Ola C skrev:
Esska verkar väl betydligt dyrare än otd tools om man jämför...(?). Med reservation för att det kan skilja i materialen men tar man ex anslagsvinkel 200*130 din875/2 kostar den 192 + moms på otd, 276 + moms på Esska. Liknande skillnad på andra storlekar.
Esska är ju inte direkt världsberömda för att vara billiga. OTD-vinklarna är trevliga för övrigt.

vectrex skrev:
...Det enda jag ställer mig lite undrande till är om märket är Promat eller Primat, är det 2 olika eller är det bara en felskrivning hos OTDTools?...
Jag har fem vinklar från OTD, och det står Primat på samtliga. Det var iofs några år sedan jag köpte dem, så namnet kan ju ha ändrats...

Oavsett namnet är jag nöjd med vinklarna och OTD är bra att ha och göra med. Om jag får för mig att skaffa fler hade jag inte tvekat på att handla därifrån igen.

De vinklar jag litar mest på är min speed square jag tog hem från usa, den använder jag oftast också. Efter det är det en timmermansvinkel i stål. Jag litar på dom för dom är en enkel del, inte så mycket som kan gå fel. Jag har två andra som är värdelösa, klassiska tvådels L-vinklar, funkar endast som linjaler.

Jag skulle gärna ha en liknande vinkel som den i bilden några inlägg upp också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.