Vill man inte ha TV så kan man ha projektor istället :) Det här är andra delen av gymmet, där man intar sportdryck efter väl utfört arbete i gymmet!

Mörkbetonat rum med bar, projektor, soffa och träningsutrustning, avkopplingsyta i gym.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Marlen Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Hemmagym = hemmajobb :cool: Lika bra att rensa mailen i setvilan (y)

Hemmagym med träningsutrustning och en bärbar dator på en stol bredvid en skivstång.
Skapa konto

• Gilla
tompamort och 5 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:

[bild]
Jag kombinerar nytta med nöje. Isolerar taket I setvilan.
Isoleringsmaterial monterat mellan takbjälkar i en byggnadsstomme med träreglar och stege.
Skapa konto

Hemmagym med bänkpress, skivstång och hantlar på en trämatta med oisolerade betongväggar.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
N Nilsbygger skrev:
Jag kombinerar nytta med nöje. Isolerar taket I setvilan.
[bild]
[bild]
Stilig plattform!

• Gilla
Macrodus och 1 till
  • Laddar…
Stilig plattform!
Tack! Med facit i hand så skulle jag köpt mer gummimattor, men jag är nöjd ändå.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Nu är jag klar med version 4 av mitt hemmagym. Allting började för drygt 2 år sedan och har sedan sakta men säkert byggts upp till vad det är idag. Just nu spenderas ca 1,5 timme per morgon där nere och det är ju rena lyxen att kunna få träningen gjord innan resten av familjen vaknar till liv.

En liten resa i bilder:
Version 1
Hemmagym med roddmaskin, hantlar, yogamatta och motionscykel i källarrum med träpanel.
Skapa konto

Version 2
Välorganiserat hemmagym i källare med skivstång, hantlar, roddmaskin och träningsboll.
Skapa konto

Version 3
Välorganiserat hemmagym med skivstångsställning, roddmaskin, hantlar och kettlebells.
Skapa konto

Version 4 (Dagens layout)
Välorganiserat hemmagym i källare med styrketräningsrack, roddmaskin och hantlar.
Skapa konto

Hemmagym med kraftbur, bänk, viktskivor, träningsutrustning och anslagstavla i källare.
Skapa konto

Hemmagym med skivstång, vikter, hantlar och träningsutrustning på hyllor i en organiserad layout.
Skapa konto

• Gilla
Hjortmark och 14 till
  • Laddar…

[bild]
Är du nöjd med benmaskinen? Funderar på en sån om multigymmets benböj inte accepteras av resten av familjen.

F f9212 skrev:
Är du nöjd med benmaskinen? Funderar på en sån om multigymmets benböj inte accepteras av resten av familjen.
Ja, väldigt nöjd. Den har ju en begränsning i att den är lite lätt i början för att bli tyngre i slutet. Men det löstes med en distans så att startläget är mer belastat.

Den känns väldigt robust, välbyggd och väl värd de 5000:- som de kostar nya. Dessutom är den sjukt platsbesparande.

Gillar även att man med skivstång+bänk och hantlar nu täcker in hela kroppen. Baksida lår är sjukt svårt att träna annars. Dessutom är sittande lårcurl att föredra om man ser till muskeltillväxt (i jämförelse mot liggande) :cool:

• Gilla
f9212
  • Laddar…
P PontusmedPP skrev:
Nu är jag klar med version 4 av mitt hemmagym. Allting började för drygt 2 år sedan och har sedan sakta men säkert byggts upp till vad det är idag. Just nu spenderas ca 1,5 timme per morgon där nere och det är ju rena lyxen att kunna få träningen gjord innan resten av familjen vaknar till liv.

En liten resa i bilder:
Version 1
[bild]

Version 2
[bild]

Version 3
[bild]

Version 4 (Dagens layout)
[bild]
[bild]
[bild]
Så galet fint gym :love:

Så galet fint gym :love:
Stort tack, mycket nöjd!

ATX som är märket på riggen motsvarar Rogue i kvalitet, bra prissatt med och då är jag rätt petig på gymutrustning. Tysktillverkat.
I övrigt är det mycket Kraftmark.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Kolla! Vi hamnade på förstasidan med vårt gymmande :cool:

• Hemmagym med skivstång på rack, bänkpressbänk och viktskivor, beläget i ett rum med betongväggar.
    Skapa konto
  • Gilla
Peter_Bromma och 7 till
  • Laddar…
Kettlebell! Inget man kanske blir en muskelbyggare av, men ett fantastiskt redskap för uppvärmning, uthållighet, helkroppsträning ute, enklare övningar som enarmsrodd mm.

Sen är dom lite som Pokémon - you gotta catch em all! :D

28 kg är en solklar favorit som allroundvikt. Och ska man köpa en så lägg någon hundring extra för tävlingsstorlen. Väldigt mycket bekvämare att svinga/pressa/lyfta.

20 kg. Synd att storleken inte riktigt syns på bild.
Hand håller en lila tävlingskettlebell på 20 kg i ett gym.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Håller med. Det är ju mycket enklare att "åka till gymmet" om det är i källaren. Jag vill inte träna socialt så jag har aktivt valt stora gym och tider med få besökare tidigare ändå, så den biten saknar jag inte alls.
Och så slipper man vänta på att ex. att någonn av dom 2 skivstängerna ska bli ledig eller tvärt om att folk väntar på mig. Och nu är det bra att ha lite hemma när allt är stängt.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Kettlebell! Inget man kanske blir en muskelbyggare av, men ett fantastiskt redskap för uppvärmning, uthållighet, helkroppsträning ute, enklare övningar som enarmsrodd mm.

Sen är dom lite som Pokémon - you gotta catch em all! :D

28 kg är en solklar favorit som allroundvikt. Och ska man köpa en så lägg någon hundring extra för tävlingsstorlen. Väldigt mycket bekvämare att svinga/pressa/lyfta.

20 kg. Synd att storleken inte riktigt syns på bild.
[bild]
Jag tycker att det var svårt att hitta några kettlebell på lager (om man vill komma igång under julledigheten) och till vettigt pris. Några förslag?

A Adamski74 skrev:
Jag tycker att det var svårt att hitta några kettlebell på lager (om man vill komma igång under julledigheten) och till vettigt pris. Några förslag?
Förstår det :) Nästan slut överallt. Man får skanna dagligdags nästan.

Men jarnkula.se har fortfarande några riktigt fina! Kvaliten hos deras grejer är skyhög :) De har nischat sig på några få produkter av högsta kvalité, obefintliga lagerkostnader, noll mellanhänder och Sveriges fulaste hemsida. Men han som driver det är seriös och trevlig :) Köpt en del därifrån och är supernöjd över kvaliten.

• Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.