Hallå i forumet!

Igår kom en uppdatering i Visonic-Go appen till Android. Jag var tvungen att skapa ett användarkonto med e-postadress osv för att kunna logga in i appen + pinkod (innan har det enbart varit pinkod).

Sedan dess så är det nästan omöjligt att få kontakt med servern, det står bara "Ansluter" och lyser rött hela tiden, man får aldrig kontakt (har lyckats få kontakt en gång bara).

Dessutom så går det helt plötsligt inte att få Push-meddelanden till telefonen! Detta har funkat perfekt i alla år (har haft larmet i 7 år nu) men nu står det bara "Stöds ej" och jag kan bara välja att få Push-meddelanden via e-post. Mycket märkligt och framförallt irriterande! Push-meddelanden som mail är helt ointressant..

Någon annan som märkt av denna förändring?

Skärmbild av Visonic-Go-appen som visar felmeddelanden för anslutning till hemmakameror. Skärmdump från Visonic-Go app visar meddelandet "Pushmeddelanden stöds ej" och en laddningsikon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min app är också uppdaterad nu. Panelnamn och ID är omkastade så när man la in panelen i appen så det tog lite tid innan man fattade det.....
Anslutningen funkade som vanligt. Första gången vid appstart behövdes mail/lösenord men följande inloggningar räcker det med pinkod.

Redigerat:
K Kane skrev:
Min app är också uppdaterad nu. Panelnamn och ID är omkastade så när man la in panelen i appen så det tog lite tid innan man fattade det.....
Anslutningen funkade som vanligt. Första gången vid appstart behövdes mail/lösenord men följande inloggningar räcker det med pinkod.
Ok, men fungerar PUSH notiser för dig??

S snej81 skrev:
Ok, men fungerar PUSH notiser för dig??
Nej, ser likadant ut som i din bild ovan.

Nu fungerar Push-notiser igen! Igår kom det igång för mig utan att appen uppdaterats, verkar som att Visonic löst detta via uppdateringar på deras server.

K Kane skrev:
hur menar du omkastat? Ska man skriva s/n där det står panelnamn och tvärt om?
Upptäckte nu precis när jag skulle sova att något var fel med systemet då en branddeckare började pipa pga låg batterinivå men jag har inte fått någon sms notis eller app notis om det. Inte heller varnade centralenheten för låg batterinivå. Känns inte bra.

B Byggtankar123 skrev:
hur menar du omkastat? Ska man skriva s/n där det står panelnamn och tvärt om?
Har du fått igång den uppdaterade appen har du ju passerat det hindret. Nu är det ju flera veckor sedan jag uppdaterade appen så jag kommer inte exakt ihåg nu vad som inte stämde med tidigare version vid inloggning.

K Kane skrev:
Har du fått igång den uppdaterade appen har du ju passerat det hindret. Nu är det ju flera veckor sedan jag uppdaterade appen så jag kommer inte exakt ihåg nu vad som inte stämde med tidigare version vid inloggning.
måste kontakta Protexus då jag inte kommer åt centralen via appen.

Sittställning
connect.tycomonitor.com

Verkar vara nere ? Jag kan då inte ansluta till mitt larm mer:(

Någon som har något tips ?

Sittställning Forlowt skrev:
connect.tycomonitor.com

Verkar vara nere ? Jag kan då inte ansluta till mitt larm mer:(

Någon som har något tips ?
Jag kunde inte ansluta tidigare idag heller, men nu går det.

Sittställning
S snej81 skrev:
Min med !

S snej81 skrev:
Hej,

Går denna server att använda fritt?

Min app slutade fungera någon gång i höstas antar att den servern jag körde mot la ner..

D dadozzz skrev:
Hej,

Går denna server att använda fritt?

Min app slutade fungera någon gång i höstas antar att den servern jag körde mot la ner..
Den jag kör emot är Tempest larmcentral, kostar 80kr i månaden och då får man utryckning med i priset.

S snej81 skrev:
Den jag kör emot är Tempest larmcentral, kostar 80kr i månaden och då får man utryckning med i priset.
Ah jag förstår, tackar för svar! Jag fick upp hoppet lite för jag kunde registers mig som användare via appen, men det tog stop nästa steg när man skulle regga panelen..

Det kanske blir så att man får koppla upp sig på hos någon för en mindre slant

D dadozzz skrev:
Ah jag förstår, tackar för svar! Jag fick upp hoppet lite för jag kunde registers mig som användare via appen, men det tog stop nästa steg när man skulle regga panelen..

Det kanske blir så att man får koppla upp sig på hos någon för en mindre slant
Kontakta Tempest så löser de något åt dig

info@tempestsecurity.com

• Gilla
dadozzz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.