885 811 läst · 3 246 svar
886k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Kärleken har alltid legat inom stadsbussen men visst byggs det en massa på Kärleken och värdet stiger hela tiden. Huset har ju ett visst värde även om det är dåligt. Billigt är väl en tolkningsfråga, men billigare än de 3,5-4milj som husen ligger på är absolut möjligt. Vem vet, familjen kanske inte vill att de rivs då de ägt husen sedan 1945thomas33 skrev:Jag tror det kan bli svårt att få det huset billigt, nu när det ligger inom "de blå bussarnas" område i stan.
Har han några barn eller annan släkting som vet tomtvärdet, är det mycket troligt att framöver säljs. Kanske till något byggbolag som styckar av till mindre radhustomter likt intilliggande eller bara någon som river och bygger ny villa.
Men det är aldrig fel att fråga artigt och trots min pessimism på lågt pris, hoppas jag du kan få köpa det.
Jo, busslinjen "Kärleken - Lasarettet - Kyrkogården" är från 1920-talet.Ramnemark skrev:Kärleken har alltid legat inom stadsbussen men visst byggs det en massa på Kärleken och värdet stiger hela tiden. Huset har ju ett visst värde även om det är dåligt. Billigt är väl en tolkningsfråga, men billigare än de 3,5-4milj som husen ligger på är absolut möjligt. Vem vet, familjen kanske inte vill att de rivs då de ägt husen sedan 1945
Men som alltid utgår priset från läget, läget, läget. Oavsett om huset ser slitet och oattraktivt ut.
Har fått dit gummilisterna som är rengjorda och smorda. Nya gångjärn och slutbleck med. Har ett tag till med målning av dörr då färgen skulle härda i en vecka innan den belastas, vilket den gör när utsidan ska målas. Sakta framåt
Saknas handtagRamnemark skrev:
är det något kvar på garage/förråd sedan? Efter att dörren kommit på plats..
Nej förhoppningsvis ska vi inte gå miste om det. Även om ägaren skulle vilja sälja så tror jag inte det sker inom ett år. Det är ett familjehem sedan 75 år tillbaka och han måste ordna ny bostad isåfall. Vi får se om han ens svarar migR roli skrev:
Slipat ner dörren inför målning
Lyckades beställa en ny sparkplåt till dörren med.
30min efter jag frågade plåtslagaren var den klar.
Det ni
Lyckades beställa en ny sparkplåt till dörren med.
30min efter jag frågade plåtslagaren var den klar.
Det ni
Renovering av garagedörr klar.
Tog ingen bra bild innan men här är lite för att se skillnaden
Och så här blev det.
Nya gångjärn, slutbleck, sparkplåt.
Ett nytt handtag som jag köpte fel till ytterdörren.
Lite överbliven målarfärg
Runt 1000kr
Behövde lite distanser som jag glömt köpa så naj-tråd får duga tills Onsdag
Tog ingen bra bild innan men här är lite för att se skillnaden
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och så här blev det.
Nya gångjärn, slutbleck, sparkplåt.
Ett nytt handtag som jag köpte fel till ytterdörren.
Lite överbliven målarfärg
Runt 1000kr
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Behövde lite distanser som jag glömt köpa så naj-tråd får duga tills Onsdag