Jag har även en "vanlig" Auchentoshan. Den är riktigt fin.

Glen Gairoch 15 år rekommenderas varmt!

Fasen, varför är det arbetsdag i morgon? Blev sugen på en whisky! Fick kaminen besiktad och godkänd häromdagen, eldar lite nu. Skulle passa bra med en whisky :)

Ja men drick en whisky då! Whisky ska njutas i små mängder när som helst. Om det är en måndag, torsdag eller lördag spelar mindre roll.

Och varje gång man känner att en förkylning kanske är på gång... Alltid en bra ursäkt.

• Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Det är sant! Whisky är inget jag berusar mig på! Brukar hälla upp några cl i ett whiskyprovarglas. Gillar de tulpanformade glasen då det är lätt att samla doften :)

Glenno83 skrev:
Ja men drick en whisky då! Whisky ska njutas i små mängder när som helst. Om det är en måndag, torsdag eller lördag spelar mindre roll.

Och varje gång man känner att en förkylning kanske är på gång... Alltid en bra ursäkt.
Precis! Jag skulle nästan vilja säga att det är den där pyttewhiskyn en vanlig vardagkväll som är godast! Själv tar jag sällan mer än 1 cl eller två. Idag smuttade jag på tre sorter och det blev kanske bara en tesked av varje. Är det fredag kan man ju kosta på sig 3-4 cl eller så :)

Någon kanske har gjort det tidigare men jag vill slå ett slag för Hankey Bannister.
Har för mig att det var Churchills favorit också så den lär väl passa med en god ciggar (y)

Willett Pot Still Reserve Bourbon fick jag upp ögonen och smaklökarna för på Whisky-expot i Linköping senast. En underbar rund och god bourbon att smutta på nu när höstmörkret smyger på!

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Ardbog, en av Ardbegs senaste är en MYCKET trevlig whisky om man får tag på den fortfarande.

Köpte förresten Riedels svindyra whisky-glas nyligen, trots att de ser förbaskat sissy ut. Tyvärr, får jag nästan säga, så smakar whiskyn väldigt gott i dem :). Men Glencairn-glasen är inte dumma de heller...

Crebel skrev:
Ardbog, en av Ardbegs senaste är en MYCKET trevlig whisky om man får tag på den fortfarande.

Köpte förresten Riedels svindyra whisky-glas nyligen, trots att de ser förbaskat sissy ut. Tyvärr, får jag nästan säga, så smakar whiskyn väldigt gott i dem :). Men Glencairn-glasen är inte dumma de heller...
Hmmm...min virre brukar inte skvalpa runt tillräckligt länge så att ett glas skulle spela någon roll. :x

Talisman i kaffekopp funkar fint.....

Jag var på whisky-provning och insåg att jag inte känner skillnad på något så när jag handlar är det bara priset som avgör.

P.S dom tar inte in statesman på systemet......

• Gilla
tpsoft
  • Laddar…
Köpte med mig detta på senaste kryssningen:
Highland Park Svein
Einar
Johnny Walker Black Label
Glenfiddich 12 yo.
Oak aged.

Det var en bra båt :)

Glufsglufs skrev:
Hmmm...min virre brukar inte skvalpa runt tillräckligt länge så att ett glas skulle spela någon roll. :x
Det är min jäkla nuvarande projekt som bär skulden. Fullt med vinentusiaster och en gång så ställdes det till en vinprovning med olika glas. Och vips, lämpligt coachad, så insåg man att glaset GÖR skillnad :(...

Kan jag ta dra av det som en arbetskostnad tro?

Crebel skrev:
Det är min jäkla nuvarande projekt som bär skulden. Fullt med vinentusiaster och en gång så ställdes det till en vinprovning med olika glas. Och vips, lämpligt coachad, så insåg man att glaset GÖR skillnad :(...

Kan jag ta dra av det som en arbetskostnad tro?
Ja...något på deklarationen borde man ju kunna få göra då man säkert dragit på sig fördyrande kostnader :p

Glufsglufs skrev:
Ja...något på deklarationen borde man ju kunna få göra då man säkert dragit på sig fördyrande kostnader :p
Jag har i alla fall lyckats stå emot vinkylen och lådorna med specialimporterat finvin. Andra har inte haft samma tur...

Macallan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna hittade jag på Hongkongs flygplats, Macallan c:a 60årig. Pris straxt över 300 000kr....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.