Använder du övervakningskameror idag?

• Ja, via säkerhetsbolag

• Ja, satt upp egna med månatlig prenumeration på videolagring

• Ja, egna kameror utan löpande kostnad

• Nej, jag har inga kameror i eller utanför mitt hem

Logga in och rösta för att se resultatet.
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den här veckan har du chansen att vinna ett övervakningspaket från Reolink. Ett övervakningspaket som är trådlöst och inte innebär några månadsavgifter.

För att tävla gör du så här:
  1. Delta i omröstningen ovan. Svaren är anonyma.
  2. Motivera varför just du ska vinna.
Vinnaren utses fredagen den 10 januari.

[bild]

Paketet består av:
  1. En Reolink Home Hub: Hjärtat i systemet, med central lagring, larmfunktion och support för upp till 8 kameror.
  2. Två Argus E3 övervakningskameror: Trådlösa kameror med 3MP-upplösning, strålkastare för nattseende och möjlighet till batteri- eller solcellsdrift.
Mer om Reolinks övervakningskameror:
  • Ingen månadsavgift: All lagring sker lokalt, vilket sparar dig upp till 1 800 kr årligen jämfört med molntjänster samt värnar om din personliga integritet. MicroSD-kort på 128GB ingår och kan utökas upp till 2×512GB.
  • Smart teknologi: Kamerorna har funktioner som rörelsedetektering, inbyggd siren och mörkerseende i färg, vilket hjälper dig att identifiera vem eller vad som rör sig.
  • Flexibilitet: Med batteritid på 3-6 månader och möjlighet till kontinuerlig drift via solceller, är systemet perfekt för både inomhus- och utomhusövervakning.
Läs gärna mer hos återförsäljarna Webhallen.se och Komplett.se som har säkerhetskampanj på flera av Reolinks produkter med upp till 45% rabatt nu i januari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Reolink för att de sponsrar den här tävlingen.
Som nybliven husägare vill jag skapa en trygg och säker miljö för min familj, samtidigt som jag skyddar vårt hem och våra ägodelar. Ett övervakningssystem skulle ge oss en trygghet i vardagen och hjälpa oss att förebygga inbrott eller andra incidenter. Det skulle också ge oss möjlighet att övervaka huset även när vi inte är hemma, vilket är extra värdefullt. Med detta system kan vi känna oss trygga och fokusera på att bygga upp vårt nya hem med ro i sinnet.

På framsidan av huset, ut mot trädgården och det fristående garaget, har vi inga fönster på bottenvåningen så det skulle ju vara bra med en övervakningskamera för att kunna ha lite koll åt det hållet.

Garaget fylls sakta på med saker som klåfingriga personer kan tänkas vilja lägga vantarna på.

Än så länge har vi varit förskonade men det skulle kännas tryckt med övervakning där inne.

Vilka bra kameror! Vi bygger nytt hus och skulle verkligen ha nytta av två kameror. Att de dessutom är trådlösa är smidigt samt att man slipper (med åren) dyra månadsavgifter. Håller tummarna för att jag vinner :)

Den här veckan har du chansen att vinna ett övervakningspaket från Reolink. Ett övervakningspaket som är trådlöst och inte innebär några månadsavgifter.

[bild]

Paketet består av:
  1. En Reolink Home Hub: Hjärtat i systemet, med central lagring, larmfunktion och support för upp till 8 kameror.
  2. Två Argus E3 övervakningskameror: Trådlösa kameror med 3MP-upplösning, strålkastare för nattseende och möjlighet till batteri- eller solcellsdrift.
  • Ingen månadsavgift: All lagring sker lokalt, vilket sparar dig upp till 1 800 kr årligen jämfört med molntjänster samt värnar om din personliga integritet. MicroSD-kort på 128GB ingår och kan utökas upp till 2×512GB.
  • Smart teknologi: Kamerorna har funktioner som rörelsedetektering, inbyggd siren och mörkerseende i färg, vilket hjälper dig att identifiera vem eller vad som rör sig.
  • Flexibilitet: Med batteritid på 3-6 månader och möjlighet till kontinuerlig drift via solceller, är systemet perfekt för både inomhus- och utomhusövervakning.
Läs gärna mer hos återförsäljarna Webhallen.se och Komplett.se som har säkerhetskampanj på flera av Reolinks produkter med upp till 45% rabatt nu i januari.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Reolink för att de sponsrar den här tävlingen.
Har idag Tapo kameror och vill ha bättre,reolink känns stabila och fått dom rekommenderade av kollegor!

Socialt psykologiskt studerande

Min fantastiska fru är min största hjälte. Utanför vårt förra hem räddade hon en kvinna som blev överfallen av en okänd man. Hon skrämde bort gärningsmannen och hjälpte kvinnan in i vårt hem, där vi kunde tillkalla polis och ambulans. Denna händelse påverkade oss djupt, och jag vill göra allt jag kan för att hon ska känna sig trygg i vårt nya hus, särskilt när hon går från parkeringen till entrén. Ett trådlöst övervakningspaket skulle ge henne den trygghet hon förtjänar och ge oss båda ro i själen.

1. Avklarat.

2. Med Reolinks trådlösa övervakningspaket kan jag äntligen skydda hemmet – och få stjärnrollen i min egen actionfilm varje gång något misstänkt dyker upp!

1) Röstat!

2) Vår granne använder emellanåt vår altan och dess möblemang då vi inte är på plats. Det vore så skoj att då kunna ringa och fråga om kaffet smakar bra.

[bild]

Paketet består av:

Har länge funderat på att köpa kamera för övervaka gården. Vill ha koll på om det kommer nånn objuden.
Skulle även vara kul att se vilka djur som vandrar förbi.

Jag antar att jag har samma motiv som alla andra förhoppningsfulla tävlande, jag vill känna trygghet för mig själv och mina närmaste. Smidiga övervakningskameror skulle vara en bit av pusslet, och kunde jag vinna dem så vore det ju fantastiskt.

/C

Jag har svarat i enkäten!

Motivering: det har dels krossats bilrutor på vår gata, samt åkt upp en poliskamera här. Inte särskilt roligt. Inbrott i vårt hus i våras (som tur drabbades inte vi, men grannar). Den här lösningen skulle ge oss lite lugn och ro i vårat hem ifall någon skulle slå till. Dessutom har vi ett litet barn som snart ska flytta till sitt egna sovrum, så det hjälper att ha koll på vad som sker där 😄

E
Har redan haft ett inbrott och slipper mer än gärna fler, kameror kanske kan vara avskräckande och förhindra upprepning.

Och för att alla trådar behöver lite off-topic-inlägg 😉 anser jag åldersavdrag på smycken befängt!

Har idag bara kameror inne. Larmbolagets utekameror är för dyra, så dessa hade passat perfekt.

B
Köpte ett antal Arlo kameror, som då hade en väldigt låg avgift för molnlagring. Avgiften har under 4 år stigit med 160%, och inget utrymme för prisförhandling finns hos Arlos kundtjänst. Jag är därför rejält trött på Arlos svindyra lösning och behöver en annan mer prisvärd kameraövervakning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.