Använder du övervakningskameror idag?

• Ja, via säkerhetsbolag

• Ja, satt upp egna med månatlig prenumeration på videolagring

• Ja, egna kameror utan löpande kostnad

• Nej, jag har inga kameror i eller utanför mitt hem

Logga in och rösta för att se resultatet.
"Vi skriver för att informera dig om en planerad ökning av kostnaden för din Arlo Secure-prenumeration."
Köpte ett paket med Arlo kameror för 4 år sedan då väldigt mycket folk vandrar in på min tomt då dem tycker "det såg så fint ut" trots stängd grind. År efter år höjer Arlo utan att göra system vare sig bättre eller kompatibelt med smarta hem system. En av rätt få produkter jag äger men avskyr.

• Wow
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den här veckan har du chansen att vinna ett övervakningspaket från Reolink. Ett övervakningspaket som är trådlöst och inte innebär några månadsavgifter.

För att tävla gör du så här:
  1. Delta i omröstningen ovan. Svaren är anonyma.
  2. Motivera varför just du ska vinna.
Vinnaren utses fredagen den 10 januari.

[bild]

Paketet består av:
  1. En Reolink Home Hub: Hjärtat i systemet, med central lagring, larmfunktion och support för upp till 8 kameror.
  2. Två Argus E3 övervakningskameror: Trådlösa kameror med 3MP-upplösning, strålkastare för nattseende och möjlighet till batteri- eller solcellsdrift.
Mer om Reolinks övervakningskameror:
  • Ingen månadsavgift: All lagring sker lokalt, vilket sparar dig upp till 1 800 kr årligen jämfört med molntjänster samt värnar om din personliga integritet. MicroSD-kort på 128GB ingår och kan utökas upp till 2×512GB.
  • Smart teknologi: Kamerorna har funktioner som rörelsedetektering, inbyggd siren och mörkerseende i färg, vilket hjälper dig att identifiera vem eller vad som rör sig.
  • Flexibilitet: Med batteritid på 3-6 månader och möjlighet till kontinuerlig drift via solceller, är systemet perfekt för både inomhus- och utomhusövervakning.
Läs gärna mer hos återförsäljarna Webhallen.se och Komplett.se som har säkerhetskampanj på flera av Reolinks produkter med upp till 45% rabatt nu i januari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Reolink för att de sponsrar den här tävlingen.
Detta paket vore nog bästa lösningen för stugan, då den ligger lite i skymundan.
Då det verkar kunna gå å kika hur det ser ut "när man vill" utan larm så att säga.

Grannen har nyligen haft besök i garaget och blivit av med 4st sommardäck till Teslan. Hade varit fint att kunna avskräcka lite med synliga kameror. Dessutom skulle det kunna avskräcka verisure och Sector från att knacka på flera gånger om året med deras "Jag säljer inget, du ska få det här gratis" BS.

Skulle vilja ha kameror som övervakar infarten och baksidan för att ha koll om det blir inbrott då det har varit lite oroligt i området senaste tiden tyvärr.

Har sedan en tid tillbaka försökt hjälpa några äldre bekanta att finna övervakningskameror till sitt hem och verkstadsbyggnad. Då de och även jag är noviser på området datorer nätverk o.d. har vi blivit mer och förvirrade ju mer vi läste om kameror mm.
Krav eller mer bestämt nödvändigt är att det ska vara enkel att använda, enkelt att installera samt inga månadskostnader.
Detta kamerasystem som tävlingen omfattar passa mina bekantas behov (kravprofil) mycket väl, så med mycket tur i denna tävling, så skulle våra försök att finna ett bra kameror vara löst.

Jag vill spionera på katterna där hemma

• Gilla
Chr3 och 1 till
  • Laddar…
Har en mängd ekonomibyggnader som hade varit mycket trevligt att kunna övervaka.

Jag vill vinna för att jag vill se om jag blir bra på bild

• Gilla
Chr3
  • Laddar…
MrJay
Jag har installerat ett stort antal Reolink-kameror hos kunder, som alltid har varit mycket nöjda. Nu är det dags för Reolink att ge lite tillbaka.

Jag har många byggnader som jag gärna vill hålla ett öga på när jag inte är där. Dessa skulle underlätta mycket.

Vi har haft inbrott i huset och varje gång jag kommer hem när ingen är hemma kollar jag att altandörren är intakt. Det har satt ett tydligt spår i mig, frun och barnen och det skulle kännas tryggare med en uppsättning kameror som övervakar huset när vi inte är hemma.

Har testat med billig enkel kamera - men tycker inte det duger, samtidigt som jag inte riktigt vetat vad jag ska ha, eller om jag ens ska lägga pengar på det. Är allergisk mot månadskostnader, och vill ju ändå kunna se vad det är för olika djur som går i trädgården - och vad som händer hemma när man inte är hemma - så där är väl min motivering till varför just jag borde vinna denna fina kameralösning

Vill vinna för att kunna byta ut mitt nuvarande Verisure system mot ett eget, och på så sätt slippa deras saftiga månadskostnader.
Hjälp mig slippa dessa tack =)

Mats-S
A Afterquake skrev:
Vill vinna för att kunna byta ut mitt nuvarande Verisure system mot ett eget, och på så sätt slippa deras saftiga månadskostnader.
Hjälp mig slippa dessa tack =)
VVV
Tidigare stod det för "svenneliv": Villa Volvo Vovve
Numera: Våga Vägra Verisure
😉

• Gilla
HelenaC74 och 3 till
  • Laddar…
Wow vilken härlig överraskning det vore om jag kunde vinna och därmed slippa vara orolig att någon obehörig besöker garaget där jag förvarar mitt fordon.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.