Hehehe

A
Jag ger upp. Men det visade sig snabbt att den bara är ett elände.
Har fastnat konstant i ett halvår. Inte en enda dag har den lyckats klippa utan att fastna. Har fyllt på med jord, hönsnät allting.
Kommer skaffa en annan till nästa säsong

• Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Jag ger upp. Men det visade sig snabbt att den bara är ett elände.
Har fastnat konstant i ett halvår. Inte en enda dag har den lyckats klippa utan att fastna. Har fyllt på med jord, hönsnät allting.
Kommer skaffa en annan till nästa säsong
Min fastnar typ en dag av fem, tycker även det är för mycket. Vet inte om andra klippare är bättre dock. I mitt fall är det främst sluttningar när gräset är blött som är problemet.

Tack! Äntligen några som inte skönmålar verkligheten.
Det blir till att köra vidare med Klippon

Vispen74 Vispen74 skrev:
Min fastnar typ en dag av fem, tycker även det är för mycket. Vet inte om andra klippare är bättre dock. I mitt fall är det främst sluttningar när gräset är blött som är problemet.
Det är naturligtvis svårt att säga hur andra klippare skulle fungera på just din gräsmatta utan att prova, men nog hade jag tyckt att en dag av fem också varit för mycket. Min ena Gardena har gått problemfritt hela sommaren på en gräsmatta där jag har haft en annan robotgräsklippare i flera år, så div småproblem med mattan har blivit åtgärdade. Min andra Gardena har gått på en gräsmatta som aldrig har haft en robotgräsklippare och den har kanske stannat en gång i veckan. Det har varit allt från avklippta kablar till uppstickande trädrötter. Nu på slutet har den gått problemfritt dock.
Ska väl tillägga att båda tomterna är relativt enkla. Helt plana även om dom innehåller diverse buskar och träd.

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Fast att klippa gräsmattan manuellt är ju inte det sunda alternativet bara för att man har råkat köpa en dålig robotgräsklippare?
Jag förstår att alla inte har råd med en bra robotgräsklippare, men du behöver ju inte skriva ut det i alla trådar här för det.
En tråd för Klippo kan nog passa i https://www.byggahus.se/forum/forums/graesmatta.175/

R Rolle85 skrev:
Gör du det.

Vad gäller att "skönmåla verkligheten"... inget jag känner igen mig i alls. Har några Worx-anläggningar som sagt och de bara tuffar på, dag efter dag, vecka efter vecka och år efter år.. Har noll incitament att ljuga om det. Otroligt litet problem har vi upplevt så är det bara. Andra kan ha andra erfarenheter.

Yepp, det verkar lite som rysk roulett :)

R Rolle85 skrev:
Yepp, det verkar lite som rysk roulett :)
Verkligen inte. Handlar om att du måste säkerställa en bra installation. Klarar du inte av detta själv så hyr in folk som förstår hur man måste göra givet förutsättningarna.

Spelar ingen roll vad du kör för märke, är installationen kass så kommer det inte att fungera.

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Gött, vad dum jag är, gör man en korrekt installation funkar ju allt ;)

• Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Gött, vad dum jag är, gör man en korrekt installation funkar ju allt ;)
Bra, nu verkar du ha förstått baseline.

A
Jag har den gamla versionen av worx och den funkar kanon! Den från 2019 anser jag vara felkonstruerad. Alldeles för låg byggd

Ja helt rätt jag måste ju säga att allt jag berättar i ämnet baseras på erfarenheter från Worx 2015 och 2016 års modeller.

Så det vore nog bra om jag inte skriver mer i denna tråden eftersom jag har noll erfarenhet av 2019-modellerna.

R
R Rolle85 skrev:
Haha du har ingen robot men väljer ändå att skriva i robottrådar med din ”erfarenhet” hur dåliga alla andra är utom HQ. IQ badboll....

Min 5 år gamla Worx går dag ut och dag in utan några som helst problem. Men den kanske är schizofren och tror den är en HQ??? :crysmile::rofl:

Men dra du igång din bensinare o traska runt om du tycker det är kul, vi andra hatar dig för oväsendet samt njuter av våra välklippta mattor :cool:

Nja alla mina grannar har robotar, Hq och worx. Helt klart ser jag att de som har Hq har mindre fastkörningar osv men de kan ju helt enkelt bero på att de som har Worx är dummare och därmed misslyckas med installationen oftare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.