Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Idag har jag jobbat från 7-4 här hemma så en riktig arbetsdag. Drog fram 3st Cat6 från dataskåpet, fixade dosor och kabel till surroundhögtalarna. Nya matningar från centralen. Bytt den sista dosan till 1,5 dosa för Elko Plus. Skruvat fast all gles i taket. Tätat lite hål i plasten i taket. Inget värt att fota. :p

Imorgon kommer min bror och hjälper till och då gipsar vi nog det mesta :)

• Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Ikväll har jag läst igenom hela denna tråden, och vilken upplevelse det var. Helt fantastiskt att få se 7 års förvandling i rak följd! Jag kan inte fatta att ni ens funderat på flytta efter allt jobb. Hoppas ni inte gör det, när ni nu fixar vardagsrum och gillestugan så är det ju i princip bara att bo i minst 10 år med minimalt underhåll. Men det är ju bara min åsikt. :)

Kul att ni åker till Hyllinge för att handla på Bauhaus, trodde det fanns i Halmstad faktiskt. Personligen gillar jag Hornbach bättre men ibland måste man ju även till Bauhaus, de har ju lite olika sortiment ibland, speciellt när det gäller verktyg.

JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Ikväll har jag läst igenom hela denna tråden, och vilken upplevelse det var. Helt fantastiskt att få se 7 års förvandling i rak följd! Jag kan inte fatta att ni ens funderat på flytta efter allt jobb. Hoppas ni inte gör det, när ni nu fixar vardagsrum och gillestugan så är det ju i princip bara att bo i minst 10 år med minimalt underhåll. Men det är ju bara min åsikt. :)

Kul att ni åker till Hyllinge för att handla på Bauhaus, trodde det fanns i Halmstad faktiskt. Personligen gillar jag Hornbach bättre men ibland måste man ju även till Bauhaus, de har ju lite olika sortiment ibland, speciellt när det gäller verktyg.
Tack ska du ha :).
Ja det börjar bli väldigt fint här hemma och på så vis är det synd att sälja. Men samtidigt hade det varit skönt att slippa köra till Halmstad varje dag. Speciellt när grabben blir äldre. Däremot har vi ingen brådska (mer än att priserna går upp varje år). I framtiden är jag rätt säker på att vi tar över svärföräldrarnas hus. Däremot kan de ta allt från 5-20 år (svärmor är 65) så de kommer nog bo kvar så länge de orkar ta hand om det. Men det är 250m2 rätt centralt i Halmstad så det hade passat perfekt för oss :).

När det gäller Bauhaus och Hornbach så är det Helsingborg eller Göteborg som gäller, och det är drygt 5 mil närmare till Helsingborg :)

• Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Idag kom brorsan hit och hjälpte till lite.
Vi hann gipsa allt utom väggen där elementet ska bytas. Men svärfar var förbi ikväll och pluggade elementet åt mig så imorgon kan jag gipsa klart och börja spackla. Gick förvånansvärt bra idag, lyckades pricka alla dosor med :cool:

Renoveringsarbete med gipsade väggar, osatt element och synliga eldosor i ett under konstruktion hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsrum med nästan färdigställd gipsskivsvägg och oskyddat fönster, byggmaterial och verktyg synliga.
Skapa konto
Renoverat rum med nygipsade väggar och utskurna hål för eldosor, stege i mitten och verktyg på ett bord.
Skapa konto
Renoverat rum med nymonterade gipsskivor på väggar, synliga uttag och ett element, några verktyg på golvet.
Skapa konto
Renoveringsarbete med nyligen uppsatta gipsskivor på vägg, synliga eluttagsdosor och ett element.
Skapa konto
Renoveringsrum med gipsväggar delvis klara, verktyg på golvet, och avtäckt element.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
S
Varför är det så många hål i väggarna?:thinking::geek:

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
Var det Hole in one varje gång?

• Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
H huggan skrev:
Var det Hole in one varje gång?
Alla utom till ventilationen, men den satte jag på millimetern :crysmile:. Fick låna några extra då det var 7st dosor i samma skiva :crysmile::cool:

• Ett precist utsågat hål i en grå skiva för ventilation, synligt med skarpt kanter och jämn yta runtomkring.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
a_c och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Varför är det så många hål i väggarna?:thinking::geek:
El, belysning, data, högtalare typ :crysmile:

Gipsat sista väggen och rättat ut fönstersmygarna som jag råkade fogskumma helt snea:)

• Nygipsad vägg med fyra fönster och uträttade fönstersmygar, byggmaterial och stege i ett under renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Rivit det sin sista stenen i baren och sedan spacklat allt i vardagsrummet en gång. Spackla är det tråkigaste man kan göra......

• Renoveringsarbete i vardagsrum med väggar förberedda för spackling och en stege.
    Skapa konto
  • Konstruktion av stenklädd bar med verktyg och spackel synligt samt delvis exponerad vägg redo för spackling.
    Skapa konto
  • Vardagsrum med vit staplad stenbeklädnad, spackel och verktyg på en bar.
    Skapa konto
  • Vägg och valvbåge i renoveringsskede med spackel och slipverktyg i ett vardagsrum.
    Skapa konto
  • Bar med nyspacklade väggar bredvid trätrappa och parkettgolv, verktyg på bänkskiva.
    Skapa konto
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Ska ni inte kapa pizzavalvet?;)

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ska ni inte kapa pizzavalvet?;)
Nej själva valven blir kvar. (y):cool:

Ni skulleflytta snart va? ;)

• Haha
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Tur att man hann få i sig nyårsdagapizzan ordentligt igår. Det var imponerande att ha kvar det där så länge! :D

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Det tråkiga är ju inte att spackla utan att slipa, men jag är med på vad du menar. Jag förstår faktiskt inte hur folk kan jobba som målare hela sina liv. Jag jobbar ju själv med billackering men det är ju helt annorlunda jämfört med att slipa pch spackla väggar. Asa runt på alla pinaler måste också va sjukt tråkigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.