MBygga skrev:
Jag har min huvudelkabel till huset rätt över gräsmattan men på minst en meter till en och en halv meters djup. Jag tror ändå den stör ibland men fattar inte varför det just är ibland bara. Det yttrar sig i oförklarliga kursändringar mitt på gräsmattan och två gånger har den stannat och menar att den är utanför arbetsområdet, båda gångerna på ungefär samma plats ganska nära elskåpet som kabeln kommer ifrån.
Mitt elskåp ligger nära där min gränskabel behöver läggas och någon av elkablarna kommer säkert korsa dess väg. Så det blir spännande att se hur det kommer att funka...
 
Jag har en EXLQ-3G1,5 40cm ned i mattan till en lyktstolpe som inte stör. Kanske kabelns jordade mantel som räddar..
 
  • Gilla
Strega
  • Laddar…
jag skickar in min i morgon...får den åter om ca 2 veckor...
 
kan man veta om slingan är sönder ?? lampan lyser grönt och går klockrent när han är ute och klipper..blir strul när han ska haka på slingan för laddning...grannen har husqvarna men det är 2,5 meter ifrån och det borde väll räcka..?
 
1250bilder under körtiden, taget med 5sek mellan varje ger följdaktligen 104minuter gångtid just idag.
[video=youtube;654QtnLommI]https://www.youtube.com/watch?v=654QtnLommI[/video]
 
Redigerat:
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Nord64 skrev:
En annan sak jag kom på. Är de någon som har en L som har bekräftat att de är en annan mjukvara i jämförelse mot M?
Har precis köpt en L. Starkare, tystare och precis samma mjukvara (0.50). Funkar perfekt (klipper första klippningen just nu)
 
Nicke Nyfiken
MBygga skrev:
Jag har min huvudelkabel till huset rätt över gräsmattan men på minst en meter till en och en halv meters djup. Jag tror ändå den stör ibland men fattar inte varför det just är ibland bara. Det yttrar sig i oförklarliga kursändringar mitt på gräsmattan och två gånger har den stannat och menar att den är utanför arbetsområdet, båda gångerna på ungefär samma plats ganska nära elskåpet som kabeln kommer ifrån.
Markens fuktighet påverkar hur effektivt jorden isolerar magnetfältet kring elkabeln. Kan det vid dessa enstaka tillfällen varit ovanliga fuktförhållanden i jorden? Alltså inte på ytan utan djupt nere kring elkabeln.
 
Martin84 skrev:
kan man veta om slingan är sönder ?? lampan lyser grönt och går klockrent när han är ute och klipper..blir strul när han ska haka på slingan för laddning...grannen har husqvarna men det är 2,5 meter ifrån och det borde väll räcka..?
Med hänvisning till de prov som gjordes förra året mellan LD M och HQ (finns tidigare i tråden) så borde det räcka mer än väl, de hade mindre än en meter mellan slingorna och det fungerade bra.
 
peternicklas
Martin84 skrev:
kan en Husqvarna störa om det är 1,5 meter mellan slingorna?? mon är en uppdaterad 2013 modell...kanske det som är strulet hos mig?? finns det någon smart lösning på problemet isåfall?
Jag har en HQ 220(2013) som granne med c:a 70 cm. mellan slingorna på en sträcka av 15 m. Inga som helst problem.
 
denna husqvarna är från 2014..undra om dom är annorlunda?
 
Martin84 skrev:
denna husqvarna är från 2014..undra om dom är annorlunda?
Det måste vara lätt att kolla, be honom stänga av sitt, sen se om det blir någon skiillnad för din maskin. (Fast alla grannar har man förstås inte så bra kontakt med...)
 
Funderar på att köpa en till sommarstugan också, men på framsidan så sluttar hela gräsmattan. Klarar den att klippa bra även om inte gräset är plant?
 
Jag har tyngder i hjulen och plåtskruv som dubbar, men känner ändå inte att jag kan lita på klipparen i backarna. Du får väl lägga ut en slinga och testa med den du har?
 
Strega skrev:
Det måste vara lätt att kolla, be honom stänga av sitt, sen se om det blir någon skiillnad för din maskin. (Fast alla grannar har man förstås inte så bra kontakt med...)
Då kan man säga att det är kontaktproblem :D
 
Var hittar man reservdelar till maskinerna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.