen som någon har sett/fått innehåller inget som påverkar våra klippare. Vet detta från säker källa. Skulle det komma en uppdatering som vi har nytta utav så får vi nog reda på det när den kommer. Jag tycker även det är lyckligt att dokument om hur man kan göra en uppdatering sprids på nätet, skapar bara onödig spekulation. Det skapar även en massa onödiga samtal till supporten som behöver lägga sin tid på viktigare saker.
En sådan sak är t.ex. klonket från motorerna, detta är skickat till utvecklingsavdelningen. Som stöd för att åtgärda felet så har jag skickat en film till dem där det tydligt framgår vad som är fel. Vi får svar när de har en lösning till problemet.
Jag håller helt med dig.

Jag förstår inte denna eviga jakten på uppdateringar. Visst, varje uppdatering innebär en förbättring, men tyvärr oftast en ny bugg också. Det gäller oavsett om det är en gräsklippare eller en telefon. T ex klonket från drivhjulen - det kom med en uppdatering.

Har man en fungerande klippare så var nöjd med det. Sluta jaga förbättringar som ännu inte finns.:)
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
MeanMike skrev:
Hej. Nej alla tycks undvika att det faktiskt inte finns ett larm på den här maskinen.....
jag har en Indego också o det har det skrivit löpmeter om , men inte här.......

Jag har ju frågat förr här på forumet om någon fått igång nåt larm....men ingen har svarat.
Benägenheten om att framhålla Landy e tydligen större än Indy.

Så jag ber alla igen om ni sett röken av ett larm, så även jag o Afroodite kan få nåt svar.

O en jäkla go midsommar på er alla!!!!
(har precis köpt jordgubbar (italienska), o sill har jag med mig från Sverige,o snapps så här blir det firande ändå!
Kanske är det så att vi som har billiga budgetklippare inte är så oroliga för att få våra klippare stulna och därför inte lägger större vikt vid larm och pinkod.

Men har man en stöldbegärlig premiumklippare som Bosch Indego så kanske man är mer angelägen om att stöldskyddet är maximalt. Bara spekulationer från min sida :)

Trevlig midsommar på dig med! SKÅL;)
 
Å andra sidan, uppdateringen vi fick i vintras var kalasbra!
 
peternicklas
celica90 skrev:
Övervaka laddningen av Worx landroid .Jag använder E-on 100-koll som man fick för 2 år sedan,kanske någon har den liggandes i en låda och samlar damm .Då kan man hålla koll på laddningen inne från huset.Här är en bild på den.[bild]
Det går lika bra med den nya 100 KOLL, den använder jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.