jcl12 skrev:
Hej, jag har precis efter att följt tråden köpt en Worx på Classe O - och fick en av gamla modellen. (Silver hjul, dolda regnsensorer) Det skall vara en från deras senaste sändning.....

Tycker ni det är värt besväret att lämna tillbaka den??
Fler har frågat precis samma innan.
Mitt svar lyder så här:
Om du hade gått till bilhandlaren och skulle köpa en ny bil, hade du då varit nöjd med att få en årsmodell 2013
för pris av årsmodell 2014?
Troligen inte, så varför då nöja sig med det när det gäller något annat?

• Gilla
Strega
  • Laddar…
Hej,
Helt rätt tänkt men jag frågade dock Classe O och de hävdar att de aldrig har sålt någon annan modell... så det blir till att leta nya varianten hos någon annan!!

jcl12 skrev:
Hej,
Helt rätt tänkt men jag frågade dock Classe O och de hävdar att de aldrig har sålt någon annan modell... så det blir till att leta nya varianten hos någon annan!!
Då fick jag min från CO, fast från nån annan... Öh?? Köpte min på CO på nätet. Fick den nya iaf :)

jcl12 skrev:
Hej,
Den personen på C.O. måste ha missuppfattat dig. C.O. sålde den gamla modellen till mig och den nya modellen till svärföräldrarna en vecka senare.

Hur som helst så är min synpunkt på din fråga:

Om du har en relativt plan gräsmatta så spelar det ingen som helst roll.

Har du en slänt, så är det nog lite bättre fäste i den nya modellen med taggigare däckmönster.
Jag har den gamla modellen och har en brant slänt där klipparen gled nerför i sidled vid blött gräs. Men efter att ha fixat dubb i form av att ha skruvat i plåtskruvar i däcken, samt gjort den tyngre med däckvikter så är mitt lilla problem helt bortblåst!
Ingreppen jag gjort tar under en halvtimme och jag vågar påstå att min klippare är klart stabilare än en omoddad med nya modellen.
Att ha start och stoppknapparna inte sitter under luckan är bara bra tycker jag.

Jag ringde C O kundtjänst eftersom jag fått gamla versionen till "fullt pris", de kopplade mig till en C O i närheten som kunde verifiera (efter min beskrivning) att de hade en nya versionen. Åkte genast ditt och bytte :) Det här är kanske övervägande känslomässigt men man vet ju inte, det finns troligtvis goda anledningar till uppdateringar. Och man vet ju inte vilka ytterligare osynliga komponenter som kan ha förbättrats...
- I morgon ska jag börja installera min slinga, funderar på att ta en kabel vilken som helst för en testslinga av hur den uppträder. För det är väl inte helt bra att kapa upp 180m kabeln och sen skarva den igen?

Hej alla, ny här och undrar hur ni lyckas köpa landroiden på c-o för 6400? Ursäkta om jag missat det uppenbara.. Mvh henrik

bjorks skrev:
Hej alla, ny här och undrar hur ni lyckas köpa landroiden på c-o för 6400? Ursäkta om jag missat det uppenbara.. Mvh henrik
I Örebro där jag köpt min finns ett rabatthäfte som heter Restaurangchansen (finns säkert i andra större städer med) och där finns kuponger med 20% rabatt på CO. De har även kört kampanjer för Club Clas medlemmar på nätet där man kunnat köpa den med 15% rabatt.

Hej! Vi köpte en Worx Landroid 2.0 igår och har lagt ut slingan. Nu skulle vi för första gången starta den. Då händer ingenting. När vi sen sätter in den i laddningsstationen så går det ibland att trycka på power knappen, då är det en bild på inget batteri. Ibland händer inget när vi trycker in knappen. Är det någon vänlig som vet vad som kan vara fel?

miali skrev:
Hej! Vi köpte en Worx Landroid 2.0 igår och har lagt ut slingan. Nu skulle vi för första gången starta den. Då händer ingenting. När vi sen sätter in den i laddningsstationen så går det ibland att trycka på power knappen, då är det en bild på inget batteri. Ibland händer inget när vi trycker in knappen. Är det någon vänlig som vet vad som kan vara fel?
Skulle nog kolla att det finns ett batteri. Kan ha glömts bort vid Programuppdatering ( när batteriet måste tillfälligt tas bort). Om det finns, så lossa och sätt dit det igen och ladda sedan.

