885 753 läst · 3 246 svar
886k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Gillestugan skulle inte göras iordning egentligen. Men eftersom vi letar nytt så sminkar vi till den lite. Den bruna tapeten och fusk-stenen på väggen kändes som värde-sänkande. Känns inte som jag får ut något mer än en massa extra jobb av att såga upp fyrkantiga hål istället för valvenJonatan79 skrev:
Visst är det så, men jag ser slipandet som en del av spacklandet vilket gör det till pest. Men snålheten kickade in igen, hade faktiskt funderingar på att leja bort detJA”Snabbe” skrev:Det tråkiga är ju inte att spackla utan att slipa, men jag är med på vad du menar. Jag förstår faktiskt inte hur folk kan jobba som målare hela sina liv. Jag jobbar ju själv med billackering men det är ju helt annorlunda jämfört med att slipa pch spackla väggar. Asa runt på alla pinaler måste också va sjukt tråkigt.
Inte värt att fota men jag har snart slipat färdigt gipsen. Nu är det väggarna i källaren och trappen kvar. Pest och pina.
Dammade ner lite extra idag
Dammade ner lite extra idag
Tror många associerar pizza-valv med renoveringsobjekt. Skulle absolut ta bort dom. Känslan är viktig när du säljer.Ramnemark skrev:
Men lyft med att få bort stenarna. Fint!
Är det lättbetong? Fyra snitt med sågen och klä in med lämplig dörromfattning. Knappt 2h jobb...
Tre bitar dörromfattning och lite latexfog = inget spackel.
För att ni tjatar då
(JA Snabbe du hade gärna fått lämna fast pris på de två timmarna )
(JA Snabbe du hade gärna fått lämna fast pris på de två timmarna )
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Med städningen tog det runt 4 timmar att riva, och sen ska det sågas till salningar och foder. Laga lite runt det listerna inte täcker. Det hamnar nog på runt 10-15 timmar totalt. Ungefär vad jag trodde det skulle ta.JA”Snabbe” skrev:
You owe me!