Använder du övervakningskameror idag?

• Ja, via säkerhetsbolag

• Ja, satt upp egna med månatlig prenumeration på videolagring

• Ja, egna kameror utan löpande kostnad

• Nej, jag har inga kameror i eller utanför mitt hem

Logga in och rösta för att se resultatet.
Vi har nyss fått tillgång till vårt första hus och det ligger väldigt avsides. Vi har dessutom inte flyttat dit än på grund av mycket att fixa innan det är beboeligt så dessa kameror hade varit perfekt för att lugna nerverna lite och dessutom avskräcka att någon är där när inte vi är!

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den här veckan har du chansen att vinna ett övervakningspaket från Reolink. Ett övervakningspaket som är trådlöst och inte innebär några månadsavgifter.

För att tävla gör du så här:
  1. Delta i omröstningen ovan. Svaren är anonyma.
  2. Motivera varför just du ska vinna.
Vinnaren utses fredagen den 10 januari.

[bild]

Paketet består av:
  1. En Reolink Home Hub: Hjärtat i systemet, med central lagring, larmfunktion och support för upp till 8 kameror.
  2. Två Argus E3 övervakningskameror: Trådlösa kameror med 3MP-upplösning, strålkastare för nattseende och möjlighet till batteri- eller solcellsdrift.
Mer om Reolinks övervakningskameror:
  • Ingen månadsavgift: All lagring sker lokalt, vilket sparar dig upp till 1 800 kr årligen jämfört med molntjänster samt värnar om din personliga integritet. MicroSD-kort på 128GB ingår och kan utökas upp till 2×512GB.
  • Smart teknologi: Kamerorna har funktioner som rörelsedetektering, inbyggd siren och mörkerseende i färg, vilket hjälper dig att identifiera vem eller vad som rör sig.
  • Flexibilitet: Med batteritid på 3-6 månader och möjlighet till kontinuerlig drift via solceller, är systemet perfekt för både inomhus- och utomhusövervakning.
Läs gärna mer hos återförsäljarna Webhallen.se och Komplett.se som har säkerhetskampanj på flera av Reolinks produkter med upp till 45% rabatt nu i januari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Reolink för att de sponsrar den här tävlingen.
Jag hade kameror tills en natt då jag vaknade av att det luktade bränt. Sniffade mig fram till kontoret där rummet var rökfyllt. På en trähylla där hubben till mina gamla kameror stod hade det börjat pyra och jag fick kasta ut den genom fönstret. Dagen efter stack jag och köpte fler brandvarnare.

Vi har utmärkt skydd på vardagarna eftersom företaget på andra sidan gatan rör sig och ser det mesta. På kvällarna och helger däremot, har vi ingen som ser vad som händer, särskilt eftersom vår ingång, och ingångarna till förråden ligger bort från gatan.

Med en del djur i grannskapet vore det ju kul att få fånga dem på bild också...

Den här veckan har du chansen att vinna ett övervakningspaket från Reolink. Ett övervakningspaket som är trådlöst och inte innebär några månadsavgifter.

[bild]

Paketet består av:
  1. En Reolink Home Hub: Hjärtat i systemet, med central lagring, larmfunktion och support för upp till 8 kameror.
  2. Två Argus E3 övervakningskameror: Trådlösa kameror med 3MP-upplösning, strålkastare för nattseende och möjlighet till batteri- eller solcellsdrift.
  • Ingen månadsavgift: All lagring sker lokalt, vilket sparar dig upp till 1 800 kr årligen jämfört med molntjänster samt värnar om din personliga integritet. MicroSD-kort på 128GB ingår och kan utökas upp till 2×512GB.
  • Smart teknologi: Kamerorna har funktioner som rörelsedetektering, inbyggd siren och mörkerseende i färg, vilket hjälper dig att identifiera vem eller vad som rör sig.
  • Flexibilitet: Med batteritid på 3-6 månader och möjlighet till kontinuerlig drift via solceller, är systemet perfekt för både inomhus- och utomhusövervakning.
Läs gärna mer hos återförsäljarna Webhallen.se och Komplett.se som har säkerhetskampanj på flera av Reolinks produkter med upp till 45% rabatt nu i januari.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Reolink för att de sponsrar den här tävlingen.
Tänk vad skönt att få sova i lugn och ro på natten. Vem som vill komma över hit det vet i katten. Övervakningskamera är snabb och flink speciellt när det är en Reolink.

Tack på förhand 🤗

Jag skulle behöva vinna en övervakningskamera för att äntligen kunna få reda på vad som verkligen händer när jag inte tittar – som hur barnen kan förvandla vardagsrummet till en krigszon på fem minuter, varför tvättkorgen alltid är full fast jag precis tvättat, och om det verkligen är mucklor som äter upp fredagsmyset innan det hunnit bli fredag.

Jag skulle vilja övervaka min hundgård.
Bra att se vad vovvarna har för sig de stunder vi inte är hemma.

Har redan Reolinkkameror som funkar toppen men skulle behöva kompletteras :)

[bild]

Paketet består av:

Jag har länge funderat på att skaffa övervakningskameror. Bor avsides på landet, skulle känna sig mer trygg med kameror (och hålla koll på vildsvinen).

Jag skulle vilja ha en kamera för baksidan som har dålig insyn från grannar och väg. Ovälkomna besök har skett, men inget har stulits än som tur är.
Hade varit skönt att ha kamera till nästa besök

Vi är mitt i att bygga vårt drömhus och dessa typer av inköp är en av alla miljoner saker som ska göras och kastas in i det svarta pengahålet. Skulle vara väldigt trevligt och välkommet med bidrag till detta så vi kan göra vårt drömhem säkert direkt vid inflytt.

Det vore intressant att se hur det ser ut vid fritidshuset när vi inte är där, vilka djur som passerar över tomten, se hur vädret är osv..
Detta paket, som kan byggas ut med ytterligare sex kameror, är precis vad jag letat efter.

Röstning gjord dessutom 👍

Någon snodde barnens halloween-pumpor som stod på trappan 😠 Hade vart guld med en övervakningskamera som kan hålla koll på vår garageuppfart och trappa 👍

Jag är egentligen mest nyfiken på vad det är för djur som rör sig kring vårt hus.
Men det skulle ju inte skada om man råkade få med någon av de skummisar som rör sig i närheten heller. Ena grannen har fått påhälsning ett par tre gånger senaste årtiondet eller så. En annan granne blev av med elcykeln i somras. Skulle inte förvåna mig om de vandrat förbi vår tomt också, så det hade ju kunnat vara hjälpsamt.

Har idag 1 Reolink-kamera på framsidan av huset, som jag är mycket nöjd med. Men utökar gärna systemet med flera. Och att även ha central lagring hade varit toppen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.