T Thomas_Blekinge skrev:
Hur noga är det med kombinationen vin och mat? Hype?
Din fråga är luddig. Menar du att matcha vinet man dricker till maten så är det av högsta betydelse. En måltid kan bli dubbelt så bra med korrekt matchad dryck.

Eller menar du att man använder samma vin i matlagningen som i glasen? Jag hävdar det inte är av vikt. Så länge man inte använder ett för avvikande vin.

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Fick hem mina igår

Flaska Mestres Cava hållen i hand framför ett modernt kök, med suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
J
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Drack bra grejer ikväll på animo

Först ett vitvin till anka som nog var kvällens bästa

En flaska vitvin, "Vouvray", ekologisk, handhållen, bakgrund av restaurangmiljö, vinetikett med detaljer.
Skapa konto

Sedan detta dessertvin som var helt fenomenalt

Flaska med etikett "Moulin Touchais", årgång 2002, hålls framför suddig bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
Riktigt bra och stiltypisk fatig Ribera del duero. Brukar släppas i tillfälligt sortiment varje år för runt 200-250 tror jag. Rekommenderas starkt.

• Person håller ett vinglas, vinflaska "Protos Reserva 2016" syns, reflektion i fönstret, köksmiljö.
    Skapa konto
J Jonobe skrev:
Riktigt bra och stiltypisk fatig Ribera del duero. Brukar släppas i tillfälligt sortiment varje år för runt 200-250 tror jag. Rekommenderas starkt.
Hunnit dricka cavan än?

J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hunnit dricka cavan än?
Inte än.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
@AndersMalmgren denna är nog något för dig. Smakar ekad. Kanske inte helt prisvärd men utbudet är ju inte gigantiskt om det är vad man är ute efter :)
Presentation av vin, "Vinyes de Can Sala Brut Nature 2015", smakbeskrivning, serveringstips, pris och alkoholhalt.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
J Jonobe skrev:
@AndersMalmgren denna är nog något för dig. Smakar ekad. Kanske inte helt prisvärd men utbudet är ju inte gigantiskt om det är vad man är ute efter :)
[bild]
Kul du får jämföra den mot den andra cavan. Nej 400 börjar bli champagne-priser :)

J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kul du får jämföra den mot den andra cavan. Nej 400 börjar bli champagne-priser :)
Fortfarande billigare än en kaviarlunch ;)

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
@AndersMalmgren denna finns i tillfälligt sortiment nu. Ekad cava. Testat annat av producenten som varit riktigt bra. Billigt dessutom.
[bild]
[länk]
Cool, får hämta upp en flaska eller två imorn :)

Mikael_L
Efter hyllningarna så köpte jag en Les Piliers Bordeaux
Och idag körde vi en Nobelmiddag superlight. Ja alltså inget särskilt speciellt egentligen, bara små försök till att göra lite extra, en enkel förrätt, osv,

Men ja, ett gott och trevligt vin, men jag tyckte inte att det var prisvärt direkt.
Jag har kanske inte tillräckligt förfinad smak.
(bild från systemets hemsida)

20492467_400.png

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.