P Project Mellangården skrev:
Takbeloppet har under en tid varit borttaget (d.v.s. du fick rulla vidare hur mycket som helst). Den 1 juli 2020 återinfördes ett takbelopp på 3 mkr.
När var det? Takbeloppet var ju innan 3 MSEK infördes 1,45MSEK.

K Kane skrev:
När var det? Takbeloppet var ju innan 3 MSEK infördes 1,45MSEK.
Hej,

Under vilken period takbeloppet var slopat menar du?

Takbeloppet var slopat mellan 21 juni 2016 till 31 juni 2020. Från 2010 till 2016 var takbeloppet 1,45 mkr, som du säger.

PM

P Project Mellangården skrev:
Under vilken period takbeloppet var slopat menar du?
Japp, det var min fundering.

Någon som vet handläggningstiden på detta? Ca

F fediwu skrev:
Någon som vet handläggningstiden på detta? Ca
Det blir väl ingen handläggningstid egentligen. När du skall skatta begär du bara uppskov och du behöver inte betala in något, du bara behåller vinsten.

D Dr Jumping Jack skrev:
Det blir väl ingen handläggningstid egentligen. När du skall skatta begär du bara uppskov och du behöver inte betala in något, du bara behåller vinsten.
begärt tillbaka skatt som redan är betald i detta fall

F fediwu skrev:
begärt tillbaka skatt som redan är betald i detta fall
Jag och min fru begärde tillbaka tidigare inbetalt uppskov när Skatteverket öppnade den nya tjänsten den 16:e dec, båda fick besluten den 23:e dec (Sen tog det drygt en vecka till att få pengarna på kontot pga helger mm.).

• Gilla
arowe17 och 3 till
  • Laddar…
Sökte den 4:e, ringde Skatteverket idag men de kunde inte ge besked. Hur lång handläggningstid har ni andra vart med om?

Jag sökte ca 18-20/12 och såg pengarna på skattekontot i början på förra veckan

Ansökte 21/12. Jag har inte hört något ännu.

A arowe17 skrev:
Handläggingstid upp till 5 veckor, men verkar ju kunna dra ut på tiden. går fort som vanligt hos SKV..

F fediwu skrev:
Handläggingstid upp till 5 veckor, men verkar ju kunna dra ut på tiden. går fort som vanligt hos SKV..
Brukar gå j*kligt fort då dom ska ha in pengar... hade varit roligt om det även var vid detta omvända fall.

A arowe17 skrev:
Fick beslutet idag från SKV.

• Gilla
A.G
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
Fick beslutet idag från SKV.
Tack för infon, mitt besked dyker nog upp snart. Betalas pengar ut långt efter?

Hur hanteras räntan man ska betala in för de år som gått från försäljning fram tills nu? Kvittas den på utbetalningen eller kommer den som kostnad på deklarationen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.