228 646 läst · 821 svar
229k läst
821 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Hallå i forumet!
Igår kom en uppdatering i Visonic-Go appen till Android. Jag var tvungen att skapa ett användarkonto med e-postadress osv för att kunna logga in i appen + pinkod (innan har det enbart varit pinkod).
Sedan dess så är det nästan omöjligt att få kontakt med servern, det står bara "Ansluter" och lyser rött hela tiden, man får aldrig kontakt (har lyckats få kontakt en gång bara).
Dessutom så går det helt plötsligt inte att få Push-meddelanden till telefonen! Detta har funkat perfekt i alla år (har haft larmet i 7 år nu) men nu står det bara "Stöds ej" och jag kan bara välja att få Push-meddelanden via e-post. Mycket märkligt och framförallt irriterande! Push-meddelanden som mail är helt ointressant..
Någon annan som märkt av denna förändring?
Igår kom en uppdatering i Visonic-Go appen till Android. Jag var tvungen att skapa ett användarkonto med e-postadress osv för att kunna logga in i appen + pinkod (innan har det enbart varit pinkod).
Sedan dess så är det nästan omöjligt att få kontakt med servern, det står bara "Ansluter" och lyser rött hela tiden, man får aldrig kontakt (har lyckats få kontakt en gång bara).
Dessutom så går det helt plötsligt inte att få Push-meddelanden till telefonen! Detta har funkat perfekt i alla år (har haft larmet i 7 år nu) men nu står det bara "Stöds ej" och jag kan bara välja att få Push-meddelanden via e-post. Mycket märkligt och framförallt irriterande! Push-meddelanden som mail är helt ointressant..
Någon annan som märkt av denna förändring?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min app är också uppdaterad nu. Panelnamn och ID är omkastade så när man la in panelen i appen så det tog lite tid innan man fattade det.....
Anslutningen funkade som vanligt. Första gången vid appstart behövdes mail/lösenord men följande inloggningar räcker det med pinkod.
Anslutningen funkade som vanligt. Första gången vid appstart behövdes mail/lösenord men följande inloggningar räcker det med pinkod.
Redigerat:
Ok, men fungerar PUSH notiser för dig??K Kane skrev:
Medlem
· Västmanland
· 249 inlägg
hur menar du omkastat? Ska man skriva s/n där det står panelnamn och tvärt om?K Kane skrev:
Upptäckte nu precis när jag skulle sova att något var fel med systemet då en branddeckare började pipa pga låg batterinivå men jag har inte fått någon sms notis eller app notis om det. Inte heller varnade centralenheten för låg batterinivå. Känns inte bra.
Har du fått igång den uppdaterade appen har du ju passerat det hindret. Nu är det ju flera veckor sedan jag uppdaterade appen så jag kommer inte exakt ihåg nu vad som inte stämde med tidigare version vid inloggning.B Byggtankar123 skrev:
Medlem
· Västmanland
· 249 inlägg
Ah jag förstår, tackar för svar! Jag fick upp hoppet lite för jag kunde registers mig som användare via appen, men det tog stop nästa steg när man skulle regga panelen..S snej81 skrev:
Det kanske blir så att man får koppla upp sig på hos någon för en mindre slant