Status
Tråden går ej att kommentera.
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Då skulle jag göra som jag skrev ovan. Möjligen med tillägg att du vill se bevis på att de hållit fordran vid liv senast i september 2017 för att du ska fortsätta svara och vara villig att diskutera frågan i sak.
Vi får se vilken attityd jag får i svar på mejlet imorgon. Jag var lite förhastad och skrev 2015 i mejlet och det är fel. Badrummet revs då men rörläggaren började runt Feb-Mars 2016 och sedan stod det stilla i 2 månader eftersom mattläggaren var lika dålig som rörläggaren och fick göra om badrummet 2ggr. När det var klart skrev jag i Juni 2016 att vi kan lösa fakturafrågan senare men att badrummet måste blir klart först. I december svarade han och ville komma och titta på vad som var fel. Jag förklarade att jag inte hade tid att vänta 6 mån på någon som inte kommer och badrummet fick göras klart av någon annan.
 
Att bestrida en faktura är lite dubbelt fick jag lära mig för ett tag sedan: https://sverigesradio.se/artikel/4587411

Tråkigt när hantverkare klantar sig och sen inte kan stå för sina fel. Är därför man gör det mesta själv, minns en dörr vi satte in i ett tidigare hus, första gången någonsin i din renoveringen vi anlitade en snickare. När vi kom hem gick det inte att öppna dörren. Han hade skummat den och skummet läckt in i låset samt att karmen trycktes ihop. Dörren blev aldrig riktigt bra tyvärr. Dessvärre var det en kompis till en granne och inga stora pengar så jag tog det som läropengar - ska det bli ordentligt, gör det själv.
 
T tpsoft skrev:
Att bestrida en faktura är lite dubbelt fick jag lära mig för ett tag sedan: [länk]

Tråkigt när hantverkare klantar sig och sen inte kan stå för sina fel. Är därför man gör det mesta själv, minns en dörr vi satte in i ett tidigare hus, första gången någonsin i din renoveringen vi anlitade en snickare. När vi kom hem gick det inte att öppna dörren. Han hade skummat den och skummet läckt in i låset samt att karmen trycktes ihop. Dörren blev aldrig riktigt bra tyvärr. Dessvärre var det en kompis till en granne och inga stora pengar så jag tog det som läropengar - ska det bli ordentligt, gör det själv.
Visst är det så. Jag kände att jag inte behärskade VS och tätskikt och tog in folk till det. Bägge gjorde så dåliga jobb att jag hade löst det bättre själv :)

Vad gäller artikeln så har jag framgångsrikt bestridit fakturor förr och då ska just det ordet användas. Även emot en bank. Så ”strida emot” är nog den korrekta tolkningen av ordet
 
Ekonomichefen verkar vara vettig och har trevlig trots mitt lite smått aggressiva mejl. Han skulle ta det med avdelningschefen och mitt svar var nästan copy-paste av det Nötegårsgubben skrev :)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Sitter med popcornskålen framför mig sedan igår och väntar med spänning inför nästa svar ;)

Ska bli intressant att se hur dem väljer att föra det vidare.

/Jesper
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Idag var vi inom Lock & Load Miami Machinegun Club :).
Mycket pengar gick det åt, men helt klart värt det :)
Det blev 25 skott med:
FN Herstal P90
Heckler & Koch UMP
Steyr AUG
AK-47
Och ett skott med
Barrett M95 50.cal

Kan varmt rekommenderas om ni är i Miami :)

[bild]

En video på kanonen M95 ;)
[video][media]
Sent svar. Men jag var i vegas och gjorde "battlefield Vegas".
Då det var 40årspresenten till mig själv blev det vip paketet. Sjukt kul (25 vapen, bla Barret och Minigun. Och 11.000 fattigare... :D Värt varenda krona! )

https://www.battlefieldvegas.com/
 
  • Gilla
  • Wow
fremax och 3 till
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ekonomichefen verkar vara vettig och har trevlig trots mitt lite smått aggressiva mejl. Han skulle ta det med avdelningschefen och mitt svar var nästan copy-paste av det Nötegårsgubben skrev :)
Det är sen gammalt. :crysmile:

Om han börjar med orden ”vi har sedan gammalt” så är han nog medveten om att det är ett långskott.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Plåt uppe på framsidan
Lampor monterade
Dörrstopp fastskruvad
Ställning riven och bortplockad

Bara ytterdörren kvar :rofl:

Blev lite special med plåten men ganska bra
 
  • Skadad plåtkant och fastskruvade delar på en byggnads yttre vägg, tecken på nyligen avslutat arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart plåtdetalj med ojämn yta och flera skruvar fastsatta, skadad på ena sidan med synliga veck och sprickor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plåtarbete vid husfasad under takfot, med synlig montering och svenskt flaggspel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husfasad med ny monterad plåt, belysning och dörrstopp, byggställning delvis nedmonterad, parkerad företagsbil framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad husfasad med ny plåt, lampor och riven ställning, synlig vit ytterdörr och nummer 4.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husfasad med ny plåt, monterade lampor vid entrén, garage och nummer 4 på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Det löste sig när man var hård men saklig. Nötegårdsgubbens svar gav resultat :)
 
  • Skärmdump av e-post med löst ärende och krediterad faktura.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 25 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Äntligen kapat alla gamla band till den rörmokaren!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Är det någon som vet vad denna typen av tätningslist heter? P-profil eller D-profil? Skulle vilja ta bort den när jag målar :)
 
  • En person pekar på en svart tätningslist i en dörrkarm, osäker på om det är P- eller D-profil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart tätningslist mellan dörr och karm som en person pekar på mot en spånskivebakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart tätningslist mellan en blå dörrkarm och en brun dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske inte ger så mycket just nu men hittade detta:

https://www.byggahus.se/forum/threads/var-koeper-man-denna-taetningslist.133096/

Mvh Jesper

Edit: hittar inget som är jätte mycket mer givande än att det är en list till sågspår.
Det går inte att försöka trycka in en platt liten skruvmejsel så du kan få loss klammern och sen dra av listen?

Annars borde det gå att sätta dit en vanlig P-list eller liknande.
 
Redigerat:
J Jesperpm skrev:
Kanske inte ger så mycket just nu men hittade detta:

[länk]

Mvh Jesper

Edit: hittar inget som är jätte mycket mer givande än att det är en list till sågspår.
Det går inte att försöka trycka in en platt liten skruvmejsel så du kan få loss klammern och sen dra av listen?

Annars borde det gå att sätta dit en vanlig P-list eller liknande.
Det är exakt den listen jag söker :)


Det är nog inte omöjligt att plocka loss den men hade man kunnat köpa en likadan svart så hade det varit lättast. Den som sitter där är 40 år :)
 
Redigerat:
Garagedörren är på målning och jag har precis köpt hem nya gångjärn och slutbleck. Hoppas resultatet blir hyfsat :)
 
  • Ny målad garagedörr upplagd på bockar i ett rörigt garage med målarutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.