Använder du övervakningskameror idag?

• Ja, via säkerhetsbolag

• Ja, satt upp egna med månatlig prenumeration på videolagring

• Ja, egna kameror utan löpande kostnad

• Nej, jag har inga kameror i eller utanför mitt hem

Logga in och rösta för att se resultatet.
Jag är mycket på resande fot via jobbet och huset står ofta oövervakat vilket är en ständig oro.
Det skulle vara guld värt att alltid ha ett par extra ögon över huset och kunna se till det via mobilen vid resor.

Hade inbrott för ett tag sedan och sambon vill ha larm men eftersom jag är en snål jävel så har jag inte fått tummen ur. Detta hade ju dragit ur hela armen så att säga.

Har länge varit en trogen användare av kameror från Reolink och har ett behov av att utöka antalet!

På julafton och i bilen på väg hem ser vi en polis som patrullerar nära vårt hem. Tydligen hade ett inbrott skett hos grannen och de var ute efter gärningsmännen som ska ha flytt i en skåpbil.

Känns mer påtagligt när det drabbar en själv eller någon i närheten, och jag ser ingen anledning att vänta mer med att installera ett övervakningssystem.

Har tänkt installera ett övervakningssystem i drygt två år nu men inte kommit till skott med det.

Om jag vinner så finns inga ursäkter för att vara lat och skjuta på det mer 🙃

4774
För att slippa springa ut naken mitt i natten och jaga iväg 4 inbrottstjuvar igen så vore dessa kameror bra för att åtminstone ge mig tid att få på mig morgonrocken 😀

• Haha
Kakelugnen566 och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den här veckan har du chansen att vinna ett övervakningspaket från Reolink. Ett övervakningspaket som är trådlöst och inte innebär några månadsavgifter.

För att tävla gör du så här:
  1. Delta i omröstningen ovan. Svaren är anonyma.
  2. Motivera varför just du ska vinna.
Vinnaren utses fredagen den 10 januari.

[bild]

Paketet består av:
  1. En Reolink Home Hub: Hjärtat i systemet, med central lagring, larmfunktion och support för upp till 8 kameror.
  2. Två Argus E3 övervakningskameror: Trådlösa kameror med 3MP-upplösning, strålkastare för nattseende och möjlighet till batteri- eller solcellsdrift.
Mer om Reolinks övervakningskameror:
  • Ingen månadsavgift: All lagring sker lokalt, vilket sparar dig upp till 1 800 kr årligen jämfört med molntjänster samt värnar om din personliga integritet. MicroSD-kort på 128GB ingår och kan utökas upp till 2×512GB.
  • Smart teknologi: Kamerorna har funktioner som rörelsedetektering, inbyggd siren och mörkerseende i färg, vilket hjälper dig att identifiera vem eller vad som rör sig.
  • Flexibilitet: Med batteritid på 3-6 månader och möjlighet till kontinuerlig drift via solceller, är systemet perfekt för både inomhus- och utomhusövervakning.
Läs gärna mer hos återförsäljarna Webhallen.se och Komplett.se som har säkerhetskampanj på flera av Reolinks produkter med upp till 45% rabatt nu i januari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Reolink för att de sponsrar den här tävlingen.
Övervakningskameror har funnits i tankarna ett bra tag. Men dom andra prioriterade hålen har kommit lite ivägen.
Man skulle känna sig mer trygg om man kunde ha bättre koll på gården, framförallt när man åker bort.

Har inga kameror idag, skulle verkligen behövas då jag bor på landet, på en gård och här händer mycket skit så hade varit kanon att kunna övervaka! Både obehörigt folk och vildsvin etc 🙂 Att dem är trådlösa är kanon då det nästan är en förutsättning 👏

Haft inbrottsförsök i stugan så skulle behöva sätta upp kameror

Den här veckan har du chansen att vinna ett övervakningspaket från Reolink. Ett övervakningspaket som är trådlöst och inte innebär några månadsavgifter.

[bild]

Paketet består av:
  1. En Reolink Home Hub: Hjärtat i systemet, med central lagring, larmfunktion och support för upp till 8 kameror.
  2. Två Argus E3 övervakningskameror: Trådlösa kameror med 3MP-upplösning, strålkastare för nattseende och möjlighet till batteri- eller solcellsdrift.
  • Ingen månadsavgift: All lagring sker lokalt, vilket sparar dig upp till 1 800 kr årligen jämfört med molntjänster samt värnar om din personliga integritet. MicroSD-kort på 128GB ingår och kan utökas upp till 2×512GB.
  • Smart teknologi: Kamerorna har funktioner som rörelsedetektering, inbyggd siren och mörkerseende i färg, vilket hjälper dig att identifiera vem eller vad som rör sig.
  • Flexibilitet: Med batteritid på 3-6 månader och möjlighet till kontinuerlig drift via solceller, är systemet perfekt för både inomhus- och utomhusövervakning.
Läs gärna mer hos återförsäljarna Webhallen.se och Komplett.se som har säkerhetskampanj på flera av Reolinks produkter med upp till 45% rabatt nu i januari.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Reolink för att de sponsrar den här tävlingen.
Jag behöver 2 st kameror och har reolink sedan innan, är dessutom nyfiken på deras hub.

Vore fint att vinna så den begränsande och dyra mydlink-utrustningen kunde bytas ut.

[bild]

Paketet består av:
  • Ingen månadsavgift: All lagring sker lokalt, vilket sparar dig upp till 1 800 kr årligen jämfört med molntjänster samt värnar om din personliga integritet. MicroSD-kort på 128GB ingår och kan utökas upp till
Då vi haft inbrott i närheten så skulle det kännas tryggt o ha lite mer koll på vad som rör sig runt huset när man inte är hemma och kunna avskräcka lite med en kamera.

Jag har inga kameror och är nyfiken på den tekniken, man kanske blir fast?

Detta paket skulle passa mig perfekt. Har några ytor som jag skulle behöva täcka där det är svårt med POE eller annan strömförsörjning.

Vänligen KAP

Vi bor lantligt men ändå i nära anslutning till en större stad, med en vild blandning av äldre och nybyggda kåkar, mycket skog och skymd sikt lite här och där, vilket gör vårt område populärt bland diverse ligor. Hittills har vi klarat oss, men våra närmsta två grannar har tyvärr haft påhälsning.
En eller två ytterligare kameror hade känts som en bra grej!

@

[bild]

Paketet består av:

Vem vill inte ha lite extra trygghet? Själv tycker jag det är extra smart att inte några abbonemangskostnader tillkommer då jag inte ger mycket för larm jättarnas dyra lösningar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.