Jo så är det

Hur stor gräsmatta har du?

Blir att köra vidare med Klippon, den tar sig igenom vadsomhelst och räds varken grenar, fallfrukt och annat bös

R Rolle85 skrev:
Grannen är inne på andra året med denna, har strulat sen dag ett. Den går heller inte ut när den ska och måste bäras till laddstationen när batteriet är dött.
Den kom väl ändå till denna säsong? Är det verkligen samma modell vi talar om?

Ingen aning, tog bara en bild...

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Blir att köra vidare med Klippon, den tar sig igenom vadsomhelst och räds varken grenar, fallfrukt och annat bös
Varför är du då sugen på en Worx om din nuvarande fungerar så bra? :thinking:
För övrigt så är väl Klippo samma som Lyfco? Det verkar ju vara allt annat än en bra klippare om man läser på forumet ;)

G golfgreen skrev:
Varför ska man välja något annat än Husqvarna, Gardena eller McCulloch? Även om andra klippare har enstaka saker som är bättre på pappret så är det ju en välklippt gräsmatta med så lite manuellt jobb som möjligt som räknas i slutändan. Är det värt att spara några tusen (om ens det?) för att få krångla med klipparen i många år framöver?

Mina två Gardena smart sileno life som jag köpte i år har gått problemfritt. Den ena som går på en tomt där jag redan har har en robotgräsklippare och där eventuella problem med gräsmattan redan har blivit fixade tror jag inte har stannat en enda gång. Den andra har går på en gräsmatta som aldrig har haft en robotgräsklippare och där har jag fått justera lite saker under sommaren. Dom senaste veckorna har den gått felfritt också.
Den andra tomten är dessutom nyare och har plattor runt alla byggnader så där behöver man inte köra trimmern heller. Jag tror att nästa säsong har chans att bli helt underhållsfri när det kommer till gräset.
Första frågan är vad Husqvarna och gardena har med worx att göra ? I denna tråden diskuterar vi saker kring worx 2019.

• Gilla
Finspang
  • Laddar…
Fattar inte? Jag har ingen robot, bara en klippo från 2006.

grymmeoffe grymmeoffe skrev:
Första frågan är vad Husqvarna och gardena har med worx att göra ? I denna tråden diskuterar vi saker kring worx 2019.
Du verkade intresserad av att köpa en Worx, några påpekade problem med dom och jag undrade varför man skulle köpa något annat än Husqvarna så att man slipper nämnda problem (och andra).
Helt enkelt ett tips till dig som inte verkade tillräckligt nöjd med din nuvarande klippare och som kanske var på väg att köpa en till klippare som du eventuellt inte hade blivit nöjd med.

Jag tror de stämmer, man måste upp i minst 17k och Husqvarna, annars får man nog ett smått helvete..

R Rolle85 skrev:
Jag tror de stämmer, man måste upp i minst 17k och Husqvarna, annars får man nog ett smått helvete..
Det behöver man garanterat inte (om man nu inte har en väldigt stor tomt). Gardena och McCulloch fungerar i praktiken lika men till ett lägre pris.

R Rolle85 skrev:
Här är grannens :) parkerad en hel dag
[bild]
Klipparen på bilden är inte en 2019 utan en tidigare modell!

Vadådå? Är det bara worx från 2019 som funkar?

Har själv en Worx från 2016 som klipper utan strul. Denna tråd var tänkt att handla om de nya modellerna som kom 2019 och inte de gamla.

• Gilla
Vispen74 och 1 till
  • Laddar…
Någon som använder gsm modulen ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.