158 566 läst · 410 svar
159k läst
410 svar
Visa ditt hemmagym
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Nu är jag klar med version 4 av mitt hemmagym. Allting började för drygt 2 år sedan och har sedan sakta men säkert byggts upp till vad det är idag. Just nu spenderas ca 1,5 timme per morgon där nere och det är ju rena lyxen att kunna få träningen gjord innan resten av familjen vaknar till liv.
En liten resa i bilder:
Version 1
Version 2
Version 3
Version 4 (Dagens layout)
En liten resa i bilder:
Version 1
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Version 2
Logga in
Skapa konto
Version 3
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Ja, väldigt nöjd. Den har ju en begränsning i att den är lite lätt i början för att bli tyngre i slutet. Men det löstes med en distans så att startläget är mer belastat.F f9212 skrev:
Den känns väldigt robust, välbyggd och väl värd de 5000:- som de kostar nya. Dessutom är den sjukt platsbesparande.
Gillar även att man med skivstång+bänk och hantlar nu täcker in hela kroppen. Baksida lår är sjukt svårt att träna annars. Dessutom är sittande lårcurl att föredra om man ser till muskeltillväxt (i jämförelse mot liggande)
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Så galet fint gymP PontusmedPP skrev:Nu är jag klar med version 4 av mitt hemmagym. Allting började för drygt 2 år sedan och har sedan sakta men säkert byggts upp till vad det är idag. Just nu spenderas ca 1,5 timme per morgon där nere och det är ju rena lyxen att kunna få träningen gjord innan resten av familjen vaknar till liv.
En liten resa i bilder:
Version 1
[bild]
Version 2
[bild]
Version 3
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Kettlebell! Inget man kanske blir en muskelbyggare av, men ett fantastiskt redskap för uppvärmning, uthållighet, helkroppsträning ute, enklare övningar som enarmsrodd mm.
Sen är dom lite som Pokémon - you gotta catch em all!
28 kg är en solklar favorit som allroundvikt. Och ska man köpa en så lägg någon hundring extra för tävlingsstorlen. Väldigt mycket bekvämare att svinga/pressa/lyfta.
20 kg. Synd att storleken inte riktigt syns på bild.
28 kg är en solklar favorit som allroundvikt. Och ska man köpa en så lägg någon hundring extra för tävlingsstorlen. Väldigt mycket bekvämare att svinga/pressa/lyfta.
Logga in
Skapa konto
Och så slipper man vänta på att ex. att någonn av dom 2 skivstängerna ska bli ledig eller tvärt om att folk väntar på mig. Och nu är det bra att ha lite hemma när allt är stängt.T tanaris skrev:
Jag tycker att det var svårt att hitta några kettlebell på lager (om man vill komma igång under julledigheten) och till vettigt pris. Några förslag?Chrissofsweden skrev:Kettlebell! Inget man kanske blir en muskelbyggare av, men ett fantastiskt redskap för uppvärmning, uthållighet, helkroppsträning ute, enklare övningar som enarmsrodd mm.
[bild]
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Förstår det Nästan slut överallt. Man får skanna dagligdags nästan.A Adamski74 skrev:
Men jarnkula.se har fortfarande några riktigt fina! Kvaliten hos deras grejer är skyhög De har nischat sig på några få produkter av högsta kvalité, obefintliga lagerkostnader, noll mellanhänder och Sveriges fulaste hemsida. Men han som driver det är seriös och trevlig Köpt en del därifrån och är supernöjd över kvaliten.