Det går väl inte att sätta ett avstånd på slingan som man vill använda, inte vad jag har sett, bara "mark"

A
okej, intressant. ska testa ikväll. Men hur känner den av vilken zoon den befinner sig i?

A
följer den slingan till ex. Zon 3 när den ska starta där? Blir ganska mycket följa kabel av totala klipptiden då..

j.f.s
Vet inte om den går efter slingan hela faktiskt när den letar efter zonen eller om den gör det mer intelligent.

Johan1975z skrev:
följer den slingan till ex. Zon 3 när den ska starta där? Blir ganska mycket följa kabel av totala klipptiden då..
Det är nog ingen skillnad vad jag kan se mot alla andra klippare. Den följer kabeln en viss bit och börjar klippa slumpmässigt där, en viss andel av starterna.

A
Fast på filmen ser det ut som kabeln sänder ut vågor där man har markerat zonen. Typ som spänningen skulle bli mindre med avståndet och den känner av det. Har inte hunnit prov

Johan1975z skrev:
Fast på filmen ser det ut som kabeln sänder ut vågor där man har markerat zonen. Typ som spänningen skulle bli mindre med avståndet och den känner av det. Har inte hunnit prov
Fast så fungerar ju inte kretsar. Installeras kabeln på något speciellt sätt jämfört med andra klippare? Är kabeln speciell?

A
G golfgreen skrev:
Fast så fungerar ju inte kretsar. Installeras kabeln på något speciellt sätt jämfört med andra klippare? Är kabeln speciell?
Nej, jag har ingen aning. Chansade hejvilt.

Såg att det kom ny firmware nu. Nån som vet vad som är nytt?

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
A
Johan1975z skrev:
Nej, jag har ingen aning. Chansade hejvilt.

Såg att det kom ny firmware nu. Nån som vet vad som är nytt?
Svarar mig själv..

1. Voice Control Support
  2. Digital Fence Improvement
  3. Sleep mode for battery overtemperature
  4. Improved escaping of wire obstacles

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Kan man dra igång en kantklippning manuellt månne?

• Gilla
1
  • Laddar…
Nu har jag fått igång appen på min wr141E var bara bättre wi-fi så löste de sig
Men jag har för mig jag har läst att man ska kunna säga till klipparen och köra rakt ja säg den första metern för att bäst komma ut ur garaget?

Funderar på att köpa en wr141E till min mor.
Hon har 2 gräsmattor som är sammanbunda med en plattgång. Gången är exakt 1m bred på smalaste stället och kabeln behöver ju ligga 26cm in från kanterna för att maskinen inte ska ta i väggen/falla av plattgången.
Då blir det ju endast 40cm kvar vilket jag förstår att klipparen knappast lär hitta igenom, det borde ju dock kunna bli ett ickeproblem då jag kan zona framsidan och helt enkelt tvinga roboten fram dit via begränsningskabeln och det samma blir ju automatiskt när den ska hem, att den följer kabeln hem.

Frågan blir då, vad kan hända om roboten ändå hittar in i den 40cm breda springan? Kan den fastna där och peta sig själv utanför arbetsområdet eller vad säger ni med erfarenhet av maskinerna?

Luftbild över en trädgård med grön markerad passage mellan två gräsmattor, omgivna av begränsningskabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grön färg är då den smala passagen till framsidan

Redigerat:
whork whork skrev:
Det nya serviceombudet för worx ska vara ”Let me repair” i Uppsala. I alla fall har jag fått denna informationen då jag jobbar i butik som är återförsäljare av worx.
Fått samma svar.

• Worx Landroid robotgräsklippare på laddstation på kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har några åsikter om min fråga 2 inlägg upp? Skulle verkligen uppskatta om någon tog sig tid och spånade lite med mig.

Förstår att jag egentligen borde ha en klippare med guide, men gillar worx som sjutton, har 2 själv och installerat otaliga åt bekanta men aldrig med dessa förutsättningar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.