peternicklas
Kolla först så att lampan på laddstationen lyser fast grönt ljus när klipparen är på gräset. När ni sedan sätter den i laddstationen ska den slå om till rött om klipparen är på.

peternicklas skrev:
Kolla först så att lampan på laddstationen lyser fast grönt ljus när klipparen är på gräset. När ni sedan sätter den i laddstationen ska den slå om till rött om klipparen är på.
När jag har klipparn på gräset bredvid laddstationen så är displayen helt tom även om jag håller in ON knappen, det händer ingenting. Laddstationen lyser grönt innan jag ansluter klipparn och slår då över till röd, efter ca 10 sek så lyser displayen upp på klipparn och det står "outside working area". (Samtidigt som detta visas på skärmen så ser man att batteriindikatorn uppe till vänster på displayen visar helt tomt.) Efter att detta visats på displayen så slocknar displayen helt och laddstationens lampa slår om till grön.

HasseTeknik skrev:
Skulle nog kolla att det finns ett batteri. Kan ha glömts bort vid Programuppdatering ( när batteriet måste tillfälligt tas bort). Om det finns, så lossa och sätt dit det igen och ladda sedan.
Jag öppnade batteriluckan och hittade att det satt ett batteri i, jag lossade och anslöt det på nytt. Dock ingen skillnad.

Min känsla är att batteriet inte är har kontakt med maskinen. Dvs att det är laddstationen som förser displayen med ström då jag ser felmedelandet "outside working area"

peternicklas
miali skrev:
När jag har klipparn på gräset bredvid laddstationen så är displayen helt tom även om jag håller in ON knappen, det händer ingenting. Laddstationen lyser grönt innan jag ansluter klipparn och slår då över till röd, efter ca 10 sek så lyser displayen upp på klipparn och det står "outside working area". (Samtidigt som detta visas på skärmen så ser man att batteriindikatorn uppe till vänster på displayen visar helt tomt.) Efter att detta visats på displayen så slocknar displayen helt och laddstationens lampa slår om till grön.

Jag öppnade batteriluckan och hittade att det satt ett batteri i, jag lossade och anslöt det på nytt. Dock ingen skillnad.

Min känsla är att batteriet inte är har kontakt med maskinen. Dvs att det är laddstationen som förser displayen med ström då jag ser felmedelandet "outside working area"
Ja det verkar som en kabel har hoppat av mellan batteriet och klipparen. Ring till supporten på måndag eller kör dit du köpte den och be att få en annan.

Igår glömde jag en EU-pall över slingan och givetvis råkade roboten ha otur och haka på slingan före pallen. Döm om min förvåning när den stod och stångade fram och tillbaka i 15-20 minuter tills den dog pga att batteriet var slut! Duktigt uppkört i gräset blev det. Efter 10-20 misslyckade försök att backa och köra framåt igen kunde den väl ge upp och skriva "slinga blockerad" tycker jag. Det ligger nära defintionen för idioti att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat. :)

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kom ut till min klippare imorses och så var den helt död när den satt i laddaren. Enligt schemat så skulle den klippa/ladda vid den tiden. Så jag tänkte starta den med att hålla inne powerknappen men displayen tänds bara och inget mer händer. Sen slocknar displayen så fort jag har släppt knappen. Den går inte att starta igen.

Jag har plockat ur batteriet och satt tillbaka det utan skillnad, så förmodligen så har något lossat i maskinen.

Blir till att ringa till service centret imorgon.

En annan fråga om laddning!

Min robot kan stå fulladdad i laddstationen som då lyser grönt, men plötsligt så lyser den rött och har börjat ladda igen och displayen visar att batteriet tar laddning. När den blivit fulladdad igen så återgår lampan till grönt. Ska den bete sig så? Är det någon form av underhållsladdning eller är det något fel som bör åtgärdas?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.