60 338 läst · 351 svar
60k läst
351 svar
Whiskey-tråd!
Jag har även en "vanlig" Auchentoshan. Den är riktigt fin.
Glen Gairoch 15 år rekommenderas varmt!
Fasen, varför är det arbetsdag i morgon? Blev sugen på en whisky! Fick kaminen besiktad och godkänd häromdagen, eldar lite nu. Skulle passa bra med en whisky
Glen Gairoch 15 år rekommenderas varmt!
Fasen, varför är det arbetsdag i morgon? Blev sugen på en whisky! Fick kaminen besiktad och godkänd häromdagen, eldar lite nu. Skulle passa bra med en whisky
Ja men drick en whisky då! Whisky ska njutas i små mängder när som helst. Om det är en måndag, torsdag eller lördag spelar mindre roll.
Och varje gång man känner att en förkylning kanske är på gång... Alltid en bra ursäkt.
Och varje gång man känner att en förkylning kanske är på gång... Alltid en bra ursäkt.
Precis! Jag skulle nästan vilja säga att det är den där pyttewhiskyn en vanlig vardagkväll som är godast! Själv tar jag sällan mer än 1 cl eller två. Idag smuttade jag på tre sorter och det blev kanske bara en tesked av varje. Är det fredag kan man ju kosta på sig 3-4 cl eller såGlenno83 skrev:
Någon kanske har gjort det tidigare men jag vill slå ett slag för Hankey Bannister.
Har för mig att det var Churchills favorit också så den lär väl passa med en god ciggar
Har för mig att det var Churchills favorit också så den lär väl passa med en god ciggar
Ardbog, en av Ardbegs senaste är en MYCKET trevlig whisky om man får tag på den fortfarande.
Köpte förresten Riedels svindyra whisky-glas nyligen, trots att de ser förbaskat sissy ut. Tyvärr, får jag nästan säga, så smakar whiskyn väldigt gott i dem . Men Glencairn-glasen är inte dumma de heller...
Köpte förresten Riedels svindyra whisky-glas nyligen, trots att de ser förbaskat sissy ut. Tyvärr, får jag nästan säga, så smakar whiskyn väldigt gott i dem . Men Glencairn-glasen är inte dumma de heller...
Hmmm...min virre brukar inte skvalpa runt tillräckligt länge så att ett glas skulle spela någon roll. :xCrebel skrev:
Medlem
· västra götaland
· 969 inlägg
Talisman i kaffekopp funkar fint.....
Jag var på whisky-provning och insåg att jag inte känner skillnad på något så när jag handlar är det bara priset som avgör.
P.S dom tar inte in statesman på systemet......
Jag var på whisky-provning och insåg att jag inte känner skillnad på något så när jag handlar är det bara priset som avgör.
P.S dom tar inte in statesman på systemet......
Det är min jäkla nuvarande projekt som bär skulden. Fullt med vinentusiaster och en gång så ställdes det till en vinprovning med olika glas. Och vips, lämpligt coachad, så insåg man att glaset GÖR skillnad ...Glufsglufs skrev:
Kan jag ta dra av det som en arbetskostnad tro?
Ja...något på deklarationen borde man ju kunna få göra då man säkert dragit på sig fördyrande kostnaderCrebel skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 313 inlägg
Är det någon som vet vem som bestämt priset på denna?
https://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?artikelId=800538&varuNr=11959
Skulle gärna vilja prova en, men tvekar med tanke på priset.
https://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?artikelId=800538&varuNr=11959
Skulle gärna vilja prova en, men tvekar med tanke på priset.