58 540 läst · 1 088 svar
59k läst
1,1k svar
Vinyltråden!
Medlem
· Västmanland
· 1 690 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 1 690 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 721 inlägg
Jag har fortfarande en back skivor till salu.
Medlem
· Västmanland
· 1 690 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 406 inlägg
Jag köper när jag hittar något skoj att mata vinylspelaren med. Men gränsen går nog vid 10 kr, helst 5, om det inte är något speciellt. Är ingen samlare så pressning kvittar, men föredrar fint skick. På nätet, som tradera, kan man tyvärr inte handla eftersom frakten är dyrare än skivorna.jarlh skrev:
Medlem
· Västmanland
· 1 690 inlägg
Ja prisbilden är ju varierande, jag har nån singel som folk nyss betalade 20 papp för👀
Så tokig har jag inte varit men visst kunde man ge en 500 kronor för en LP från tidigt 70 tal i början av 80 talet, inte sällan via telefonauktion. ( man ringde en telefonsvarare och gav bud i blindo) idag är det ungefär samma prislapp eller något mer på dessa skivor så det är väl ingen lysande affär över tid rent ekonomiskt.
Bättre är det med de udda skivor jag köpte över disk från min lokale vinylhandlare som personligen importerade skivor, där kan det ha hänt saker🤑
Så tokig har jag inte varit men visst kunde man ge en 500 kronor för en LP från tidigt 70 tal i början av 80 talet, inte sällan via telefonauktion. ( man ringde en telefonsvarare och gav bud i blindo) idag är det ungefär samma prislapp eller något mer på dessa skivor så det är väl ingen lysande affär över tid rent ekonomiskt.
Bättre är det med de udda skivor jag köpte över disk från min lokale vinylhandlare som personligen importerade skivor, där kan det ha hänt saker🤑
![Maria T](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/163/163751.jpg?1723978980)
Maria T![Premium Premiumikon: Motorsåg](/forum/styles/main/premium/motorsag.svg)
Släktforskare
· Stockholm
· 3 585 inlägg
Maria T![Premium Premiumikon: Motorsåg](/forum/styles/main/premium/motorsag.svg)
Släktforskare
- Stockholm
- 3 585 inlägg
Sålde en singel i vintras för 500 kr, tyckte det var tokigt mycket pengar för en sån men jag gjorde happy dance efteråt. Nu återstår några LP från min bättre hälfts samling, om han vill sälja eller inte återstår att se men det skulle kunna bli ett bidrag till nåt annat trevligt. Fast jag förstår om det inte blir sälja av, vissa saker som jag samlat på mig (ärvt, fått, köpt själv) betyder mycket så det ska vara ett rejält belopp för att jag ska sälja dem.TorpAnders skrev:
Ja prisbilden är ju varierande, jag har nån singel som folk nyss betalade 20 papp för👀
Trädgårdsfixare
· Borgholm, Öland
· 142 inlägg
Tänk vad åren går. Låten kom redan sommaren 1977 dvs för 47 år sedan. Då hade det gått 10 år sedan världens största rockgrupp The Beatles Släppt "Sgt Pepper" 1967.
THE UNDERTONES - Teenage Kicks (1977)
THE UNDERTONES - Teenage Kicks (1977)