Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag tyckte ljudet var helt OK för en livekonsert från -70.
Galet samspelta, det hörs att dom lirat ihop i plus 10 år innan. Och allt mellansnack sen,,thank you..Pang på nästa låt, ingen teater och distraktion musiken talar 👌
 
  • Gilla
  • Älska
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja det tyckte jag också, var förbaskat roligt att se .

Vad tycker du om WASP Dan1891 ? Sitter och hör på dom nu. Dock inte vinyl utan på Youtube via tv,ns ljud. 84,s,85,s86,s.
Måste erkänna att jag aldrig direkt lyssnat på WASP. Jag får leta upp nått och se vad jag tycker :)
 
Cover av WASP's "Burn in Hell"
 
galento
Burn in hell har jag faktiskt aldrig hört med Wasp , vilket album ligger
den på ? Har sett låten finns med Twisted sister och Judas Priest.

Brukar lyssna på denna Wasp videon med samlingslåtar :

 
galento galento skrev:
Burn in hell har jag faktiskt aldrig hört med Wasp , vilket album ligger
den på ? Har sett låten finns med Twisted sister och Judas Priest.
Så var det ju. Det var ju Twisted Sister jag tänkte på...
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har fortfarande en back skivor till salu.
Jag har närmare 1000 LP med 60-70 tals rock, punk, mm. som tar för mycket plats, men sälja mina ungdomshjältar, nä det blir nog svårt.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har fortfarande en back skivor till salu.
De flesta vinylskivor är inte värda en tia ens. Men rätt skivor, i rätt pressning, i rätt skick, kan rätt köpare betala en hel del för. Kolla Discogs och Tradera.
 
  • Gilla
Höghus och 1 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
De flesta vinylskivor är inte värda en tia ens. Men rätt skivor, i rätt pressning, i rätt skick, kan rätt köpare betala en hel del för. Kolla Discogs och Tradera.
Jag köper när jag hittar något skoj att mata vinylspelaren med. Men gränsen går nog vid 10 kr, helst 5, om det inte är något speciellt. Är ingen samlare så pressning kvittar, men föredrar fint skick. På nätet, som tradera, kan man tyvärr inte handla eftersom frakten är dyrare än skivorna. :(
 
galento
Har betalat 180 kr för en vinyl jag vill ha 😎
 
Ja prisbilden är ju varierande, jag har nån singel som folk nyss betalade 20 papp för👀

Så tokig har jag inte varit men visst kunde man ge en 500 kronor för en LP från tidigt 70 tal i början av 80 talet, inte sällan via telefonauktion. ( man ringde en telefonsvarare och gav bud i blindo) idag är det ungefär samma prislapp eller något mer på dessa skivor så det är väl ingen lysande affär över tid rent ekonomiskt.
Bättre är det med de udda skivor jag köpte över disk från min lokale vinylhandlare som personligen importerade skivor, där kan det ha hänt saker🤑
 
Maria T
TorpAnders TorpAnders skrev:
Ja prisbilden är ju varierande, jag har nån singel som folk nyss betalade 20 papp för👀

Så tokig har jag inte varit men visst kunde man ge en 500 kronor för en LP från tidigt 70 tal i början av 80 talet, inte sällan via telefonauktion. ( man ringde en telefonsvarare och gav bud i blindo) idag är det ungefär samma prislapp eller något mer på dessa skivor så det är väl ingen lysande affär över tid rent ekonomiskt.
Bättre är det med de udda skivor jag köpte över disk från min lokale vinylhandlare som personligen importerade skivor, där kan det ha hänt saker🤑
Sålde en singel i vintras för 500 kr, tyckte det var tokigt mycket pengar för en sån men jag gjorde happy dance efteråt. Nu återstår några LP från min bättre hälfts samling, om han vill sälja eller inte återstår att se men det skulle kunna bli ett bidrag till nåt annat trevligt. Fast jag förstår om det inte blir sälja av, vissa saker som jag samlat på mig (ärvt, fått, köpt själv) betyder mycket så det ska vara ett rejält belopp för att jag ska sälja dem.
 
Jag har den här Motorhead samlingen med "läder"omslag.
Köpt för 20:- på rea för typ 40 år se'n , men nu säljs den för 1000:- eller så.
Obegripligt egentligen, pissdåligt ljud på den utgåvan...

Motorhead-skivsamling med ett svart "läder"omslag och bandets ikonisk logotyp, en dödskalle med horn. Ligga på en mattbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Tänk vad åren går. Låten kom redan sommaren 1977 dvs för 47 år sedan. Då hade det gått 10 år sedan världens största rockgrupp The Beatles Släppt "Sgt Pepper" 1967.

THE UNDERTONES - Teenage Kicks (1977)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.